Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vanochtend heb ik een brief ontvangen van de belastingdienst dat ik enkele duizenden euro's moet gaan betalen vanwege mijn geschatte inkomsten in 2006. In 2006 was ik echter nog maar 19 jaar oud en leefde ik van mijn studiefinanciering.

Mijn belastingaangifte scheen alleen niet overgekomen te zijn, waardoor ze een schatting hebben gemaakt van mijn inkomen en hebben berekend dat ik € 3000,- aan belasting moest betalen. De schatting is hoger uitgekomen, omdat ik als student ook weleens webdesign-opdrachten deed en hiervoor keurig ingeschreven stond bij de KVK, ondanks dat ik nauwelijks omzet maakte.

Na overleg met de belastingdienst heb ik in 2007 opnieuw aangifte gedaan en het leek allemaal weer goed te zijn. Echter een half jaar later, bleek alsnog dat er niets is gebeurd met mijn aangifte die opnieuw is gedaan.

De belastingconsulent die over mijn belasting gaat is echter heel slecht bereikbaar, ik heb hem al zo vaak geprobeerd te bellen, maar heb hem maar 2x aan de lijn gehad. De laatste keer geschiedt al van een jaar terug, waar het in orde gemaakt zou worden.

Nu heb ik een nieuwe brief met een boete van € 200,-. Ik word hier heel ellendig van. Ik heb als student nauwelijks geld verdiend. Los van de studiefinanciering zal het sowieso minder zijn geweest dan € 3000,-. Daarbij heb je als ondernemer nog eens een startersaftrek waar je gebruik van kunt maken en de eerste paar duizend euro aan inkomsten zijn belastingvrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 20:02:
De belastingconsulent die over mijn belasting gaat is echter heel slecht bereikbaar, ik heb hem al zo vaak geprobeerd te bellen, maar heb hem maar 2x aan de lijn gehad. De laatste keer geschiedt al van een jaar terug, waar het in orde gemaakt zou worden.
Die belastingconsulent, is dat iemand van de belastingdienst, of een consulent die voor jou werkt? Ga eens bij het Belastingkantoor langs met al je papieren, dat werkt waarschijnlijk een stuk beter. Ga niet afwachten.

Als het een prive-consulent is, dan goed boos worden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik doelde eigenlijk op de persoon die mijn belastingaangifte afwerkt aan de kant van de belastingdienst. Het contact opnemen met de belastingdienst voor een persoonlijke afspraak is inderdaad een goed idee.

Het is echt eens tijd dat deze aangifte afgerond wordt. Ik heb al zoveel brieven gestuurd en zo vaak geprobeerd te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 12:19
Bellen is echt een nono, weet niet waar je woont, maar het beste is echt om langs te gaan bij het belastingkantoor om een afspraak te maken.

Zoals op vele plekken bij de Overheid is het ook bij de belastingdienst een puinhoop, als je echter eenmaal een aanspreekpunt hebt (Met eigen telefoonnummer }) ) kun je de persoon tot in de lengte van dagen blijven gebruiken als 'probleemoplosser'. Telefonisch wordt je eerst door allerlei lagen callcenters heengeloodsd, waarbij je echt geluk moet hebben om echt iemand die werkelijk bij de bel.dienst werkt te spreken te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Ernemmer op 19-03-2021 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:13

Cai

Inderdaad, Stop met bellen Helaas creer je hierdoor namelijk niet een dossier met ondernomen stappen.

Schrijf een brief waarin je je betoog voert naar het vermeldde correspondentieadres. Vermeld daarin dat je een bevestiging van ontvangst wenst en verzend dit aangetekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shugosha
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-11-2019
Lijkt erop dat ze ambtshalve een aanslag voor je hebben opgelegd over 2006 en als dat eenmaal is gebeurt en je reageert niet binnen 6 weken na dagtekening van de definitieve aanslag met een bezwaarschrift is de enige wijze waarop je het nog kunt corrigeren middels een verzoek tot herziening van de aanslag van 2006 en hierbij een volledig ingevulde aangifte mee te sturen.

Denk wel dat het in dit geval van belang is om de consulent te spreken die hierover gaat, want dan lijkt het erop dat deze slordig te werk is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betaal desnoods onder protest om die kosten te voorkomen. Heb je wel een uitdraai uit het aangifteprogramma van toen? Zo moeilijk hoeft het dan niet te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben donderdag langsgeweest. Maandag ga ik opnieuw langs met al mijn papieren. Hopelijk kunnen ze het voor me oplossen.

"Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker". Laten ze dat vooral eens doen. :)
Pagina: 1