• Nightmare5
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-12-2025
Geachte leden van het overclockings deel van tweakers.net

Ik zit met een klein probleempje mijn cpu houd het de laatste tijd nog maar net vol om de games te spelen die ik wil of dergelijk en is eigenlijk zijn hele leven geterroriseerd door hitte problemen.

Hier mijn set-up:
Asus A8R32-MVP Deluxe (socket; 939)
AMD Athlon XP 64 3500+ (2,2ghz - 11x200mhz - 1,35/1,4v)
Vdata 2048mb DDR400 (pc3200)
Ati HD2600XT (GDDR4 - 256mb)
Be Quiet 550Watt Straight Power.
Zalman Fatal1ty c77 (koelblok)

verders zeggen screenshots meer dan woorden:

Afbeeldingslocatie: http://img17.imageshack.us/img17/7827/overclocks.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img200.imageshack.us/img200/7728/tempsg.th.jpg

De overclock is dus:
249x10 (standaard: 11x200)
1,4v + 100mV (oftewel +/- 1,48/1,5volt)
HTT 800mhz (compensatie zodat hij alsnog rond de 1000mhz komt (16bit)
geheugen op 183mhz & 1,65volt
North bridge overclock:
Core 1,3v
Htt bus 1,3v
pci-e 1,2v
South bridge overclock: enabled

Ik heb deze zelfs op normale clocks en voltages zoals onder andere hier aangegeven:

http://www.amdcompare.com...ls.aspx?opn=ADA3500DAA4BW
en
Wikipedia: List of AMD Athlon 64 microprocessors

Gedraaid gehad maar zelfs toen kwamen de temperaturen niet lager als dat ze nu met overclock zijn.
Tevens als ik nu Lavalys Everest gebruik om te benchmarken dan is deze binnen 7,5min op 70c
wat voor mijn idee toch echt teveel is.

Hopelijk zie ik iets over het hoofd waar jullie misschien meer van weten!
(zit te hopen op een uiteindelijke stabiele snelheid van 2,5/2,7Ghz).
Ik hoop dus dat jullie enige tips of hulp hebben om mij hier verder mee te krijgen dit stabiel te laten draaien.

Met vriendelijke groet,

Paul

• Nightmare5
Dit is dus echt een vrij waardeloos forum deel!

Post hier een serieuze vraag waar vervolgens niet één domme, vage of normale opmerking op komt!
Ik snap ook wel dat jullie allemaal alleen maar het nieuwste willen zien maar teeering help iemand dan ook met wat ouder spul het is niet alsof ik naar voltage overclocks op een 286 vraag of dergelijke!

Nou al zou iemand hier voor mij alsnog naar kijken zou ik dat zeer op prijs stellen!
JA de koeler is goed geplaatst (kan er maar op 2 logische manieren op en beide hebben hetzelfde effect)
JA clocks zijn terug naar stock gezet zonder auto en daarbij wordt hij nog te warm.
JA de koelpasta is recent vervangen door koelpasta van Thermaltake (overigens de 2x hiervoor dat ik het verving zag ik ook geen veranderingen).

Nou de stomme vragen uit de weg nu graag wat hulp!

• Mod_Aap
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-01 11:29
Nightmare5 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 17:36:

Post hier een serieuze vraag waar vervolgens niet één domme, vage of normale opmerking op komt!
Ik snap ook wel dat jullie allemaal alleen maar het nieuwste willen zien maar teeering help iemand dan ook met wat ouder spul het is niet alsof ik naar voltage overclocks op een 286 vraag of dergelijke!

Nou al zou iemand hier voor mij alsnog naar kijken zou ik dat zeer op prijs stellen!
JA de koeler is goed geplaatst (kan er maar op 2 logische manieren op en beide hebben hetzelfde effect)
JA clocks zijn terug naar stock gezet zonder auto en daarbij wordt hij nog te warm.
JA de koelpasta is recent vervangen door koelpasta van Thermaltake (overigens de 2x hiervoor dat ik het verving zag ik ook geen veranderingen).

Wordt de koeler ook warm als je met de hand voelt?

Is het systeem wel gewoon stabiel?

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:00

Audione0

Strijdt der titanen

Nightmare5 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 17:36:

Probeer je vraag hier eens? Dan zullen er denk ik meer mensen naar kijken.

[OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC Resultaten - Deel 35

Ik heb nl mn 4000+ een schop onder zn donder gegeven, en er werd nog best op gereageerd.

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• Nightmare5
Naja deze loopt op het moment helemaal niet stabiel (heb mazzel als deze in 1x wil starten :S
en ga dus denk ik m'n voltage regulatoren doormeten :(

en ja koelblok wordt ook warm :P