Het BOSE® CineMate® luidsprekersysteem

Pagina: 1
Acties:

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:54

Maduth

Probeersel

Topicstarter
Beste,

Momenteel speel ik met de gedachte om mijn media systeem thuis eens flink op de schop te nemen. Dus ik speur hier alle topics af op het gebied van LCD's en mediacenters etc. etc.

Nu ben ik op zoek naar ervaringen naar Het BOSE® CineMate® luidsprekersysteem

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met dit systeem? Ik ben namelijk op zoek naar een goed audio systeem voor in de huiskamer met een subwoofer en 2 boxen (wil geen gehannes met draden).

Alvast bedankt.

Verwijderd

Een goed systeem met bose bestaat niet naar mijn mening :9 Mijn ervaring is dat het de muziek nogal vervormd neerzet zoals de gemiddelde consument het graag wil horen. Dat er geen achterspeakers nodig zijn is in mijn ervaring ook echt lariekoek, zelfs het rear geluid van een cinema set van de aldi vind ik stukken beter dan het gefakte rear wat de bose produceert.

Heb je al eens nagedacht over een goede stereo versterker met 2 fatsoenlijke front speakers? Weet zeker dat je daar qua geluid veel tevredener over zult zijn en het aantal draden zal in stereo ongeveer hetzelfde blijven.

Verwijderd

Over het algemeen klinkt Bose niet super. Hoog is scherp en laag is boemerig. Middentonen zijn daarintegen weer afwezig. Je kunt beter voor een NXF 3 of NXF 4 gaan van JVC, als je een compact setje wilt met een redelijk geluidje. Prijs/kwaliteit verhouding is hier veel beter.
Als je hoge eisen stelt, zul je toch grotere speakers moeten nemen.

• Maduth

Maduth

Probeersel

Topicstarter
Twee mooie front speakers met een goede versterker zijn natuurlijk niet uitgesloten maar ik ben dus nog zoekende. Deze bose viel mij gewoon op omdat het aan mijn "eisen" voldeed. Dat is mijn probleem, ik weet wat ik wil en hoeveel het moet kosten maar als je dan gaat zoeken, zie je de bomen door het bos niet meer :+

De NXF 4 is zekerr het bekijken waard (thanks for the tip)

EDIT: NXF 4 ingetypt en topic gevonden hierover en daardoor weer op de volgende gekomen: Onkyo HTX-22HD

[ Voor 12% gewijzigd door Maduth op 21-10-2009 15:42 ]

Verwijderd

oke dit systeem is zo goed als het zelfde als 1,2,en 3 .
Alleen zonder dvd speler en enzz.

Kan je vertellen ik heb er naar geluisterd en zelfs pc speakers van logitec klinken beter .

Even verder zoeken en laat bose maar liggen.
In de jaren 80 en begin 90 waren ze echt goed kwa geluid en design.

Maar nu loop je hard weg als je de nieuwe speakers hoort.

Vandaar dat ze ook een apparte luister kamer heb zodat je ze niet kan vergelijken met anderen speakers.
Maar goed nu de tip.

Speakers die compact zijn zoals melk pakjes kunnen nooit de weergaven onder de 150hz .
Dus de subwoofer de er bij geleverd word moet dit opvangen of zelf kan je een gat hebben in geluid omdat de subwoofer dat juist niet doet.

De bose is leuk voor films net als alle anderen kliene compacte speakers.
Maar als je echt wilt genieten van muziek zal je toch naar een paar maten groter moeten zoeken .

Dus de belangrijkste tip.
Ga naar een goeie audio zaak toe die de tijd met jouw wilt nemen om de juiste set te combineren .
En doe de verkoper dan ook zijn lol dat je het bij hem koopt.
De man doet ook zijn beste .

Tenslotte voor kwaliteit betaal je maar ook de mensen die de tijd willen in steken voor jouw.

• Maduth

Maduth

Probeersel

Topicstarter
Is ook de bedoeling, ga morgen naar een speciaal zaak :)

Verwijderd

Al die ® 's zeggen al genoeg: het is meer marketing dan wat anders.

