Snelheden NAS-LAPTOP-NAS traag

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb onlangs een NAS gekocht, een DS209 van Synology. Echter, de overdrachtsnelheden tussen mijn NAs en mijn laptop vallen me enorm tegen. Ik wil die NAS o.a. gebruiken om DVD's en dergelijken op op te slaan.
Ik heb een draadloze router staan, de WRT160N v2 en een Gigabit ethernetkaart in mijn laptop, maar die is voor een kabel. Mijn draadloze kaart is een (10/100MBit) Intel Wireless WiFi. Ik begrijp dat mijn snelheid beperkt is omdat mijn laptop geen gigabit ethernetkaart heeft.

maar ik kom niet boven de 10.2mb/sec uit als ik iets naar de NAS kopieer en sosm heb ik ook hapering als ik een divx van de NAS wil kijken op mijn laptop.

is 10.2MB/sec werkelijk de max? Dan duurt het echt 18 minuten om een DVD van mn pc naar mijn NAS over te zetten.

iemand een idee?

groeten PTK3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je draadloze kaart is een 10/100Mb kaart? Dan klopt het wel, 10.2MB/s is ongeveer 100Mb/s.
En een NAS heeft vaak een tragere processor en kan daarom geen hoge netwerksnelheden aan.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

100 mbit (bedraad) is 12.5 mbyte/sec, theoretisch. Dan klopt de ~10 mbyte/sec dus wel aardig. Wil je dat het sneller gaat dan zul je de verbinding tussen de NAS en de laptop moeten veranderen naar gbit. Ik heb geen idee of jou NAS een gbit netwerk aansluiting heeft, maar dat zal ongetwijfeld in de handleiding te vinden zijn.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Vraag is of die NAS wel gigabit snelheden aan kan. Dat hij een gigabit poort heeft betekent niet dat de processor er snel genoeg voor is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 23:54
Dat klopt niet helemaal wat je daar zegt, je hebt een DS209 (met Gbit LAN) een wireless N router en een Gbit netwerkkaart in je laptop. So far so good! Maar nu, voor zover ik weet bestaat er geen 10/100Mbit Wifi kaartjes.
Vervolgens zeg je dat jouw laptop geen Gbit netwerkkaart heeft :S

Dan is het ook nog even de vraag hoe je het één en ander hebt aangesloten (je NAS en Laptop)
De WRT160N v2 heeft bijvoorbeeld 100Mbit LAN. Verder komt de snelheid van ~10-11 Megabyte/s overeen met 100Mbit. Dus graag wat meer info hoe je alles hebt aangesloten en verbonden bent :)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Puch-Maxi schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 21:08:
Dat klopt niet helemaal wat je daar zegt, je hebt een DS209 (met Gbit LAN) een wireless N router en een Gbit netwerkkaart in je laptop. So far so good! Maar nu, voor zover ik weet bestaat er geen 10/100Mbit Wifi kaartjes.
Vervolgens zeg je dat jouw laptop geen Gbit netwerkkaart heeft :S

Dan is het ook nog even de vraag hoe je het één en ander hebt aangesloten (je NAS en Laptop)
De WRT160N v2 heeft bijvoorbeeld 100Mbit LAN. Verder komt de snelheid van ~10-11 Megabyte/s overeen met 100Mbit. Dus graag wat meer info hoe je alles hebt aangesloten en verbonden bent :)
Thanks, ik zal proberen meer info te geven. Mijn NAS is de Synology DS209 en heeft volgens de specificaties:

LAN: Gigabit x1
# CPU: 1.2GHz, 16bit@DDR800
# Geheugen: 256MB

Ik heb een bekabelde modem van de ISP "Online", dit is een speedtouch. Mijn downloadsnelheid van het internet (in newsgroups) bedraagt meestal zo'n 1500-2000 kilobyte per seconde. (Dit om een idee te geven van mijn internetsnelheid)

Daarop aangesloten heb ik de WRT160N v2 router van linksys.

Vervolgens heb ik mijn NAS dmv een utp kabel in mijn WRT160N v2 zitten en mijn laptop praat draadloos met de WRT160N v2. De wifi-kaart die ik gebruik zat standaard in mijn Dell XPS m1330 laptop, en na wat gegoogle ben ik er vrij zeker van dat die 10/100 is, dus geen gigabit. Of vergis ik me wbt dat laatste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:43
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 14:37:
[...]
Vervolgens heb ik mijn NAS dmv een utp kabel in mijn WRT160N v2 zitten...
Die 10/100Mb poorten heeft en daarop wordt dus ook de Gb LAN aansluiting van je NAS gelimiteerd.
De wifi-kaart die ik gebruik zat standaard in mijn Dell XPS m1330 laptop, en na wat gegoogle ben ik er vrij zeker van dat die 10/100 is, dus geen gigabit.
WiFi kaarten hebben meestal een afwijkende snelheidsaansduiding tov bedrade netwerken, veel voorkomende zijn 11Mb (802.11b), 54Mb (802.11g) en 300Mb (N-Draft), maar er zijn ook afwijkende tussenversies en marketingnamen. Let wel dat de snelheidsaanduidingen bij wifi bruto zijn en nooit gehaald worden, itt bedraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 20:55:

is 10.2MB/sec werkelijk de max? Dan duurt het echt 18 minuten om een DVD van mn pc naar mijn NAS over te zetten.
4GIGABYTE ==> 4000/10.2 = 400 SECONDEN = 7 minuten. Hoe kom jij aan 18 minuten?

Soms is zo'n NAS via FTP te benaderen en dan sneller, maar jij wordt door de 100megabit/s beperkt.

PS, MB=megabyte, Mb=megabit. Hoofdletters zijn belangrijk, vooral op caplockday

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
windows geeft tijdens het kopieeren aan dat hij met 10,2 MB/sec kopieert en dat het dan nog 18 min duurt.
Maar goed, wat betekent dit nou? kan het niet sneller dan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Ja dat kan sneller, sluit je NAS aan op een Gbit switch evenals je laptop (met Gbit bedrade nic)
Je bent nu gebonden aan de 100Mbit snelheid tussen je NAS en modem/router.
Het blijft natuurlijk de vraag hoe snel je NAS is m.b.t. filetransfer, maar sneller dan 10MB/s zou moeten lukken. (misschien niet draadloos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ga niet via WiFi kopiëren. Als je moet kopieren, sluit een kabel aan.

Want zelfs als je WiFi kaart 300 Mbps aan kan is het "beide kanten" uit. Dus één kant uit is het 150 Mbps op hardware nivo. Dat ding staat x meter van je PC af, misschien nog een muurtje er tussen... Een paar buren die ook een WiFi kastje hebben staan....M.a.w. van die 150 Mbps, als er nog "stabiel" 30-40 Mbps over blijft....

Snap je wat ik bedoel? Die 40 Mbps is genoeg om te streamen van de NAS, maar niet echt om te kopiëren. Sluit een kabel aan, probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Dat zou kloppen als hij een Gbit netwerk had, maar het modem is maar 100Mbit (waarop hij zijn NAS en laptop aan zou kunnen sluiten) Dus hoger als 10MB/s zal hij in deze situatie niet komen.
Dus heb je laptop een Gbit Ethernet nic, zo ja dan kun je een Gbit switch aanschaffen waaraan jij je modem/nas/laptop met kabel aansluit. Dan pas zul je hogere snelheden ervaren. (mits NAS dat ook daadwerkelijk aankan, maar dat denk ik wel als ik deze reviews lees)

Pagina: 1