Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat al een tijdje te dubben om de TViX 6500A te kopen en zag van de week op de site van Databyte de opvolger,de TViX HD M6600.

Beetje aan het speuren op internet geweest en wat zitten lezen over de nwe TVix en toch maar besloten om 'm te bestellen.

Nu zit ik alleen nog met de vraag wat voor harde schijf ik erin zal hangen.

Zat zelf te denken aan de Western Digital WD1000FYPS RE2-GP 24x7 of de 2Gb uitvoering.
Ze zijn wel stevig aan de prijs maar ik wil gelijk wat goeds kopen.

Deze schijven worden nogal is in een NAS gezet maar ik kan geen ervaringen vinden van mensen die deze schijven wel is in een mediaplayer gezet hebben.

Zijn er mensen die met bovengenoemde HD's of met andere HDD's van 1-2Tb in mediaplayers goede ervaringen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook geintresseerd in het kopen van dit apparaat
heb je al enige ervaringen?

ik denk dat de harde schijf die je aan haalt zeker moet werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kegeltje26
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02 18:55
Behalve de optie om losless audio te kunnen afspelen, zag ik niet veel meerwaarde t.o.v de M6500A. Of miste ik nu iets? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff offtopic: waarom staat er 2GB in de 4de zin?, dat moest toch 2TB zijn? :P
Ontopic: niet dat ik het weer [heb zelf de oude]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizzmallach
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-05-2024
weet iemand ook hoe je op de 6600N gebruik kan maken van de internet radio (ii shoutcast ofzo)
Bij mij werkt het youtube verhaal ook niet echt, zij ner meer die daar problemen mee hebben?

M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0_
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-08 20:44

r0_

gizzmallach schreef op maandag 02 november 2009 @ 20:28:
weet iemand ook hoe je op de 6600N gebruik kan maken van de internet radio (ii shoutcast ofzo)
Bij mij werkt het youtube verhaal ook niet echt, zij ner meer die daar problemen mee hebben?

M
Ik heb ergens op MPCCLUB gelezen dat YouTube het niet doet omdat de protocollen daar veranderd zijn. Zodoende moet dus de firmware aangepast worden van de 6600.

Een leuke tip is misschien wel dat je beta firmware's kan downloaden en installeren via de 6600 zelf. Ga naar de setup, en kies het eerste instellingen menu (ben even de naam kwijt :P). In dat menu moet je op de afstandsbediening de volgende combinatie intoetsen: [2 - 3 - 8 - 4 - FUNC] (2384 staat voor "beta"). Wanneer je deze combinatie hebt ingetoetst verschijnt er een korte melding rechtsboven in de hoek. Als je nu kiest voor automatische update, worden de laatste beta firmware's weergegeven.

Verder gebruik ik hem nu een weekje met volle tevredenheid. Ik heb een jaar lang de 6500 gehad en moet zeggen dat de 6600 een stuk prettiger werkt. Het is niet dat er nu zoveel functionele verschillen inzitten maar de algemene snelheid en stabiliteit zijn een stuk beter.

Toch zitten er nog genoeg bugs in:
  • Snelheid over FTP (als een FTP verbinding al lukt) is veel te laag. Kom nog niet hoger dan 2MB/s :?
  • Zonder hardeschijf reboot de 6600 bij het opslaan van een playlist.
  • Meerdere srt's in een map kunnen nog niet worden weergeven waardoor je niet even gemakkelijk verschillende srt's kan proberen.
Het zou leuk zijn als dit topic wat actiever zou worden met Tvix 6600 gebruikers! Ben benieuwd naar andermans ervaringen en ontdekkingen!

En oja, even nog met betrekking van de hardeschijf keuze voordat het overkomt dat ik het topic wil kapen:P Ik denk dat de schijf ansich een goede schijf is. Alleen waarom niet een normale schijf als de 10EADS/15EADS/20EADS? Een 24/7 is leuk maar dat lijkt me wat overkill. Een mediaspeler staat hooguit een paar uurtjes aan per avond. Dat moet toch peanuts zijn voor een "normale" schijf. Maar aan de andere kant als betrouwbaarheid een big issue voor je is omdat je films belangrijk zijn, is het zeker een goede optie!

[ Voor 12% gewijzigd door r0_ op 04-11-2009 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick75name
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-12-2024
Ik heb ook interesse in dit product.
Weet iemand of ik audio bestanden kan afspelen zonder de tv aan te zetten.
Dat ik dan ook kan zien welk nummer ik draai?

Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik heb ook interesse in dit product.

Onder de gebruikers, ik heb me laten vertellen voor de films te selecteren, dat dit via thumbnails kan gedaan worden, zodat kinderen de speler ook kunnen gebruiken, klopt dit?

Alvast bedankt,
Dirk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0_

r0_

nick75name schreef op woensdag 04 november 2009 @ 22:02:
Ik heb ook interesse in dit product.
Weet iemand of ik audio bestanden kan afspelen zonder de tv aan te zetten.
Dat ik dan ook kan zien welk nummer ik draai?

Nick
Dit is mogelijk door de speler een playlist te laten aflspelen wanneer hij opgestart is. De display laat wel wat zien maar is niet echt heel duidelijk. Verder als je de tv niet aanzet moet je natuurlijk wel je versterker aanzetten :P
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 11:02:
Hoi ik heb ook interesse in dit product.

Onder de gebruikers, ik heb me laten vertellen voor de films te selecteren, dat dit via thumbnails kan gedaan worden, zodat kinderen de speler ook kunnen gebruiken, klopt dit?

Alvast bedankt,
Dirk
Dit is inderdaad mogelijk. Echter is wegens een bug in de laatste firmware dit nog niet bruikbaar. Maar een fix zal hopelijk niet al te lang op zich laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@rO

Ik heb er een WD10EADS in gezet en dat werkt prima(vond de WD1000FYPS RE2-GP toch ook wat te overdreven)

@Mediacenter Man

Ja je hebt gelijk dat moet 2Tb zijn(foutje bedankt).

Ik heb 'm bij Databyte gekocht en die hebben bij de specificaties staan dat er een Gigabit Ethernet aansluiting op zit maar dat klopt dus niet.
Vind dat tegenvallen.
Heb een paar maanden geleden een nieuw bedraad gigabit netwerk getrokken.....................
Schrijf nu rond de 6,25mb per seconde van mijn pc naar de TViX.
Spelen doet ie verders prima.
Beetje jammer dat You Tube niet werkt.

@ nick75name

Als je de 6600 een tijdje hebt lukt het wel om muziek zonder je tv aan te zetten af te spelen.
De info op de display houd niet over maar met wat oefenen met de tv aan dan komt het best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick75name
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-12-2024
bedankt voor jullie snelle reactie.

Als je de 6600 een tijdje hebt lukt het wel om muziek zonder je tv aan te zetten af te spelen.
De info op de display houd niet over maar met wat oefenen met de tv aan dan komt het best goed.
[/quote]

Hoi,
Ik hoopte eigenlijk op een soort menu als op een squeeze center van Logitech, maar helaas zijn deze nog niet echt makkelijk te vinden.
Iemand een idee welk merk/type dit wel heeft?

Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0_

r0_

Hoi,
Ik hoopte eigenlijk op een soort menu als op een squeeze center van Logitech, maar helaas zijn deze nog niet echt makkelijk te vinden.
Iemand een idee welk merk/type dit wel heeft?

Nick
Het aansturen van de 6600 via een webinterface (via je PC dus), is er helaas niet. Dit zou idd wel een leuke toevoeging zijn om muziek gemakkelijk te kunnen aansturen. Ook een app voor bv de iPhone zou leuk zijn. Maarja, ben bang dat dit wishfull thinking is...

Verder is in de wereld van mediaspelers de GUI helaas nog een grote tekortkoming. Het enige waar dat wel in orde is (voor zover ik kan oordelen) is bij XMBC. Maar helaas is dit niet een out of the box oplossing. Er komt nog de nodige kennis bij kijken wil je daar gebruik van maken. Verder weet ik dat bij de PopcornHour er third party software is die qua films de GUI kan opleuken. Echter is hier ook weer de nodige kennis voor nodig.

Voor de Tvix 6500 is er wel het programma Tvixie te downloaden. Hiermee kan je een afbeelding laten genereren waar filminformatie in is opgenomen. Deze afbeedling wordt herkend door de Tvix en geeft deze vervolgens weer. Dingen als coverart, plot, acteurs, regisseur en rating worden zichtbaar op het moment dat je de map van de film gaat bekijken. Ondanks dat het een leuke feature is het wel veel handwerk om je (grote) film collectie te voorzien van die informatie.

[ Voor 0% gewijzigd door r0_ op 06-11-2009 12:23 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb interesse in de Dvico 6600, kan iemand mij vertellen of deze stil is of maakt deze dezelfde herrie als
mijn oude Xbox. Ik draai XBMC op de Xbox, ik ben hier voor de rest heel tevreden over maar wil graag films in HD kijken, en de herrie die het apparaat maakt vind ik irritant.

