Beste,
bij het opzetten van een domein m.b.v. AD op W2k3, ben ik op volgende vraag gestoot:
Voor het toewijzen van printers moet je volgens mij met een script werken die je toepast op je computer. Maar als ik zoek in de TechNet Script Center Gallery, dan vind ik verschillende scripts, maar mijn vraag is nu, welke neem ik best? Het is de bedoeling dat de computer maar 1 printer heeft en dat deze als standaardprinter wordt ingesteld.
Lukt dit met dit script?
of heb ik dit script nodig:
Of dit:
groeten, Nathan
bij het opzetten van een domein m.b.v. AD op W2k3, ben ik op volgende vraag gestoot:
Voor het toewijzen van printers moet je volgens mij met een script werken die je toepast op je computer. Maar als ik zoek in de TechNet Script Center Gallery, dan vind ik verschillende scripts, maar mijn vraag is nu, welke neem ik best? Het is de bedoeling dat de computer maar 1 printer heeft en dat deze als standaardprinter wordt ingesteld.
VBScript:
1
2
3
4
| Set WshNetwork = CreateObject("WScript.Network") WshNetwork.AddWindowsPrinterConnection "\\SERVER1\laser" WshNetwork.SetDefaultPrinter "\\SERVER1\laser" |
Lukt dit met dit script?
of heb ik dit script nodig:
VBScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| on error resume next Const HKEY_CURRENT_USER = &H80000001 strComputer = "." strPrinter = "laser" strServer = "SERVER1" Set netPrinter = CreateObject("WScript.Network") UNCpath = "\\" & strServer & "\" & strPrinter netPrinter.AddWindowsPrinterConnection UNCpath wscript.sleep 2000 Set objReg = GetObject("winmgmts:{impersonationLevel=impersonate}!\\" & strComputer & _ "\root\default:StdRegProv") strKeyPath = "Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows" strEntryName = "Device" strValue = "\\" & strServer & "\" & strPrinter & ",winspool,Ne04" objReg.SetStringValue HKEY_CURRENT_USER, strKeyPath, strEntryName, strValue |
Of dit:
VBScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
| @Echo Off REM Change \\COMPUTER\PRINTER by your printer's UNC REM Add printer rundll32 printui.dll,PrintUIEntry /in /n\\COMPUTER\PRINTER REM Set printer as default rundll32 printui.dll,PrintUIEntry /y /n\\COMPUTER\PRINTER |
groeten, Nathan
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2009 15:46 ]