• icam0
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-06-2021
ben een vriend aan t helpen met zn computer in elkaar zetten maar toen we uiteindelijk klaar waren kregen we geen post terwijl de achterfan draait de cpu fan draait er brandt een rood lapmje op het bord van de mem ok! feature op het asus moederbord de en de videokaart fan draait ook en het lampje brandt daar ook van. verder brandt ook het groene lampje op het moederbord. iemand enig idee waar het nu aan kan liggen? (heb de hangen en opstartproblemen troubleshooter gelezen maar vind hier geen info in over wat te doen als je geen post hoort). de specs zijn:

asus p7p55d
Intel core i5
Sapphire 4870
Cooler master real power 620w
artic cooler freezer xtreme (processor koeler)
1 tb f3 samsung
1dvd brander samsung
cooler master 120mm fan
Cooler master 310

[ Voor 16% gewijzigd door icam0 op 21-10-2009 15:15 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

heb de hangen en opstartproblemen troubleshooter gelezen maar vind hier geen info in over wat te doen als je geen post hoort)
Vreemd, want daar gaat juist een groot deel van de troubleshooter over.

Welke hardware heb je alv ervangen? Welk geheugen heb je erin zitten en staat dat op de QVL van je moederbord?

• icam0
@terw_dan er zit corsair 4gig (2 reepjes) ddr3 geheugen in, maar 1 van de features van dit moederbord is juist mem ok! waarmee je dacht bijna alle soorten geheugen erin kan doen, en heb nog niks vervangen, gaan we morgen wel proberen met de standaard processorkoeler.

• icam0
ik las net dat asl dat lampje brandt je een memory error hebt en hem dan alleen in hoeft te drukken om te zorgen dat het goed komt omdat hij dan zelf de juiste instellingen bepaalt, dus denk dat het daaraan ligt en ga dat morgen eerst proberen, dus voor zover iig bedankt

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die mem OK heb ik inderdaad al eens gezien op het P55D7D bord, en dat faalde ongelovelijk hard :P.
Het is leuk om supported mem in te stellen, maar het blijft een Asusbord en die staan helaas nog steeds niet echt bekend om hun goede memsupport. Pak de QVL er dus eens bij en kijk hoe het werkt.

• icam0
ik zie corsair een corsair kit van 4gb wel op de qvl staan maar durf niet met zekerheid te zeggen of die ook op het mobo zit, ik zal eerst wel de mem ok! feature proberem

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-02 18:36

Dani86

AeroGeek

P55 + Core i5/i7 betekent dat de memory controller in de CPU zit. Probeer met één geheugenbank te booten en test iedere geheugenslot één voor één met dat ene bankje. Op een gegeven moment moet hij wel booten. Dit heb ik ook gehad met mn Asrock P55 pro. De P55 heeft een soort hoofd en tweede geheugenkanaal op de 1 of andere manier.

Verder zou dit ook in de handleiding moeten staan ^^

edit: Inlog error

[ Voor 94% gewijzigd door Dani86 op 21-10-2009 21:45 ]

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

• icam0
ja hij doet het inmiddels en ze zaten inderdaad in de verkeerde dus dani86 je had gelijk, maar nu herkent hij er maar 1:? dus dat is dan weer een nieuw probleem waar we tegenaan lopen

• digitri
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

digitri

here and now

Als je twee reepjes hebt, moeten ze in de 2de en 4de slot (vanaf de cpu) zitten.
Pagina: 1