Toon posts:

Welke laptop?

Pagina: 1
Acties:
  • 310 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

first: ik heb helemaal geen ervaring met laptops of dergelijken.

Ik wil graag een laptop kopen (budget ongeveer 500 euro), maar ik zou niet weten welke.
Mijn gebruik op een laptop

- veel internet (voor studie)
- de normale progamma's (word, exel enz.)
- limewire, bearshare, itunes, msn, microsoft outlook, samsung pc studio.
- foto's, muziek dowloaden, films (maar geen grote hoeveelheden)

Ik hoor vaak dat als je niet van plan bent om je laptop altijd te gebruiken en er veel op te gaan dowloaden enz. dat een acer geschikt is??!

Gr/Romi

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Misschien deze: reviews: Tweakers.net Notebook Best Buy Guide: augustus 2009

Verder heb je zo te lezen echt geen snelle notebook nodig en zou eventueel een goedkopere 2ehands zelfs goed zijn (al is de accu vaak dan niet zo goed meer, maar er staat nergens dat ook buitenshuis gebruikt wordt :P ). Internet, normale programma's, andere programma's en downloaden hebben allemaal geen snelle laptop nodig.

[ Voor 12% gewijzigd door Kixtart op 21-10-2009 20:43 ]

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Voor 500€ heb je ook een nieuwe laptop. Je kunt in de Tweakers pricewatch notebooks selecteren op verschillende eigenschappen.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Je doet redelijk weinig dingen die echt veel van je laptop vragen. Muziek luisteren, tekstverwerken, downloaden, msn... Daarvan zal 98% van de laptops van 500,- voldoen lijkt me. Het stikt tegenwoordig van de laptops met T4200/T4300 CPU's voor 450-550 euro :P (heel veel bij mediamarkt-achtige winkels, redelijk 'standaard' laptops die echt snel genoeg zijn voor de dingen die je opnoemt, ik ken alleen samsung pc studio niet maar het is volgens mij niet zo zwaar).

Rest alleen nog de vraag hoe veel schijfruimte er moet zijn, hoe groot het scherm moet zijn, etc. maar dat zijn persoonlijke dingen waarop je alleen zelf antwoord kan geven lijkt me :)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:23
Welkom op GoT!

Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat laptops uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van CSL Notebook Buy Guide. Ook de NBBG ([NBBG] Notebook Best Buy Guide topicoverzicht) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua notebooks.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goede laptop. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.

Dit topic is gesloten.