Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Bureaublad in explorer bij scrollen.

Pagina: 1
Acties:

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Topicstarter
Hoi mensen.

Ik heb sinds gisteren zo'n mooie geanimeerde achtergrond in me windows vista.
Alleen nu heb ik het probleem dat als ik begin te scrollen in de internet explorer dat
steeds die bewegende achtergrond voor een moment van een seconde er doorheen komt.
( dit gebeurd alleen op witte vlakken en/of wanneer er witte achtergronden of vlakken in beeld zijn )

Dit is dus echt heel erg irritant !
Heeft iemand een idee hoe je dat kunt voorkomen ?

even ter info.
de laptop is een C2d T7600 , 4gb ram , Intel Gma950 (max 192mb shared)

Mij OS is Vista 32 met de laatste updates , I.E.8 .
en het programma voor die geanimeerde achtergronden is "Stardock Descapes"

Ik heb al gekeken of internetten en die achtergrond soms te veel van de prestaties snoepen.
Maar als ik echt van alles open gooi dan komt de processor niet boven de 30% uit.
Ook het gedeelde video geheugen blijft op 128mb steken ( in Everest gekeken )

Heb ook al zitten spelen met de 3D instellingen van de videokaart maar ook dit haalt niets uit :/

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ligt aan Stardock Descapes :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Topicstarter
Erg jammer ...

Is er toevallig nog een fix of nieuwe versie in aantoch die dit probleem verhelpt ?

Heb ook geprobeert om de achtergrond kleur van explorer ( standaard wit ) te vervangen door lichtgrijs.
Helaas blijft het probleem dan ook.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik zou zeggen, neem contact op met ze... Ik zie wel vaker performanceproblemen voorbijkomen met Stardock producten en ze zijn redelijk snel in 't fixen van issues :)

Overigens, wat is je performance index voor je graphics card in Windows?

[ Voor 19% gewijzigd door BtM909 op 22-10-2009 00:44 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Topicstarter
Heb het probleem al opgelost.

Heb even zitten rommelen met de video drivers. ( ben echt een mega nOOb met dit soort dingen hoor :P )

wat ik heb gedaan is het volgende :

Uninstall gedaan van oude gma 950 video drivers.

Toen de laatste versie van de Intel website gehaald ( 07/2008) en geinstalleerd.

Toen DirectX 11 gedownload en deze geinstalleerd ( 09/2009 )

Vervolgens Intel GMA Booster geinstalleerd om de gpu clock op continu 400Mhz te houden.

Dat laatste was volgens CPU-Z al het geval , maar na het herinstellen is alles nog veel vloeiender en sneller dan voorheen.

--

Mijn Performance Index voor "Graphics" is nu 3.3 , dit was altijd 3.1

ps , Ik heb geen idee wat de instelling "Flip3D" is .. maar door deze aan te zetten verdween het probleem al met scrollen door de windows verkenner , en bleef het alleen in de I.E.