Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista --> 7] HP upgrade service

Pagina: 1
Acties:

• w-dev
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-11 16:50
Ik heb een laptop gekocht via de universiteit Twente. Hier is Windows vista business 32 bit op voor-geïnstalleerd.
Nou kan ik via HP een gratis upgrade aanvragen, je hoeft alleen verzendkosten te betalen.

De bij behorende versie is Windows 7 proffesional 32-bit. Maar omdat ik 4 Gb geheugen heb, wil ik eigenlijk de overstap maken naar 64-bit en dan hier ook het upgrade-pakket voor bestellen. Is dit legaal om te doen?

Technisch is het volgens mij wel haalbaar om een schone installatie te doen met een upgrade-pakket. Het gaat er mij meer om of HP dit wel zo leuk vind ivm licenties.

Verwijderd

Heb je hier al rond gekeken ? Anders is er altijd nog de HP klantenservice.

• w-dev
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-11 16:50
Daar heb ik al het relevante al doorgelezen. De klantenservice is de laatste optie.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:52

Umbrah

The Incredible MapMan

Een key is een key, en in feite zijn er (op taalversies en -N en -E versies, of chinese versies n1a) maar 2 verschillende schijfjes: een 32-bit schijfje, en een 64-bit schijfje. Met je W7 key kun je in feite gewoon een 64-bit schijfje pakken, installatie starten, en hij bepaald zelf wel aan de hand van je key of je een pro- of ultimate versie (of home basic) versie krijgt geïnstalleerd.

Dit is ook niet illegaal.

[ Voor 3% gewijzigd door Umbrah op 21-10-2009 14:19 ]