Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
kon geen ander topic vinden, dus ik post maar even een nieuw topic

ik heb sinds een tijdje (een week of 2-3) af en toe, dat als ik m'n telefoon opneem, maar ook als ik bel, dat het geluid helemaal vervormd is. het lijkt wel of je een alien aan de telefoon hebt.

tijdje terug, toen ik een betaling deed via ideal, ik zat te wachten op een sms met tan code, die kwam niet.
klik vervolgens op "tan code niet ontvangen", dan wordt je gebeld met die code
dat was ook helemaal garbled

het komt maar heel sporadisch voor en dacht eerst dat het wellicht aan mij toestel (een HTC magic) kon liggen
vandaag gebeurde het weer, dit keer toen ik mijn voicemail belde
klinkt alsof het signaal nog encrypted is ofzo

nou blijkt een collega hetzelfde mee te maken (nu net nog), maar hij heeft een andere telefoon (Iphone 3g), maar wel T-mobile. een paar dagen geleden had hij dat ook al.

hebben andere mensen hier ook last van?
iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:57
nooit gehad met een nokia E51, zit wisselend op 3g en GSM.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279033

JarlSX schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 15:34:
kon geen ander topic vinden, dus ik post maar even een nieuw topic

ik heb sinds een tijdje (een week of 2-3) af en toe, dat als ik m'n telefoon opneem, maar ook als ik bel, dat het geluid helemaal vervormd is. het lijkt wel of je een alien aan de telefoon hebt.
Hm...als je opneemt hoor je da de woorden "phone home" of "Eliot"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Heb een tijdje gehad dat er tikjes in het geluid zaten terwijl ik belde (en nee, de tikjes kwamen niet van de andere kant van de lijn) en ik was ook de enige die ze hoorde.

Was overigens met een HTC Touch Diamond op het Vodafone netwerk.

Probleem verdween na een week of 2 a 3 uit zichzelf weer, daarom ook nooit uitgezocht wat het precies was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Volgens mij is dat gewoon een handover op het GSM-netwerk, die verlopen namelijk relatief traag vergeleken met 3G. Ik heb het ook met al mijn telefoons gemerkt in combinatie met T-Mobile. Het ligt gewoon aan het feit dat er simpelweg meer masten nodig zijn bij 1800MHz vergeleken met 900MHz wat dus zorgt voor de handovers omdat het signaal niet zo toereikend is als bij andere providers die met 900MHz werken en waar dus minder snel een handover zal plaatsvinden. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door MensionXL op 22-10-2009 16:42 ]

Goedkoop bellen via VoIP