Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-11 23:33
Beste mensen,

ik zit met het volgende idee / probleem

Ik heb een geroote android G1. Ik wil graag gebruik maken van de exchange server van ons werk. Echter deze server wordt geblokkeerd door een firewall.

Ik kan deze firewall voor 8 uur openen wanneer ik naar de website van het bedrijf ga, dan inlog met naam, nieuwe pagina met wachtwoord. Dit gaat via een https:// pagina.

Echter, is er een manier om een linux-script te schrijven wat kan draaien in android als soort van cronjob?
Nu moet ik telkens naar de pagina browsen om de credentials daar in te vullen, veel te omslachtig.

Iemand een 'hinweis'?

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:44

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Hangt van de manier af waarop je je wachtwoorden in moet vullen. Is het een pop-up scherm, dan is dit niet af te vangen. Moet je eerst inloggen op een statische pagina met 2 velden (gebruikersnaam / wachtwoord) en dat je daarna doorgaat naar de webmail, dan is dit via cron te regelen.

Hier kon uw advertentie staan

• RielN
Eerste pagina is username.

Tweede pagina is wachtwoord.

Daarna staat er authentication ok en wordt mijn IP adres voor 8 uur geaccepteerd. Dan kan ik gewoon direct verbinding maken met de server.

En deze insteek:
"
Here is anothre solution. Go to the login page and copy the form into a local HTML document. Then add the values for your username and password to the appropriate fields. Using that you now have a page that you simple need to just submit to log into the site (I have done this for a site which does not allow you to create your own passwords and gave me a password that I don not care to try and remember).
Anyway, you now have a page that you can call with your script. The problem now is submitting the form.
You could add the following at the bottom of the HTML page which would submit the form automatically:
<script>document.formname.submit();</script>"

[ Voor 8% gewijzigd door RielN op 22-10-2009 10:14 ]

• RielN
Ben alweer verder :)

Dit werkt eigenlijk al prachtig!
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<form accept-charset="utf-8" method="post" action="https://xxxxxxxxxxxx.html" name="authform"> 
                <input type="hidden" name="url" value=""/> 
                <input type="hidden" name="meth" value="plain"/> 
                <input type="hidden" name="action" value="login"/> 
                <input type="hidden" name="time" value="480"/> 
                <input type="hidden" name="uid" value="username"/>
                <input type="hidden" name="pswd" value="password"/> 
                <body onload="document.authform.submit()">
</form>

Kom zo perfect ingelogd.

EDIT:
Op mijn laptop.

de ingebouwde HTMLviewer op android kan zo te zien geen forms submitten met javascript.
Hier moet ik iets anders op verzinnen ...

[ Voor 12% gewijzigd door RielN op 22-10-2009 21:01 ]

• KS1987
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-05-2019

KS1987

no frills

Nitroglycerine schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 10:00:
Hangt van de manier af waarop je je wachtwoorden in moet vullen. Is het een pop-up scherm, dan is dit niet af te vangen. Moet je eerst inloggen op een statische pagina met 2 velden (gebruikersnaam / wachtwoord) en dat je daarna doorgaat naar de webmail, dan is dit via cron te regelen.
In een hypothese als deze, hoe gaat men verder?

• RielN
Nog altijd interessant.
Pagina: 1