Toon posts:

Deel van muziek externe HD naar Mac

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Sinds paar weken een Iphone.
Wat wil ik nu:

Ik heb alle muziek op een netwerk staan.
Een deel wil ik echter op mijn MacBook hebben om die lokaal te hebben en om zo lokaal te kunnen synchroniseren met mijn Iphone.
Ik wil dus in een programma (itunes???) aan kunnen geven welke muziek ik op me macbook wil....en dat die selectie wordt onthouden...dus ik in een soort synchroniseer programma kan aanvinken welke muziek op me macbook in de music map moet (in de zelfde map-indeling als op me netwerk). Daarbij moet de muziek die ik uitvink ook verwijderd worden uit mijn music map op me macbook.
Als het ook nog even kan wil ik graag dat Itunes mijn bibliotheek update/bijwerk (zonder muziek bestanden naar zijn eigen itunes map te kopieren, staan namelijk al in de music map)
Wat ik ook graag wil is dat ik in itunes in de bibliotheek wel alle muziek heb staan die ook op het netwerk staat, maar de muziek hoeft niet allemaal op mijn macbook te staan.
En hoe kan ik bijvoorbeeld makkelijk zien welke muziek echt op mijn macbook staat dmv itunes en welke muziek alleen op het netwerk staat.

Iemand een idee hoe dit te bereiken/ te automatiseren is, misschien wat te veel gevraagd? Maar wil dit graag zo handig mogelijk doen. Neem aan dat meer mensen met zo iets te kampen hebben?

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 21:19:
Hoi,

Sinds paar weken een Iphone.
Wat wil ik nu:

Ik heb alle muziek op een netwerk staan.
Een deel wil ik echter op mijn MacBook hebben om die lokaal te hebben en om zo lokaal te kunnen synchroniseren met mijn Iphone.
Ik wil dus in een programma (itunes???) aan kunnen geven welke muziek ik op me macbook wil....en dat die selectie wordt onthouden...dus ik in een soort synchroniseer programma kan aanvinken welke muziek op me macbook in de music map moet (in de zelfde map-indeling als op me netwerk). Daarbij moet de muziek die ik uitvink ook verwijderd worden uit mijn music map op me macbook.
Als het ook nog even kan wil ik graag dat Itunes mijn bibliotheek update/bijwerk (zonder muziek bestanden naar zijn eigen itunes map te kopieren, staan namelijk al in de music map)
Wat ik ook graag wil is dat ik in itunes in de bibliotheek wel alle muziek heb staan die ook op het netwerk staat, maar de muziek hoeft niet allemaal op mijn macbook te staan.
En hoe kan ik bijvoorbeeld makkelijk zien welke muziek echt op mijn macbook staat dmv itunes en welke muziek alleen op het netwerk staat.

Iemand een idee hoe dit te bereiken/ te automatiseren is, misschien wat te veel gevraagd? Maar wil dit graag zo handig mogelijk doen. Neem aan dat meer mensen met zo iets te kampen hebben?
Poeh. Precies doen wat je vraagt lijkt me lastig.

Ik zou het volgende doen. Dit gaat uit mijn hoofd dus je zult zelf nog het eea moeten uitzoeken.

Maak een extra user account op je MacBook (UserB) naast je gewone account (UserA). Zet fast user switching aan.

Maak bij beide een iTunes library met alle muziek van de netwerkshare (wel aangeven dat hij de muziek niet gaat verplaatsen e.d. natuurlijk). Zorg dat UserB is ingelogged met iTunes open.

Maak onder UserA een tweede library aan (iTunes opstarten met [option] ingedrukt). Deze library gaat syncen met je iPhone. Zorg dat deze library z'n muziek lokaal opslaat.

Gebruik nu Home Sharing om muziek van jouw keuze uit de library van UserB te kopieren naar de (lege) tweede library van UserA. Zorg dat je binnen Home Sharing onderaan de optie selecteert om alleen de muziek te laten zien die nog niet in de "eigen" library (Library 2 van UserA dus) staat.

Als je nu thuis bent en al je muziek wilt kunnen luisteren, start je (onder UserA) iTunes met de eerste library; als je je iPhone wilt syncen start je met de tweede library. UserB hoeft alleen ingelogged te zijn als je nieuwe muziek lokaal op je MacBook wilt zetten om te syncen.

Het is niet ideaal maar redelijk te behappen denk ik. Zo houd je helder wat lokaal staat en wat remote, en je hebt een goed overzicht als je gaat kopieren van remote naar lokaal.

Laat even weten of dit werkt voor je.

Zoef

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Trouwens nog een tweede optie: Zet simpelweg een bepaalde hoeveelheid lokaal (met de home sharing truuk hierboven beschreven) en gebruik Simplify OF het gedeelde iTunes account van UserB om de rest van je collectie te beluisteren. Hiervoor moet UserB op de achtergrond wel ingelogged zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Zpottr op 21-10-2009 23:56 ]

Zoef

Verwijderd

Topicstarter
hoi bedankt voor de reactie.
Ik had nog naar wat hulp programmatuur gekeken voor de synchroniseren maar dat wil ik het liefst niet.
Maar met dat 2e account ga ik inderdaad eens uitzoeken. Punt is wel dat ik natuurlijk veel meer synchroniseer dan alleen muziek met de iphone. Maar in iedergeval bedankt voor de aanzet.
Had er zelf nog niet aangedacht om een tweede account aan te maken.
Wat trouwens een mooie bijkomstigheid is:
Ik beschik voor het netwerk over een QNAP. Hier zit Itunes functionaliteit in. Ik kan deze dus ook een Itunes library aan laten maken. Weet alleen zo niet op wat voor versie van Itunes dat is gebaseerd. Dit loopt meestal achter namelijk wat ook wel logisch is.
Ik zou dan de QNAP voor al me muziek de complete library kunnen aan laten maken en ook via home-sharing te werken..moet de itunes-server-versie in de qnap het natuurlijk wel ondersteunen.