Windows Server 2008 GPO -> Windows 7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evangael
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Beste Tweakers

Ik kom er niet op uit waarom mijn Windows Server 2008 geen Firefox MSI kan pushen naar een Windows 7 client.

Even wat informatie:

- De Windows 7 client kan de server bereiken via ping en vice versa
- De Windows 7 client is lid van het domein
- De rechten op de gedeelde map staan correct
- De GPO (MSI) wordt gehanteerd op Computer Niveau
- De GPO bevat zowel op Computer als op User Niveau de policy 'Always install with elevated privillages'
- De GPO wordt gekoppelt aan de juiste OU, en ik log vervolgens in met een gebruiker van dezelfde OU
- GPupdate /force wordt uitgevoerd en de client herstart ik vervolgens
- Het MSI pakket waarover ik spreek noemt: Firefox-3.5.3-en-GB.msi (frontmotion.com)
- De taal van zowel de server als de client is Engels
- Het MSI pakket negeert de taal van het besturingssyteem

Wat gebeurt als ik me aanmeld? Helemaal niets... Geen verwijzigen in de log files op zowel de client als de server.

Bedankt bij voorbaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
wacht op netwerk policy? en wat ik even mis is heb je de computer wel in het goede ou staan? aangezien je hem op computer niveau toepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evangael
  • Niet online
Craven87 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 17:45:
wacht op netwerk policy? en wat ik even mis is heb je de computer wel in het goede ou staan? aangezien je hem op computer niveau toepast.
Ik heb de situatie even omgedraaid zoals jij het zei. Ik krijg de volgende melding in mijn logboeken:

Software Installation encountered an unexpected error while reading from the MSI file \\DC\Software\Firefox-3.5.3-en-US.msi. The error was not serious enough to justify halting the operation. The following error was encountered: The operation completed successfully.

Ik begrijp er niets van momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Nu online
je hebt het msitje niet zelf gebakken dus ik gok dat het probleem daar ligt. Misschien handig om er zelf eentje te maken. Dat heb ik zelf nog nooit gedaan dus dat zelf je even moeten googlen.
msi's zijn namelijk gewoon setup bestanden maar met wat extra instructies erbij voor het silent deployen bvb. En als je der eentje van een of andere site af plukt dan weet je dus niet wat voor instructies dat zijn. En of ze uberhaupt wel werken onder w7.

[ Voor 40% gewijzigd door Craven op 21-10-2009 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evangael
  • Niet online
Craven87 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 20:37:
je hebt het msitje niet zelf gebakken dus ik gok dat het probleem daar ligt. Misschien handig om er zelf eentje te maken. Dat heb ik zelf nog nooit gedaan dus dat zelf je even moeten googlen.
msi's zijn namelijk gewoon setup bestanden maar met wat extra instructies erbij voor het silent deployen bvb. En als je der eentje van een of andere site af plukt dan weet je dus niet wat voor instructies dat zijn. En of ze uberhaupt wel werken onder w7.
Na wat lang zoeken heb ik het eindelijk gevonden. Het was dankzij jou overigens.

Om het kort te stellen; ik heb even een OU gemaakt waarin ik de desbetreffende systemen in verplaatste. Enkel nog wat knoeien met de rechten etc...

Bedankt voor de hulp! :)

**Edit**

Dit is zeker niet de eerste keer dat ik een MSI deployde, maar de techniek waarop ik het de vorige keer deed bleek niet van toepassing te zijn op Windows 7.

[ Voor 9% gewijzigd door evangael op 21-10-2009 23:44 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:59
Dan ben ik toch benieuwd wat die vorige 'techniek' was van jou? :)

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evangael
  • Niet online
De GPO instellingen doorvoeren op het domein beleid en vervolgens 'block inheritance' aanvinken bij de domein controllers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Nu online
dus op de standaard domain policy je eigen dingetjes gaan klooien??? vanuit management oogpunt zoooo fout! :P Je kan veel beter voor alles wat je doorvoert een aparte policy aanmaken. En die koppelen aan de ou's waar het nodig is. Dan kan je daarna nog op users bvb filteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evangael
  • Niet online
Craven87 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 23:20:
dus op de standaard domain policy je eigen dingetjes gaan klooien??? vanuit management oogpunt zoooo fout! :P Je kan veel beter voor alles wat je doorvoert een aparte policy aanmaken. En die koppelen aan de ou's waar het nodig is. Dan kan je daarna nog op users bvb filteren.
Vanzelfsprekend, maar ik dit doe ik ook enkel en alleen in mijn testomgevingen...

Topic mag gesloten worden ;)

[ Voor 3% gewijzigd door evangael op 23-10-2009 12:58 . Reden: Foutje ]

Pagina: 1