iPhone draadloos bedienen via Mac

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb nieuwe plannen voor m'n kamer en daarom wil ik graag dat ik mijn iPhone 3G kan bedienen vanaf mijn Mac. Met bedienen bedoel ik alléén de iPod-functies. Verdere functionaliteit is niet nodig. Heeft er iemand enig idee of dit mogelijk is? Heb de zoekfunctie gebruikt en Google, maar kan niets vinden helaas. Jailbreaken is geen enkel probleem.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Wessel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:42
Ik volg dit topic :) !!
Jailbraiken is bij mij alleen wel een probleem :P
Dus een oplossing zonder jailbraik zou ideaal zijn (A) ( niet dat ik je topic wil verstoren ofcourse :) )

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Haha oke dan.

Het idee is dat ik mijn versterker met aangesloten speakers ergens neer kan zetten, vervolgens een dock erop zet en m'n iPhone daarin zet. Dat wil ik dan aansturen vanaf mijn Mac... Dit kan volgens mij wel via Airport Express, maar dat vind ik nogal een prijzige oplossing; moet anders kunnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Heb je niet eens een Jailbreak voor nodig!

http://www.rogueamoeba.com/airfoil/iphone/

[ Voor 3% gewijzigd door MrAcid op 21-10-2009 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Met jailbreak? Veency, gewoon een VNC server draaien, kun je ook nog gewoon SMS'en enzo.
Zonder denk ik niet dat het kan.

edit: oh toch wel :)

[ Voor 8% gewijzigd door FiXeR.nl op 21-10-2009 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, strak! Kost wel 25 dollar. Zijn er gratis mogelijkheden? Anders maar eens 25 dollar gaan betalen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 07:35

r0b

Um, waarom niet gewoon een remote gebruiken? Hoef je ook niet steeds achter je mac te duiken / naar de iPhone te lopen als je het volume iets wil veranderen.

De nieuwe kost je 19 EUR; http://store.apple.com/nl/product/MC377Z/A?mco=MTM0MTIyMjc

[ Voor 36% gewijzigd door r0b op 21-10-2009 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Toch lastiger. M'n iPhone staat een eindje weg en ik kan dus niet zien op het scherm wat ik doe. Tevens heb ik geen universal dock (met IR sensor) maar eentje voor de iPhone 3G waar volgens mij geen IR in zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even getest, werkt erg goed :)
De software kan zelfs de line-in doorsturen, zo kan ik LP's luisteren op m'n iPhone _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En de kwaliteit? Ben zelf nog met andere dingen aansluiten bezig dus kan het nog niet testen. Wel na 10 min ruis helaas, als je de license niet koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, heb het nu ook draaiend. Helaas met een dikke vette vertraging waardoor streaming van filmpjes onmogelijk is. Dit is niet de bedoeling natuurlijk... volgens Google is er echter weinig aan te doen. In VLC kun je wel met een vertraging het beeld instellen maar dit is dus allemaal niet optimaal.

Iemand nog suggesties? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:03
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 21:22:
Hmm, heb het nu ook draaiend. Helaas met een dikke vette vertraging waardoor streaming van filmpjes onmogelijk is. Dit is niet de bedoeling natuurlijk... volgens Google is er echter weinig aan te doen. In VLC kun je wel met een vertraging het beeld instellen maar dit is dus allemaal niet optimaal.

Ik neem aan dat je airfoil nu hebt getest? Waarom zou je op afstand filmpjes naar je iphone willen sturen?

Als ik alles goed begrijp, wil je de Remote app van de iPhone hebben, maar dan in de omgekeerde richting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 19:03:
Ok, strak! Kost wel 25 dollar. Zijn er gratis mogelijkheden? Anders maar eens 25 dollar gaan betalen ;-)
De Touch versie van de applicatie is gratis. :) Dan kan je hem iig eerst proberen vooraleer je daadwerkelijk de volledige versie aanschaft.
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 21:22:

Tja, als je naar je telefoon over 3G streamt naar de telefoon... Een vertraging in VLC instellen heeft dan natuurlijk ook geen zin. De bandbreedte is dan (in het geval van 3G) dan gewoon je beperkende factor.

[ Voor 73% gewijzigd door CH4OS op 22-10-2009 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Wil je nu
1) je telefoon van op afstand bedienen, of
2) er vanaf een ander apparaat media heen streamen?

Voor het laatste zou je ook eens op upnp kunnen zoeken in de app store. Wellicht is er wel een render client te vinden.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
#2 is inderdaad de bedoeling. Gaat puur om muziek, en tijdens het streamen is mijn telefoon gewoon verbonden met de router, net zoals mijn MBA.

Ik zoek alleen een mogelijkheid zonder vertraging en wat meer stabiliteit dan Airfoil (na tijdje gebruik is die gewoon ontzettend instabiel).

Ga nu even opzoek naar UPNP.
Pagina: 1