Toon posts:

Homeplug blokkeert snelheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

sinds kort heb ik een phillips homeplug 85 mb/s( internet via stopcontact), omdat WiFi niet erg stabiel was. Ik heb Upc fiber 30, als ik een speedtest doe met WiFi haalt hij 20 mb/s. Als ik een speedtest met die homeplug doe komt hij niet hogen dan 5 mb/s!!

Ik dacht of die homeplug is niet goed misschien moet ik die 200mb/s hebben, of iets met mijn meterkast dat blokkeert? wie kan mij helpen?

ps: is een draadloos N netwerk een oplossing of een betere homeplug?

Mvg,

sanjaya

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-02 18:43
zijn de homeplug adapters ingeplugd op verschillende groepen? Dus moet je signaal door je meterkast? Dat is namelijk veelal een killer voor je signaal.

Daarnaast vraag je of wifi N beter is qua signaal, je moet je dan echter afvragen wat je op de betreffende pc wilt doen. als je daar hard op wilt downloaden en gamen dan is wifi N misschien wel beter maar haalt het het in de verte niet bij gewoon een simpele cat5E kabel
Ook een 200mbit homeplug setje geeft misschien wel een hogere doorvoersnelheid, maar er bestaat een goede mogelijkheid dat je ook daarmee bij lange na niet je internetverbinding "dichttrekt". dit omdat er veel storingsfactoren kunnen bijdragen aan signaal verlies. Of zoiets werkt, en ook voor jou bevredigend is zul je dus zelf moeten testen.

Zoals ik hierboven al kort eerder zei, wil je iets meer prestatie uit je internetverbinding trekken? leg een UTP kabel, met een gewone cat5e kabel gegarandeerd 100mbit en, mits je de hardware hebt en al je aderparen het overleven in hun reis door je elektrabuizen, nog kans op gigabitverbinding ook.