Dual Coppermine

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01:33
Hallo, Ik dacht dus een leuk systeempje te hebben besteld maar kom er nu achter dat de Coppermine 500/533e(die op 100Mhz Bus) dus geen dual ondersteund wat ik dus wel van plan was. Nu heb je van die Iwill Slocket2 converterkaarten, die ook een Celeron voor dual schikbaar maken. Mijn vraagje nu is, maken die slocket2 kaarten die Coppermine's ook Dual?

Anders moet ik toch even wat anders gaan bestellen ofzo.

iemand hier een antwoord op?

McMiGHtY

Verwijderd

Kan je niet een of andere pin afplakken zodat ie wel dual ondersteunt?

Verwijderd

Wat ik begrepen heb zouden de coppermines op een slot 1 dual bord moeten kunnen draaien. Je moet dan wel de goeie bios hebben. Intel heeft zover ik weet niet de dual mogelijkheid gedisabled in de coppermine...

Kortom, zover ik weet moet het werken....

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09 10:31

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Ik heb een FC-PGA naar slot 1 converter van MSI. Op de voorkant van z'n doosje staat dat 'ie dual cpu's ondersteunt, maar op de achterkant zeggen ze vlug dat ze niet garanderen dat het bij alle cpu's en mainboards werkt.
Het is een MSI MS-6905 versie 1.1 (versie 1.0 werkt niet met coppermines). Ik vermoed dat Iwill niet veel zal verschillen van die MSI boardjes.
Verder, wat elmbo zegt klopt wel: ze zijn niet disabled, maar controleer even of je mainboardenbakker een bios heeft dat coppermines ondersteunt. Als 'ie één coppermine aankan, kunnen op een dual board twee ook niet zo'n probleem zijn.

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01:33
Hmmm...zal me leverancier eens even vragen of dat moederbord Coppermine's ondersteund.

Als je bij Intel kijkt naar de gegevens van de coppermine's enzo zie je dat 500/533e geen dual support hebben.

Maar als de bios van dat moederbordje te upgraden is naar Coppermine support/ondersteuning moet het lukken denk ik zo, toch? Gaat om een SuperMicro6dbe

McMiGHtY