• Maduth

Maduth

Probeersel

Topicstarter
Nog even wat anders; is het ook mogelijk om een mediaPC te "bouwen" met een goede geluidskaart en een versterker.. .dat ik alleen nog boxen hoef te kopen? Want dan kan ik beginnen met twee goede boxen en later uitbreiden.

Verwijderd

ALs je de media speler via spdif aansluit maakt het niet zo veel uit welke audio kaart word gebruikt.

Of laat ik het anders zeggen .

De versterker en speakers zijn goed voor ongeveer 80% geluids weergaven .
De anderen 20% is de audio bron zoals een pc of cd speler.

Maar goed als je voor low budget gaat wel .
Een goeie gebruikte versterker en speakers kom je al een heel eind en hoef niet duur te zijn .

Zo heb ik een jvc 222 a-classen (digital chip) staan .
Ding kosten me toen der tijd 20guldens .
Nu heb ik een denon avr-1907 staan die dik 800euro heeft gekocht.
En toch klinkt mijn stereo jvc gewoon beter.

Veel ouwe spullen zijn soms gewoon beter dan de nieuwe shit wat je kan kopen .

Ik ben nu weer een eindversterker aan het kopen voor mijn dure denon waar ik niet zo te vreden mee bent .
Na dat ik anders speakers heb gekocht .

Verwijderd

Opzichzelf kan een subwoofer met 2 boxen heel goed geluid weergeven.

Echter:
- Die twee boxen kunnen niet ter grootte van een melkpakje. Dat klinkt voor geen meter.
- Verder krijg je nooit dezelfde ruimtelijkheid als een echte surround set. Er komt echt geen geluid van achter. Daarvoor moet je gewoon meer boxen om je heen hebben staan.

NB: Een subwoofer is alleen voor het extreme laag bedoeld. De rest van de bas moet nog steeds uit je stereo speakers komen. En dat betekent dat je stereo speakers altijd toch nog minimaal 2-weg speakers moeten zijn, en een redelijk formaat zullen hebben.

Dat Bose verhaal van twee kleine speakers, die dan een mooi vol surround geluid geven is dus flauwekul. Voor goed geluid, heb je helaas relatief grote speakers nodig. En voor surround heb je helaas speakers om je heen nodig. Dat komt uit simpele natuurwetten, en dan kan de marketing afdeling van Bose hoog en laag springen, maar daar kom je niet om heen.

Hoe vervelend het ook is... als je goed geluid wilt hebben, dan zul je duidelijk zichtbare luidsprekers in je kamer moeten plaatsen.

• Maduth

Maduth

Probeersel

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 23:18:
Opzichzelf kan een subwoofer met 2 boxen heel goed geluid weergeven.

Echter:
- Die twee boxen kunnen niet ter grootte van een melkpakje. Dat klinkt voor geen meter.
Klinkt logisch dus daar ben ik ook naar aan het kijken
- Verder krijg je nooit dezelfde ruimtelijkheid als een echte surround set. Er komt echt geen geluid van achter. Daarvoor moet je gewoon meer boxen om je heen hebben staan.
Maar het is toch mogelijk om te beginnen met een mooie subwoofer en twee boxen. Bevalt het me niet, gewoon twee boxen erbij kopen :+

• Maduth

Maduth

Probeersel

Topicstarter
Alweer een stap verder sinds gisteren, een selectie gemaakt van enkele boxen en nu me budget bekijken:

JBL Northridge e80
Q Acoustics 1020
JBL Northridge e20
Klipsch B-2
Klipsch RF-52 (zijn in de aanbieding)

Verwijderd

jbl kan je makkelijk nemen

Trouwens kijk even bij correct rotterdam in de koopjes kelder .
Staan heel veel modelen speakers van verleden jaar .

Die speakers zijn vaak nog maar 1/3 van de prijs .
En ja ze hebben een web .
En misschien voor een beetje benzine mee rekenen (30euro kan je bijna door nederland heen)
Pagina: 1