[HTML/CSS] Text te lang- gaat over divs heen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo GT,

Een plaatje zegt genoeg denk ik: http://img442.imageshack.us/img442/513/help2.jpg

Is er een manier om dit te verhelpen? Ik ben een CMS aan het bouwen en je kunt via een normaal textfield info in een DB stoppen.. Article page leest dat article (best logisch :P), maar als je een heel lang woord zonder spaties intypt, krijg je dit =/....

Alvast bedank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk een naar het overflow atribute in css. Iets als overflow: hidden; ofzo, weet niet precies meer wat je moet doen. Dit is trouwens html/css en niet php

EDIT: Wil je 't in php oplossen moet je met de functie wordwrap gaan werken

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2009 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 17:10:
Is er een manier om dit te verhelpen?
Zinnige test-tekst gebruiken. Niet zo'n lange flauwekulwoorden gebruiken. Dit is gewoon standaard gedrag. Als degene die de site beheert (en dus in 't CMS kan) z'n site wil verpesten moet 'ie dat lekker zelf weten.

Je kunt wel gaan klooien maar waarom zou je hier in vredesnaam tijd in steken? Je kunt PHP's wordwrap functie wel gaan gebruiken maar die breekt af op een aantal karakters en niet op feitelijke breedte. Hoe ga je dit dan oplossen:
iiiiiiiiii
WWWWWWWWWW

Beide zijn 10 tekens...

Oh:
Blaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat.
^^ Just to make my point ;)

[ Voor 39% gewijzigd door RobIII op 21-10-2009 17:23 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lol! haha vet, t ging me eigenlijk meer om de comments, maar aangezien tweakers even lui is.. dan laat ik t maar zitten, ty iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 17:23:
maar aangezien tweakers even lui is
Wat is dat nou voor onzin :?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:22

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Heeft niks met lui te maken. Browsers doen dat over het algemeen voor je, maar niemand kan iets met onzintekst. Zoals aangegeven: gebruik overflow:hidden desnoods.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
MueR schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 17:25:
Zoals aangegeven: gebruik overflow:hidden desnoods.
Dat is idd een optie (wat mss niet heel duidelijk was na mijn post :P ), maar die heeft als je niet oppast nadelige gevolgen voor andere content.

[ Voor 11% gewijzigd door RobIII op 21-10-2009 17:29 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 17:23:
lol! haha vet, t ging me eigenlijk meer om de comments, maar aangezien tweakers even lui is.. dan laat ik t maar zitten, ty iig!
Lui is een groot woord, technisch is het gewoon bijna ondoenbaar om dit soort dingen behoorlijk af te breken zonder over te stappen naar iets als bijv pdf oid. Html is altijd onderhevig / gevoelig voor de client instellingen.

Voor hetzelfde geld heeft de client het font niet en wordt het vervangen door een breder font, wat dan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicolon
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Er is wel iets aan te doen, bijvoorbeeld de WBR tag. Uitleg, overige suggesties en een compabiliteitstabel op http://www.quirksmode.org/oddsandends/wbr.html

:D/-<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 13:49

Patriot

Fulltime #whatpulsert

semicolon schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 01:59:
Er is wel iets aan te doen, bijvoorbeeld de WBR tag. Uitleg, overige suggesties en een compabiliteitstabel op http://www.quirksmode.org/oddsandends/wbr.html
Dat heeft hier natuurlijk niets mee te maken. Die tag gebruik je zelf op het moment dat je denkt dat het kan gaan gebeuren dat een bepaald woord gewrapped moet worden, in dat geval kun je de wbr-tag gebruiken om de beste locatie voor de break aan te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicolon
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Patriot schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 03:00:
[...]

Dat heeft hier natuurlijk niets mee te maken. Die tag gebruik je zelf op het moment dat je denkt dat het kan gaan gebeuren dat een bepaald woord gewrapped moet worden, in dat geval kun je de wbr-tag gebruiken om de beste locatie voor de break aan te geven.
En dat is anders wel precies wat de TS vraagt. Is het de juiste oplossing om de implementatie uit te voeren als op ppk's voorbeeld met een WBR na elk woord? Als je het mij vraagt niet, maar de WBR tag en/of de genoemde HTML entities (welke beter zijn in deze situatie), bieden allemaal een oplossing voor het probleem van de TS. Het enige probleem is de implementatie, maar er zijn verschillende opties die je kunt doen, bijvoorbeeld bij woorden langer dan X karakters automatisch toevoegen. Is het een geweldig nette oplossing? Nee.

Het overlopen van tekst van een DIV, zoals in het voorbeeld van de TS, is in de echte wereld zelden een probleem, en als het een probleem vormt is er niet genoeg ruimte geweest voor een redelijk lang -bestaand- woord. Design fout dus. Maar er is aan de screenshot van de TS te zien meer dan genoeg ruimte voor bestaande lange woorden dus er is in de werkelijkheid geen probleem, behalve dat de content op de site misschien een beetje gemodereerd mag worden.

:D/-<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Dit gaat meer over html/css dus PRG -> WEB

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik raad het gebruik af (creeert meer problemen dan het oplost) maar je hebt in CSS
word-wrap:break-word;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Ik zie het probleem helemaal niet. Hoe groot is de kans dat een gebruiker van het CMS zulke crap invoert überhaupt? En als die dan begint te klagen, kun je heel simpel antwoorden met: als ik een pannekoek probeer te bakken zonder boter, gaat het ook mis. Ofwel: crap in = crap out.
Alle vage trucs zoals wordwrap en break-word zorgen vrijwel alleen maar voor problemen op andere vlakken.

Ik zou me eerder focussen op te grote afbeeldingen en te lange hyperlinks. Dat zijn wel reële problemen en zijn ook normaal op te lossen.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 13:49

Patriot

Fulltime #whatpulsert

semicolon schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 03:35:
[...]

En dat is anders wel precies wat de TS vraagt. Is het de juiste oplossing om de implementatie uit te voeren als op ppk's voorbeeld met een WBR na elk woord? Als je het mij vraagt niet, maar de WBR tag en/of de genoemde HTML entities (welke beter zijn in deze situatie), bieden allemaal een oplossing voor het probleem van de TS. Het enige probleem is de implementatie, maar er zijn verschillende opties die je kunt doen, bijvoorbeeld bij woorden langer dan X karakters automatisch toevoegen. Is het een geweldig nette oplossing? Nee.
Mijn punt was dat de tag in principe wel geschikt is om het werk te doen, alleen moet die tag dan wel gebruikt worden door de eindgebruiker. Hij wil iets maken dat ervoor zorgt dat de eindgebruiker er uiteindelijk niet voor kan zorgen dat de tekst buiten de div doorloopt. Of dat wat daarvoor zorgt nou een gewone break of zo'n wbr gebruikt, maakt op dat moment weinig meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ty allemaal, ik laat het gewoon zo --> afbeeldingen zijn ge-max-width :P als dat een werkwoord is.. en lange hyperlinks hebben dit probleem niet om een of andere rede....
Pagina: 1