Windows 7 sluit PC niet af

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwbuiter74
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-04-2024
Ik gebruik sinds een paar dagen Windows 7.
Ik heb alleen een probleem met als ik de computer wil afsluiten.

Zodra ik kies voor "start" en dan "afsluiten" dan merk ik wel dat mijn harde schijven
stoppen, en mijn monitor gaat op standby, maar mijn pc blijft verder aan staan, en
alle ventilatoren blijven ook gewoon draaien.
Ik moet dan alsnog handmatig de aan/uit knop enkele seconden ingedukt houden om
hem dan volledig uit te schakelen.

Tevens kan ik in energiebeheer in windows, nog in mijn bios bepaalde instellingen vinden waar ik
dat kan aanpassen.

Zijn er meerdere met dit probleem?
Voorheen met andere windows-versies...en andere beta's van Windows 7 schakelde hij wel gewoon uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Weet je zeker dat je PC niet gewoon in slaapstand gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwbuiter74
Nee, is niet de slaapstand
Megamind schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 12:15:
Weet je zeker dat je PC niet gewoon in slaapstand gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toaby
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:06
Ik gebruik nu al paar maanden windows 7, vanaf de beta al, en ik heb hier nog nooit problemen mee gehad. Ik vraag me net als Megamind toch af of je niet ergens de verkeerde knop pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwbuiter74
Toaby schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 12:27:
Ik gebruik nu al paar maanden windows 7, vanaf de beta al, en ik heb hier nog nooit problemen mee gehad. Ik vraag me net als Megamind toch af of je niet ergens de verkeerde knop pakt.
Nee, heb het meerdere malen uitgeprobeerd, maar het is zeer zeker niet de slaapstand,
want dan zou namelijk de powerled op mijn kast gaan knipperen, en dan kan ik hem door een
willekeurige toets weer aanzetten. Dat werkt dus niet.
Hij schakelt maar voor de helft uit. Dit heb ik nog nooit eerder gehad.
Het is Start > afsluiten. en dan zie ik vervolgens "afmelden"...gevolgd door... "windows wordt afgesloten" staan....kan niet missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
ik heb exact hetzelfde probleem bij m'n desktop. win 7 ultimate 64. 8 gb intern.

heb je toevallig een asus p5n-32e sli plus deluxe? ik heb het probleem volgens mij gekregen na een forceware update. of kreeg ik toen mijn netwerkprobleem. ik weet het eerlijk gezegd niet meer.

heb rc1 er nu op staan. deze week denk de final als de dvd binnen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01:07

CSB

:D

Ik heb hetzelfde met een MSI 945 Platinum bordje en de x64 versie van Windows 7. Heb ook nog geen werkende oplossing gevonden.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwbuiter74
tennisbal schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 14:32:
ik heb exact hetzelfde probleem bij m'n desktop. win 7 ultimate 64. 8 gb intern.

heb je toevallig een asus p5n-32e sli plus deluxe? ik heb het probleem volgens mij gekregen na een forceware update. of kreeg ik toen mijn netwerkprobleem. ik weet het eerlijk gezegd niet meer.

heb rc1 er nu op staan. deze week denk de final als de dvd binnen is
Nee, ik heb de Asus P5KPL-AM, gewoon een goedkoop bordje, maar heb het probleem nog
nooit eerder gehad. Heb weer eens een oudere RC1 versie erop gezet, het probleem blijft!
Ik ga eens proberen of een bios-update helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
gwbuiter74 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 09:50:
[...]

Nee, ik heb de Asus P5KPL-AM, gewoon een goedkoop bordje, maar heb het probleem nog
nooit eerder gehad. Heb weer eens een oudere RC1 versie erop gezet, het probleem blijft!
Ik ga eens proberen of een bios-update helpt.
ik verwacht niet dat het daaraan ligt. Vermoedelijk een of andere update van microsoft die automatisch uitgerold is.

edit: Workaround:

I had the same problem with P5B-E, and I found the solution in one of the forums. In my case, it was enough to check one of the power management options for IEEE-1394 controller in Device Manager (something like "Allow to turn off this device to save power"). :D

bron: http://vip.asus.com/forum...-E&SLanguage=en-us&page=1

Schijnt te werken, ik zit nu op werk kan het nog niet testen. Ben benieuwd of het jullie helpt

[ Voor 35% gewijzigd door Tennisbal op 22-10-2009 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwbuiter74
tennisbal schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 10:38:
[...]

ik verwacht niet dat het daaraan ligt. Vermoedelijk een of andere update van microsoft die automatisch uitgerold is.

I had the same problem with P5B-E, and I found the solution in one of the forums. In my case, it was enough to check one of the power management options for IEEE-1394 controller in Device Manager (something like "Allow to turn off this device to save power"). :D

Schijnt te werken, ik zit nu op werk kan het nog niet testen. Ben benieuwd of het jullie helpt
Oooh. w8 eens....ik heb inderdaad onlangs een IEEE-1394 PCi kaart in mijn pc gezet. Misschien
komt het daardoor. ik ga het eens bekijken. mocht ik de oplossing hebben, dan laat ik het weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwbuiter74
tennisbal schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 10:38:
[...]

YESSSSSSSSSSSSSS! Dit is het!.
Ik heb in apparaatbeheer bij mijn IEEE 1394 Bus Host controler
in "Energiebeheer" de optie : "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen" aangevinkt. en dat heeft mijn probleem opgelost.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Bij mij niet. Ik had dit inderdaad al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 09:00
Ik heb dit zelfde probleem ook (P5K-E, q6600, 4gb ram, pci-e gtx275, pci-e x-fi, ocz vertex ssd)
Ik zal eens kijken of de truc hier werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
hmm bij mij werkt het helaas toch niet :) maar binnenkort maar eens win 7 final installeren, misschien gaat het beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Pfff. OPEENS is windows 7 op mijn P4 D940 met 2GB DDR2 ONTZETTEND traag..
Ik snap er geen hol van. En daarbij die afsluitbug.
Ik gebruik mijn werkstation als Digital Audio Workstation en heb daar een redelijk prijzige geluidskaart inzitten die met opeens VEEL meer latency heeft dan in XP...
Klaar. Windows 7 heeft afgedaan op mijn oude systeempje. Wordt toch tijd voor een nieuwe PC ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
CSB schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 18:33:
Pfff. OPEENS is windows 7 op mijn P4 D940 met 2GB DDR2 ONTZETTEND traag..
Ik snap er geen hol van. En daarbij die afsluitbug.
Ik gebruik mijn werkstation als Digital Audio Workstation en heb daar een redelijk prijzige geluidskaart inzitten die met opeens VEEL meer latency heeft dan in XP...
Klaar. Windows 7 heeft afgedaan op mijn oude systeempje. Wordt toch tijd voor een nieuwe PC ben ik bang.
om het nou gelijk af te ketsen, waarschijnlijk driver conflict of wat anders...
Pagina: 1