[ubuntu] wrom altijd ruzie met gui font

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
ben trouw voorvechter van linux; maar een ding blijf ik iedere (ubuntu) installatie weer over vallen; fonts. Dat zelfde issue heb ik niet met suse. Dus lijkt mij een configuratie die aangepast moet worden, immers kan het wel duidelijk/netjes onder suse ... dus unbuntu moet ook lukken.

Ik weet niet wat ik verkeerd doe met de setup/configuratie/instelling [..] maar het ziet er keer op keer niet uit.

Hier op me werk vista :W welkom ubuntu :J. Echter heb ik op diverse plaatsen groote fonts alsof ik van 4m afstand achter de monitor zit.

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/9acv2d.png

is er een manier zodat ik overal dezelfde opbouw krijg? of komt dit vangwege het GTK/QT verhaal?

Heb de default font vanuit systeem-settings gewijzigd na een maatje kleiner. Maar dat lijkt genegeerd te worden her en der (console,amsn,menu start etc.)
Veel toepassingen binnen linux bevatten diverse opties, ook om de gui/font instellingen te wijzigen. Bijvoorbeeld amsn heb ik wel weer leesbaar kunnen maken, maar bij de overige toepassingen niet.

[ Voor 22% gewijzigd door himlims_ op 21-10-2009 15:45 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-10 18:08
laat ik nou hetzelfde probleem hebben, een hele tijd geleden heb ik het wel opgelost gekregen met msttcorefonts, maar nu lukt het me echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Hmm, vreemd, nergens last van hier. Hoewel ik Ubuntu gebruik en jij Kubuntu als ik het goed zie? In Ubuntu pas ik het altijd aan via Systeem-> Voorkeuren-> Uiterlijk-> Fonts. En dan een leuk font kiezen, eventueel wat kleiner, en de dpi wat aanpassen. Maar ik zou niet zo weten hoe je dat onder Kubuntu moet doen. Hoewel het natuurlijk wel zou moeten kunnen.

Edit: Misschien heb je hier wat aan:
http://rewind.themasterpl...-smooth-fonts-on-kubuntu/

Post ook even een plaatje van de after situatie als het geholpen heeft;)

[ Voor 20% gewijzigd door MaximusTG op 30-10-2009 22:17 ]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-10 11:24

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik kan je plaatje niet zien, maar fonts van verschillende fysieke grootte, terwijl je overal dezelfde grootte hebt gekozen, heeft vrijwel altijd te maken met verkeerde dpi-instellingen van je beeldscherm. Vroeger had je tijdens de config van Xorg daar een hele mooie methode voor, namelijk fysiek de afmetingen van je scherm opgeven, dan bepaalde het setup programma welke dpi instelling je moest hebben. Nu zit dat er niet meer in. Maar als het goed is kan je bij de beeldscherm of bureaublad instellingen nog steeds opgegeven welke dpi-instellingen X moet gebruiken. Als je die op 96dpi zet (de standaard waarde), dan zou het goed moeten gaan.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier