Beste mensen,
Ik heb momenteel de volgende apparatuur in de huiskamer.
Philips 94cm Lcd TV (Bezit HDMI/Scart/Composite/Svideo)
UPC digitale tv box (via scart op TV, in de toekomst via HDMI)
HTPC (via HDMI op TV)
Wii (via composite op TV)
Nu wil ik graag een 2.1 set aanschaffen en via dit setje wil ik , voor al het apparatuur, het geluid afspelen.
Ik heb begrepen dat ik dit het handigst kan doen via een 'receiver'.
Echter heb ik hier niet al te veel verstand van.
Na research op het internet en vele merk sites (sony/panasonic/philips) ben ik nog geen stap verder eigenlijk.
Er zijn audio receivers en audio/video receivers.
Wat is voor mij van toepassing?
Het gaat me erom dat al het geluid via het 2.1 setje gaat.
Verder zie ik surround en stereo receivers. Ik neem aan dat voor mij stereo receivers van toepassing zijn, maar een 2.1 setje werkt ook wel op een surround receiver? (mocht ik ooit overstappen op een surround setje)
Waar moet ik verder op letten als ik een receiver wil aanschaffen? Wil binnenkort de winkels in om een beetje rond te kijken, maar wil toch graag iets meer info.
Kunnen jullie me modellen aanraden om naar te kijken of merken noemen die over het algemeen goed zijn?
En kun je voor ongeveer 400 euro een goede receiver kopen?
Het gaat me erom dat het een strak design heeft (voorkeur kleur zwart, hoogte < 15 cm?).
Geluid hoeft niet super hard te kunnen, als het maar een mooi (zuiver) geluid is.
En hoe alles aan te sluiten?
Ik hoop dat jullie me hier mee kunnen helpen,
Mvg.
Ik heb momenteel de volgende apparatuur in de huiskamer.
Philips 94cm Lcd TV (Bezit HDMI/Scart/Composite/Svideo)
UPC digitale tv box (via scart op TV, in de toekomst via HDMI)
HTPC (via HDMI op TV)
Wii (via composite op TV)
Nu wil ik graag een 2.1 set aanschaffen en via dit setje wil ik , voor al het apparatuur, het geluid afspelen.
Ik heb begrepen dat ik dit het handigst kan doen via een 'receiver'.
Echter heb ik hier niet al te veel verstand van.
Na research op het internet en vele merk sites (sony/panasonic/philips) ben ik nog geen stap verder eigenlijk.
Er zijn audio receivers en audio/video receivers.
Wat is voor mij van toepassing?
Het gaat me erom dat al het geluid via het 2.1 setje gaat.
Verder zie ik surround en stereo receivers. Ik neem aan dat voor mij stereo receivers van toepassing zijn, maar een 2.1 setje werkt ook wel op een surround receiver? (mocht ik ooit overstappen op een surround setje)
Waar moet ik verder op letten als ik een receiver wil aanschaffen? Wil binnenkort de winkels in om een beetje rond te kijken, maar wil toch graag iets meer info.
Kunnen jullie me modellen aanraden om naar te kijken of merken noemen die over het algemeen goed zijn?
En kun je voor ongeveer 400 euro een goede receiver kopen?
Het gaat me erom dat het een strak design heeft (voorkeur kleur zwart, hoogte < 15 cm?).
Geluid hoeft niet super hard te kunnen, als het maar een mooi (zuiver) geluid is.
En hoe alles aan te sluiten?
Ik hoop dat jullie me hier mee kunnen helpen,
Mvg.