Toon posts:

Ongeldig IP adres

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb sinds gisteren een probleem met mijn laptop. Sinds gisteravond krijg ik heletijd het bericht dat er Limited or no connectivity is en dat ik een invalid ip adres heb. Ik heb dit probleem eens vaker gehad en ik loste het altijd op door handmatig een gateway in te voeren die ik van mijn pc krijg die ook aan dezelfde netwerk is aangesloten. Behalve de laatste keer, ik moest toen een programma gebruiken dat Winsockxpfix en meteen erna had ik geen problemen meer, tot gisteren dan.
Ik woon in een appartement waar ik een internetpoort in de muur heb. Ik heb dus een switch ertussen gezet zodat ik met meerdere computers tegenlijkertijd op het internet kan.

Ik heb mijn laptop al meerdere keren al gereboot. de switch uitgezet en na een paar minuten aangezet maar niets werkt. Enig idee wat er aan de hand is?

Mijn laptop is een Samsung N120 en mijn switch is een 5 port switch van Sitecom.

Edit: Ben vergeten erbij te zeggen dat ik ook al heb geprobeerd om mijn laptop direct aan de muur de sluiten maar dat hielp ook niet.
Groeten,
We Fong

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2009 21:42 ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Die switch is niets meer dan een doorgeefluik en deelt geen ip adressen uit. Daarvoor moet je naar je gateway kijken, die dient jou een ip adres te geven. Zou eens vragen of meer mensen daar last van hebben.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:05
Wat voor ip adres krijg je op de laptop een 169 adres toevallig ?

[ Voor 22% gewijzigd door hhoekstra op 21-10-2009 22:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, ik heb gelezen dat het iets van een zelf gemaakte IP adres is van mijn laptop als het geen kan krijgen van de modem.

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:05
Klopt.

Je zegt in je begin post dat je meerdere pc's hebt. Krijgen al deze pc's geen IP ?

Anders denk ik dat er iets mis is met de router / server. Het beste kun je even contact opnemen met de partij die dit beheerd.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Tsurany schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 21:16:
...Daarvoor moet je naar je gateway kijken...
correctie, dan moet je naar je DHCP server kijken.
Meestal zit DHCP geintegreerd in je (nat)router wat dan ook vaak je gateway is. Maar hoe dan ook blijft het zonder enige info van de hardware die je hebt staan gissen.
Pagina: 1