• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:24
Ik snap er niets van. misschien dat jullie licht op de zaak kunnen werpen.

ik heb een versterker aangesloten op mijn HDTV via analoog (van die tulpstekkertjes)
echter als ik de versterker dan op vol geluid zet, heb ik bijna geen geluid uit de speakers, heel zachtjes maar!
op een gewone tv, met dezelfde tulpstekkertjes, doet die het wel normaal!

heb al meerdere kabels geprobeerd, en dit is de enige manier om de versterker aan te sluiten (tis een oud, maar goed beessie, dus alleen analoog)

iemand enig idee hoe het kan? misschien een instelling in de tv zelf ofzo? tis een samsung hdtv

type is Samsung LE32S81B

problemen die ik al gecheckt heb zijn:
volume vol open of uit
standaard menu instellingen

[ Voor 9% gewijzigd door Waah op 21-10-2009 14:30 ]

• WhistlerNL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-02 12:41
Staat het volume van de TV niet gewoon zacht? :o

• Waah
het volume aanpassen van de tv heeft geen effect op de geluidssterkte van de versterker, omdat het direct via tulpstekkers zit

Verwijderd

misschien verwacht je tv 5.1 terwijl hij 2.0 krijgt of andersom?

• Waah
zou kunnen maar kan nergens opties vinden om dat in te stellen. alleen SRS TS XT, auto volume en interne mute, maar welke instleling ik ook kies, geen effect

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:31

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Waah schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 13:19:
Ik snap er niets van. misschien dat jullie licht op de zaak kunnen werpen.

ik heb een versterker aangesloten op mijn HDTV via analoog (van die tulpstekkertjes)
echter als ik de versterker dan op vol geluid zet, heb ik bijna geen geluid uit de speakers, heel zachtjes maar!
op een gewone tv, met dezelfde tulpstekkertjes, doet die het wel normaal!

heb al meerdere kabels geprobeerd, en dit is de enige manier om de versterker aan te sluiten (tis een oud, maar goed beessie, dus alleen analoog)

iemand enig idee hoe het kan? misschien een instelling in de tv zelf ofzo? tis een samsung hdtv
Heb je niet meerdere tulpaansluitingen op je tv.. ik heb ze namelijk voor input en output :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Waah
klopt, allemaal geprobeerd alleen de output doet die het

het vreemdste is, we hadden het aangesloten, deed ht goed, ook goed hard, zetten de versterker op ze plek, en de playstation en opeens probleem!

tis echt de tv, want de ps3 is ook superzacht, maar op de andere tv niet

Verwijderd

Waah schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 13:30:
het volume aanpassen van de tv heeft geen effect op de geluidssterkte van de versterker, omdat het direct via tulpstekkers zit
Dat is wel wat kort door de bocht gesteld. Heb zelf meerdere TV's gehad (ondermeer Sony) waarbij de geluidsterkte op de cinch-uitgang (rode en witte tulp) ingesteld moest worden via het instellingenmenu van de TV. Ik zou dat dus tóch maar even nakijken.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:31

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Wat voor tv heb je?

Wellicht kun je nog ergens instellingen voor geluid veranderen (je output per ongeluk uitgezet..dat kan op mijn bravia, dacht ik, ook)
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 14:09:
[...]

Dat is wel wat kort door de bocht gesteld. Heb zelf meerdere TV's gehad (ondermeer Sony) waarbij de geluidsterkte op de cinch-uitgang (rode en witte tulp) ingesteld moest worden via het instellingenmenu van de TV. Ik zou dat dus tóch maar even nakijken.
^^ with Freya :)

[ Voor 55% gewijzigd door Michael Knight op 21-10-2009 14:10 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Waah
samsung, kan het type nergens op de tv vinden, en kan geen andere menu's ontdekken op de afstandbediening

• dtjv
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-02-2023
Het komt nog wel eens voor dat de analoge output van de tv standaard variabel is, en niet "fixed". Oftewel, dat het volume via die output gelijk geregeld wordt met het volume van de eigen speakers van de tv. Heb je dat echt uitgeprobeerd? (Dus gewoon het volume van je tv harder zetten.)

Er moet dan inderdaad een menuoptie zijn waar je het analoge output-signaal van "variable" op "fixed" kan zetten.

• Waah
geen menu optie voor analoge outputsignaal, iig niet in de menus die ik kan vinden (zijkant tv en afstandsbediening)
verder heb ik het volume al vol open gezet, maar als ik de tv mute doet et geluid het even hard als dat ik em vol open knal

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-02 13:54

FeaR

In GoT we trust

Aangezien het probleem dus meer bij de TV lijkt te liggen een move naar LCD.
En ben nog na aan het denken over een titel-fix, want "Versterker op HDTV doet vreemd" is niet veelzeggend :)

AUD --> LCD

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Waah
TV Type is een Samsung LE32S81B

sorry voor de vage topic naam, maar wist geen andere manier om het probleem te beschrijven in 1 zin, zal volgende keer in de jusite rubriek plaatsen met een goede titel

[ Voor 73% gewijzigd door Waah op 21-10-2009 14:35 ]

• Waah
ik kan nu in het service menu, zit daar misschien iets tussen? want alle termen daar zeggen mij niets! bij samsung is het de tv op standby zetten dan dan op volgorde drukken op: Info, menu,mute en dan standby. dan krijg je het servicemenu als het goed is

• Waah
opgelost!!!!

heel raar, ik heb een ziggo decoder, en als ik de scart in de TV scartaansluiting stop valt bijna al het geluid weg, maar als ik de scartaansluiting op de 2e scartaasluiting aansluit werkt alles prima, heel apart. alleen pakt de tv nu niet automatisch de decoder meer. maar dat is niet zo erg

bedankt iedereen voor het meedenken!
Pagina: 1