Toon posts:

Internetproblemen Xubuntu

Pagina: 1
Acties:
  • 272 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een poosje geleden op mijn Eee pc 1101Ha via wubi.exe Xubuntu geïnstalleerd, dus eerst werd Xubuntu gedownload(ik had mijn netbook op de LAN kabel aangesloten) vervolgens Xubuntu geïnstalleerd, maar ik kan geen internetverbinding krijgen, wlan staat automatische aan(weet niet hoe ik het moet uitzetten bij Xubuntu) en de LAN kabel zit erin maar ik kan geen verbinding krijgen met het internet. Weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen en of dit makkelijk op te lossen is?

Ik hoor het graag, alvast hartelijk bedankt.

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:21

Hoite

Goed verhaal

start eens een terminal en typ:
code:
1
ifconfig
en post het resultaat eens?

edit:
en als je tien seconden de tijd had genomen om zelf wat uit te zoeken, dan was je deze thread ook tegengekomen:

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1260275

[ Voor 53% gewijzigd door Hoite op 21-10-2009 21:06 . Reden: google erbij ]

Lekker kort.

Verwijderd

Topicstarter
Er komen een aantal codes te staan bij terminal, maar internet verbinding krijg ik niet, heeft iemand een oplossing?

Verwijderd

ifconfig geeft status informatie over je netwerk interfaces, daarom is het belangrijk dat je het resultaat hier post zodat wij een kijkje kunnen nemen. ifconfig gaat niet je connectie fixen.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:26

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

lees de 2e post van het link van Hoite eens rustig door.
samenvatting: je hebt extra drivers nodig
een (Duitstalige) handleiding kan je hier vinden: http://forum.ubuntuusers....tu-auf-dem-eee-1101-ha/2/

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Zonder eigen inzet zoals Google kunnen wij je ook niet helpen. Ik raad je aan om nog eens rustig de gegeven link door te nemen, verder te zoeken op dit forum en Google en als je er dan nog niet uit komt opnieuw een topic te maken met iets meer info (zoals je zoekwoorden)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.