KVM switch zorgt voor slecht beeld op LCD scherm

Pagina: 1
Acties:

• nielsgeode
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 01:38
Ik gebruik al jaren een Digitus IC-8121 KVM switch. Sinds kort met een NEC LCD93VM scherm. Er zit een zeer groot verschil in beeldkwaliteit tussen wel en geen switch gebruiken: met switch en zonder switch.

1) De switch heeft een mogelijkheid voor een externe voeding en ik heb me laten vertellen dat dit zeer belangrijk is. Deze heb ik er nooit bijgekregen en ook nooit gebruikt maar daarna natuurlijk wel een gevonden en geprobeerd: ik zie geen verschil tussen wel en geen externe voeding.

2) De kabels die ik gebruik zijn goeie, dikke, geisoleerde kabels dus daar kan het volgens mij niet aan liggen.

Zou het kunnen dat ik een andere switch moet kopen en zo ja, wat moet ik hebben als ik kwaliteit wil?

Dank 8)
Niels

Verwijderd

Ik weet niet of het van invloed is bij KVM switchen, maar liggen er misschein andere apparaten in de buurt die dus RFI veroorzaken? (nogmaals, weet niet of dit mogelijk is met KVM switches). Ik heb goede ervaringen met Newstar switches. Het beeld blijft gewoon hetzelfde als met switch of zonder switch, heb zo geen voorbeeldje, maar heb een dergelijke switch zelf gebruikt, en werkte perfect!

• nielsgeode
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 18:36:
Ik weet niet of het van invloed is bij KVM switchen, maar liggen er misschein andere apparaten in de buurt die dus RFI veroorzaken? (nogmaals, weet niet of dit mogelijk is met KVM switches). Ik heb goede ervaringen met Newstar switches. Het beeld blijft gewoon hetzelfde als met switch of zonder switch, heb zo geen voorbeeldje, maar heb een dergelijke switch zelf gebruikt, en werkte perfect!
Het lijkt me onwaarschijnlijk omdat ik weinig andere dingen in de buurt heb en onlangs alleen mijn systeem (met switch en monitor enzo natuurlijk) verplaatst heb en het probleem hetzelfde blijft.

Verwijderd

Dan kan ik Newstar aanraden, ik heb zelf ervaringen met dit en je ziet echt geen verschil tussen de kwaliteit van een een scherm zonder switch of een scherm met switch er tussen. Misschien handig om je budget te vermelden? en welke eisen je precies wilt, hiermeer bedoel ik dus usb, dvi, vga etcetera.

Overigens hebben Newstars geen externe voeding, maar maken ze gebruik van 2 usb poorten die de switch van stroom voorziet.

• Zilvermeeuw
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-05 18:19
Het probleem ligt duidelijk in de impedanties van de kabels in samen werking met de impedantie van de belasting (switch en monitor).

Je ziet de reflecties (schaduw beelden) rechts naast de letters.

Heb je dat goede beeld met beide kabels? Dan zijn de kabels goed en is de switch niet goed.

Schroef de kabels goed vast.

• nielsgeode
Zilvermeeuw schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 13:10:
Het probleem ligt duidelijk in de impedanties van de kabels in samen werking met de impedantie van de belasting (switch en monitor).

Je ziet de reflecties (schaduw beelden) rechts naast de letters.

Heb je dat goede beeld met beide kabels? Dan zijn de kabels goed en is de switch niet goed.

Schroef de kabels goed vast.
Net even geprobeerd de kabel die van switch naar videokaart loopt aan te sluiten op mijn monitorkabel. Dit ziet er dan als volgt uit:

monitor ==> vaste kabel aan monitor ==> losse VGA kabel ==> videokaart

Dit geeft hetzelfde beeld dus inderdaad, die kabel is niet goed. In mijn gedachte zegt dit echter niks over de switch, die kan toch net zo goed ook niet goed zijn?

Belangrijker: welke kabels moet ik precies hebben zodat ik wel fatsoenlijk beeld heb?

Niels

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 12:08
DVI-kabels, indien mogelijk. Of je kabels zijn slecht, of de switch is slecht. En overgaan op een heel geheel ditigaal is dan een vooruitgang. Maargoed, wel een wat duurdere oplossing dan nieuwe kabel(s) :)

Qua switch, ik weet dat Aten prima KVMswitches heeft. Ik heb nu zelf een pricewatch: Aten CS62DU. Goede switch, maar reageert wat traag bij het switchen (seconde ongeveer). Ik weet dat ze verder een goede naam hebben, ook op analoog gebied, maar geen persoonlijke ervaring daarmee. Probeer in ieder geval iets met DVI (HDMI, displayport, whatever je nodig hebt) te vinden, mijn ervaring is wel dat het een beter beeld geeft. Minder last van storing in de switch.

• nielsgeode
blackangel schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 18:39:
DVI-kabels, indien mogelijk. Of je kabels zijn slecht, of de switch is slecht. En overgaan op een heel geheel ditigaal is dan een vooruitgang. Maargoed, wel een wat duurdere oplossing dan nieuwe kabel(s) :)

Qua switch, ik weet dat Aten prima KVMswitches heeft. Ik heb nu zelf een pricewatch: Aten CS62DU. Goede switch, maar reageert wat traag bij het switchen (seconde ongeveer). Ik weet dat ze verder een goede naam hebben, ook op analoog gebied, maar geen persoonlijke ervaring daarmee. Probeer in ieder geval iets met DVI (HDMI, displayport, whatever je nodig hebt) te vinden, mijn ervaring is wel dat het een beter beeld geeft. Minder last van storing in de switch.
Qua DVI heb je absoluut gelijk maar mijn NEC LCD93VM ondersteunt geen DVI dus dat gaan m niet worden :(

Dat traag reageren zal me worst wezen, zolang ik maar net zo goed beeld heb als wanneer ik de monitor direct op mijn videokaart aansluit.

• nielsgeode
Zoals ik in dit topic gezegd heb: ik heb een Asus quad core systeem gekocht. Verder gebruik ik nog steeds dezelfde KVM switch en dezelfde monitor maar op wonderbaarlijkse wijze is mijn beeld met switch nu wel scherp.

Helaas heb ik daar een ander probleem voor in de plaats gekregen: Ik heb een Logitech Cordless desktop comfort met draadloze zender. Deze heeft een usb stecker en een PS/2 aansluiting voor de muis maar als je de USB gebruikt hoeft de PS/2-stekker niet aangesloten te worden. Omdat mijn KVM switch alleen PS/2 heeft heb ik een converter van USB naar PS/2 zodat ik de zender op de twee PS/2 poorten van mijn switch zet.

Dit was al zo bij mijn oude systeem en heeft nooit problemen gegeven. Nu werken de muis en toetsenbord na een cold boot niet en moet ik eerst gewoon rebooten waarna ze wel werken. Wie heeft enig idee hoe zou kunnen?
Pagina: 1