Update over belgacom-artikel

Pagina: 1
Acties:

• Parasietje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-06-2024
Ik had graag een update gehad over het artikel nieuws: Belgacom: hacker publiceerde authentieke inloggegevens van klanten

Ik raad de redactie aan om dit interview even te bekijken: http://www.hln.be/hln/nl/...net-gegevens-online.dhtml

Dit is wel vrij belangrijke informatie van de Belgacom-woordvoerder, en plaatst dit nieuwsbericht in een heel ander daglicht dan wat nu in het artikel staat.
Belgacom onderzoekt de zaak.
Het komt op het volgende neer:
  • Belgacom heeft van de 30 accounts het paswoord veranderd
  • Het paswoord van de andere klanten (die ook compromised zijn) blijft gewoon hetzelfde. Doofpot-affaire dus...
  • "Je moet je beveiligen." zegt de woordvoerder. Dat is heel erg handige informatie wanneer je modem aan de internet-kant een beveiligingsfout heeft...
  • "De bewering dat onze modems niet veilig zijn, is ongegrond." Dit is _ook_ refuted, reeds in de comments van het artikel. Deze zin betekent dus ook dat Belgacom de hack ontkent, en niet verder onderzoekt.
IMHO mag tweakers.net wel wat harder reageren op dit schandaal :)

[ Voor 3% gewijzigd door Parasietje op 20-10-2009 23:53 ]

WebDAV in Vista is horribly broken. Ik wil het fixen, maar ben nog steeds op zoek naar de tarball met de source...

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02 09:49

arnoudwokke

Redacteur
Thx voor je feedback :)

De vraag voor een update sla ik af. Het heeft nu niet veel zin meer, omdat het artikel van gisteren is en een update dus weinig op zou vallen. Bovendien vind ik het artikel for the moment compleet genoeg.

Dat betekent natuurlijk niet dat onze berichtgeving hier stopt. Als er nieuwe ontwikkelingen zijn in deze zaak - en ik kan me niet voorstellen dat die niet komen - dan schrijven we opnieuw over dit onderwerp. En dat houden we scherp in de gaten, believe me :)