Toon posts:

printertoewijzingen mbv VBS

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste,
bij het opzetten van een domein m.b.v. AD op W2k3, ben ik op volgende vraag gestoot:

Voor het toewijzen van printers moet je volgens mij met een script werken die je toepast op je computer. Maar als ik zoek in de TechNet Script Center Gallery, dan vind ik verschillende scripts, maar mijn vraag is nu, welke neem ik best? Het is de bedoeling dat de computer maar 1 printer heeft en dat deze als standaardprinter wordt ingesteld.
VBScript:
1
2
3
4
Set WshNetwork = CreateObject("WScript.Network")

WshNetwork.AddWindowsPrinterConnection "\\SERVER1\laser"
WshNetwork.SetDefaultPrinter "\\SERVER1\laser"

Lukt dit met dit script?
of heb ik dit script nodig:
VBScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
on error resume next
Const HKEY_CURRENT_USER = &H80000001
strComputer = "."
strPrinter = "laser"
strServer = "SERVER1"

Set netPrinter = CreateObject("WScript.Network") 

UNCpath = "\\" & strServer & "\" & strPrinter
netPrinter.AddWindowsPrinterConnection UNCpath

wscript.sleep 2000
Set objReg = GetObject("winmgmts:{impersonationLevel=impersonate}!\\" & strComputer & _
    "\root\default:StdRegProv")
strKeyPath = "Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows"
strEntryName = "Device"
strValue = "\\" & strServer & "\" & strPrinter & ",winspool,Ne04"
objReg.SetStringValue HKEY_CURRENT_USER, strKeyPath, strEntryName, strValue

Of dit:
VBScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
@Echo Off
REM Change \\COMPUTER\PRINTER by your printer's UNC  

REM Add printer
rundll32 printui.dll,PrintUIEntry /in /n\\COMPUTER\PRINTER

REM Set printer as default
rundll32 printui.dll,PrintUIEntry /y /n\\COMPUTER\PRINTER

groeten, Nathan

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2009 15:46 ]

• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:02
Ten eerste geen PNS. Ten tweede wat werkte er niet aan de scripts? Je hebt ze uiteraard uitgeprobeerd in een testomgeving... Wat vond je er zelf van? :)

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

Verwijderd

Topicstarter
SteeringWheel schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 16:15:
Ten eerste geen PNS. Ten tweede wat werkte er niet aan de scripts? Je hebt ze uiteraard uitgeprobeerd in een testomgeving... Wat vond je er zelf van? :)
ik zit tijdens de week op kot, en kan niet aan mn server, dus kan ik het niet uitproberen.
En ik vroeg me ook af, waarom dat 2de script zoveel ingewikkelder is dan dat eerste als ze toch dezelfde functie zouden hebben...
En ook vraag ik mij af of de drivers dan worden gekopieerd van op de printserver...

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:20

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Het eerste script gebruikt de juiste methodes binnen VBS om deze functie uit te voeren. Let er wel op dat je eerst alle bestaande connecties 'enumereert' en stuk voor stuk verwijderd. Anders krijg je dubbele printermappings.

Het tweede script zet de mapping rechstreeks in het register. Een wat smerige hack IMO

Het derde script doet in DOS wat het eerste script in VBS doet. Ook een mogelijkehid dus :)

Verder heeft dit wederom 0,0 met PNS te maken. Je kan dit soort dingen prima zelf testen door het script gewoon lokaal af te trappen. Verder verwachten we wat meer inzet van jou kant. Het is hier geen helpdesk.

Dit topic is gesloten.