• ReMiA
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09-2011
Wie kan me helpen met het wijzigen van de PhoenixBios "Owner Information" ?

Ik heb een laptop gekregen en probeer deze nu in te richten.
Nu heb ik een cosmetisch probleem, dat de naam van de vorige eigenaar in beeld komt bij het opstarten.
Via de Bios instellingen kan ik deze niet wijzigen.
De owner staat op "Set" en wat ik ook probeer, het lukt niet dit te wijzigen.

Systeem Fujitsu Siemens Lifebook E-6624
PhoenixBios v1.09 01/09/2002

Ik heb het volgende geprobeert:
Bios Flash van v1.06 -> v1.09 (met Phlash.exe)

Uniflasher CMOS laten wissen. Hierna werkte de Laptop nauwelijks meer.
Om werkend te krijgen moest ik default instellingen laden. En zo ook de owner weer terug :?

Getracht om het bios-image te bewerken met Phoenix Bios Editor v2.2,
maar dit geeft een foumelding bij het openen van het bios-image dat deze geen LZint is.

P.S. Staat dit mogelijk in de NVRAM ?
Geen idee hoe ik dit kan aanpassen......

[ Voor 12% gewijzigd door ReMiA op 21-10-2009 14:54 ]

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

mogelijk staat het inderdaad in het video bios, dan is het met nibitor op te lossen, video bios uitlezen, andere naam intikken en dan weer terugflashen.. (zitten wel enige risico's aan die manier)

andere optie is de handleiding van de laptop dr bij zoeken, soms moet het met een dos of windows tooltje, en soms in de bios, en soms kan het allebei ;) en ja, natuurlijk maken ze het moeilijk om de owner naam te veranderen, dan is een gejatte laptop moeilijker untracable te maken, iig, dat was het idee..

• ReMiA
AlexanderB schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 14:56:mogelijk staat het inderdaad in het video bios, dan is het met nibitor op te lossen, video bios uitlezen, andere naam intikken en dan weer terugflashen.. (zitten wel enige risico's aan die manier)
Deze tool is voor het wijzigen van de bios van Nvidia kaarten. In deze laptop zit een Ati videokaart
Maar denk ook niet dat hier de laptopowner in ingesteld wordt.

• ReMiA
AlexanderB schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 14:56:andere optie is de handleiding van de laptop dr bij zoeken, soms moet het met een dos of windows tooltje, en soms in de bios, en soms kan het allebei ;) en ja, natuurlijk maken ze het moeilijk om de owner naam te veranderen, dan is een gejatte laptop moeilijker untracable te maken, iig, dat was het idee..
Ik heb de hele fujistu site afgezocht maar kon niks vinden.
Kijken of de Helpdesk me kan helpen .....

• ReMiA
Opgelost:

Het bleek dat je een Supervisor wachwoord moest instellen (mocht dus niet blanco zijn)
Hierna kun je het gewoon in de BIOS wijzigen.