Kast isoleren, de beste methode

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Wat is de beste manier om je dat goed tegen geluid te isoleren zonder dat je er in moet zagen, snijden etc?

Hij zuist na als de gek en daar wordt ik :r van

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb iets geprobeerd met speciaal geluids-isolatieschuim. Dat werkte voor geen meter :(

btw ik heb ook een super orb.

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 13:02
Reduceer het aantal geluidsbronnen en hun intensiteit. Door het vervangen van een aantal fans en een beetje inleveren op temperatuur kreeg ik mijn computer zo stil, dat ik alleen de harde schijf nog hoor. Daar doe je weinig aan.

Je zou een kast om je computerkast kunnen bouwen die de computerkast klemvast zet tussen van dat gele schuim. (Te vinden in meubels en matrassen) Breng een koeler aan in die kast (220 V; die zijn redelijk stil) en je zult je harde schijf weinig horen, mits je alle randjes even dichtkit en de luchttoevoer centraal regelt.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 07:22

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

DE oplossing... PUR-schuim >:).... is alleen wel ERRUG slecht voor je airflow...

Maar de binnenkant van je kast bekleden met een zacht goedje werkt ook... (vilt bijvoorbeeld of schuimrubber). Nadeel daarvan kan trouwens wel zijn dat de airflow ook weer wat minder wordt...

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Ik heb 2 spire koelers onder de HD zitten, de bekende 2 in dat blauwe frame. De eerste heb ik omgeruild omdat ie lawaai maakte maar deze maakt nu ook lawaai. KAN ik hem uitschakelen of wordt dan mijn 7200rpm schijf te warm?

• Artcore
  • Niet online
Op zondag 04 maart 2001 12:51 schreef wfvn het volgende:
Maar de binnenkant van je kast bekleden met een zacht goedje werkt ook... (vilt bijvoorbeeld of schuimrubber). Nadeel daarvan kan trouwens wel zijn dat de airflow ook weer wat minder wordt...
Dit had ik dus geprobeerd maar werkte niet bij mij :(

• Artcore
  • Niet online
Op zondag 04 maart 2001 12:52 schreef FerryHeibrink het volgende:
Ik heb 2 spire koelers onder de HD zitten, de bekende 2 in dat blauwe frame. De eerste heb ik omgeruild omdat ie lawaai maakte maar deze maakt nu ook lawaai. KAN ik hem uitschakelen of wordt dan mijn 7200rpm schijf te warm?
Ik heb ook geen fan bij mijn 7200 tpm schijf. Geen probleem hoor.

Verwijderd

WTF heeft dat met CPU & MoBo's te maken? Post eens in je juist forum!

Moved.

Verwijderd

Op zondag 04 maart 2001 12:56 schreef Artcore_Trooper het volgende:

[..]

Dit had ik dus geprobeerd maar werkte niet bij mij :(
Mij ook niet.
K had het geprobeerd met dat zwarte noppeschuim van de Gamma. Maakte daarna net zo veel herrie met die Delta fan's ;(

• Artcore
  • Niet online
Op zondag 04 maart 2001 13:34 schreef Dutch_man het volgende:

[..]

Mij ook niet.
K had het geprobeerd met dat zwarte noppeschuim van de Gamma. Maakte daarna net zo veel herrie met die Delta fan's ;(
Yep dat schuim had ik ook. Toch goed om te horen dat er medestanders zijn in zware tijden 8-)

Verwijderd

Het grootste probleem is bij mij de voeding koeler, die maakt een lawaai (300 watt voeding) .
Misschien voeding inpakken of zoiets?

Verwijderd

De enige manier om geluid te isoleren is compleet afsluiten met massa. Dat noppenschuim is bedoeld om reflectie van geluid te verminderen (nagalm), maar het geluid dringt er heel makkelijk doorheen. Het materiaal van de wand gaat trillen zodat die wand als een soort van luidspreker het geluid verspreid. Is de massa hoog, dan is het moeilijker om aan het trillen te brengen.De demping van het materiaal zelf speelt ook mee; een mat massief rubber of bitumen geeft minder herrie als je er een klap op geeft dan een metalen plaat.

Dus: stop alle gaten die je niet voor ventilatie gebruikt dicht. En beplak de wanden van je kast met een zwaar dood materiaal zoals bitumen (dreunplaten voor de kofferbak), rubber of tapijt. (ik heb zelf ondertapijt gebruikt: dik zwaar schuimrubber).

Gebruik een 12cm fan ipv. 8cm en laat die op 7V draaien. Koop een stille voeding (Enermax 350-450W!! :9~).

Maak een kastje om de in en uitblaasopeningen van e kast en plak daar dat noppenschuim van de Gamma in (een labyrinth of suskast).

pfew!

geniet in stilte :)
Pagina: 1