Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lsass.exe 0xc0000005 initialiseert niet

Pagina: 1
Acties:

• fustire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-08-2022
Beste Tweakers,

Sinds vanochtend boot m'n laptop niet meer. Op het moment dat ik probeer te booten krijg je de melding dat lsass.exe niet meer geïnitialiseerd kan worden met de foutcode. Je drukt op 'ok', dan verschijnt de pop-up nogmaals en als je het dan wegklikt blijft het scherm zwart en kan je enkel de muis nog bewegen. Ctrl+Alt+Del heeft ook geen enkel nut en het heeft tot nu toe ook nog geen nut gehad om in veilige modus o.i.d. te starten.

Het gebruikte OS is Windows XP Home en het is een Toshiba Satellite l30-313.

Groet,

Paul

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:52

Pixeltje

Woo-woohoo!

http://www.pctools.com/forum/showthread.php?t=43367

Kijk hier, en zie de tweede, en de laatste post voor meer info.

Kun je meer informatie verschaffen over recente wijzigingen aan je pc/software?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-11 11:40
Heb je gegoogled op de foutmelding? Want er is namelijk zat over te vinden!

Waarschijnlijk heeft je virusscanner het lsass bestand gezien als virus. Dat is het echter niet. Lsass.exe is namelijk gewoon een windows bestandje...

Wat hier en daar lees is dat je er weinig aan kan doen en dat je zeer waarschijnlijk je laptop opnieuw moet installeren..

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• fustire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-08-2022
Ja die had ik al gevonden maar ik vond niet dat het erg veel duidelijkheid verschafte. Naar mijn weten zijn er geen recente wijzigingen aangebracht. Alleen de standaard automatische updates, ik zal dus niet weten aan welk programma.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

fustire schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 12:33:
Ja die had ik al gevonden maar ik vond niet dat het erg veel duidelijkheid verschafte. Naar mijn weten zijn er geen recente wijzigingen aangebracht. Alleen de standaard automatische updates, ik zal dus niet weten aan welk programma.
Welke virusscanner gebruik je?

De tekst uit de link die ik gaf, komt niet bekend voor? Dat wil zegen je herkent de melding wel neem ik aan, maar er gaan geen belletjes rinkelen bij die virusscanner die hij noemt?

De laatste post van de pagina geeft ook heel duidelijk aan dat het probleem hoogst waarschijnlijk door een virusscanner wordt veroorzaakt. Kun je Opstarten in veilige modus? Waar dat soort dingen niet worden geladen? of misschien booten vanaf een windows-cd en je installatie proberen te herstellen?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• N3vS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11 13:59
Ik heb er ook spontaan last van sinds maandag. Me laptop deed beetje raar, dacht hem even opnieuw op te starten en kom nu niet meer verder.

Heb via de repair functie van de windows installatie al geprobeerd lsass.exe terug te kopieren, maar nu nog zonder succes.

Heeft iemand nog andere suggesties? Of zit er niets anders op dan mijn windows opnieuw te installeren.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Volgens meerdere bronnen op internet is dat inderdaad een van de weinige opties. Het probleem is dat je je data niet meer kunt backuppen zonder in windows te komen, dus je zult een upgrade moeten uitvoeren.

Wat je kan proberen (geen idee of het werkt hoor) is met een linux live-cd opstarten, en kijken of je lsass.exe kunt kopieren vanuit linux. Dan proberen windows te booten, als het lukt ben je spekkoper, als het mislukt zul je alsnog windows moeten installeren.

Pagina: 1