Ook vind ik het belangrijk hoe het is gesteld met het beluisteren van muziek op de 6600.

Kan je de Dvico ook gebruiken als er geen harde schijf in zit? Ik heb 2 NAS schijven dus ik zou liever alles willen streamen.

Kan iemand mijn vragen beantwoorden??? :)

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0_

r0_

Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 13:13:
Ik heb interesse in de Dvico 6600, kan iemand mij vertellen of deze stil is of maakt deze dezelfde herrie als
mijn oude Xbox. Ik draai XBMC op de Xbox, ik ben hier voor de rest heel tevreden over maar wil graag films in HD kijken, en de herrie die het apparaat maakt vind ik irritant.

Ook vind ik het belangrijk hoe het is gesteld met het beluisteren van muziek op de 6600.

Kan je de Dvico ook gebruiken als er geen harde schijf in zit? Ik heb 2 NAS schijven dus ik zou liever alles willen streamen.

Kan iemand mijn vragen beantwoorden??? :)

Alvast bedankt!!
  • De 6600 is stil.
  • De 6600 kan streamen van 4 netwerk lokaties. Dus dat kunnen netwerkschijven zijn (SMB of NFS) of PC's die aanstaan. De 6600 kan dus werken zonder interne HD.
  • Muziek beluisteren kan. Echter moet altijd de TV ingeschakeld worden om je selectie te maken (zie bovenstaande posts).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben sterk aan het overwegen om een 6600n aan te schaffen.

Maar wat zijn de grote voordelen van een TViX 6600N t.o.v. bijvoorbeeld een Western Digital HD live?
Werkt hij goed met windows 7?

Wat zijn eventuele goede alternatieven voor de 6600n?
Of heeft iemand een tip over welke multimedia streamer ik het best kan aanschaffen?

Zou iemand mij hierbij kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verder wilde ik ook nog vragen waar je op moet letten bij het aanschaffen van een harde schijf.
Ben op zoek naar een harde schijf van minimaal 1.5 tb, maar wil niet al te duur uit zijn.

Verder heb je ook nog de IAMM NTR-63L en de Azbox, heeft iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 14:56:
Verder wilde ik ook nog vragen waar je op moet letten bij het aanschaffen van een harde schijf.
Ben op zoek naar een harde schijf van minimaal 1.5 tb, maar wil niet al te duur uit zijn.

Verder heb je ook nog de IAMM NTR-63L en de Azbox, heeft iemand hier ervaringen mee?
WD 10EADS/15EADS/20EADS.

Ik heb de 1Tb erin zitten en dat werkt prima.

Vraagje voor medebezitters.
Als ik mp3 of flac afspeel dan loopt de weergave van het nummer wat ik afspeel niet vloeiend door op de tv.
De muziek klinkt dan ook niet lekker.
Hij speelt dan af als een LP waarvan het gat niet precies in het midden zit.
Zou dat kunnen komen omdat de player klem tegen de versterker aanstaat?
Nog meer mensen die dat hebben?

Iemand al een firmwareupdate naar 1.9.1 B5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizzmallach
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-05-2024
ja, werkt prima.

Ikzelf ben nog op zoek naar een manier om internet radio af te spelen.
Iemand dat al aan de praat gekregen?

M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen wat de grote voordelen zijn van de 6600n t.o.v. de western digital hd live?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gizzmallach schreef op zondag 08 november 2009 @ 10:32:

Ikzelf ben nog op zoek naar een manier om internet radio af te spelen.
Iemand dat al aan de praat gekregen?

M
Nope.

Ben met XBMC ah rommelen geweest maar dat werkt niet echt lekker. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal!

Ik heb gisteren de TVIX M6600-N besteld en zal deze vandaag ontvangen. Ik zal dus ook lekker actief worden op dit forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0_

r0_

Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 08:54:
Hallo allemaal!

Ik heb gisteren de TVIX M6600-N besteld en zal deze vandaag ontvangen. Ik zal dus ook lekker actief worden op dit forum :)
Toppertje! d:)b

Ik hoop dat de nieuwe firmware snel gaat komen zodat youtube en icon mode werkt! En daarbij is het natuurlijk hopen dat er een aantal nieuwe gelikte features inzitten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben me rot aan het zoeken, maar kan het nergens vinden, dus daarom maar hier:

Heel simpel: hoe krijg je nou bestanden op het apparaat? Ik weet dat je hem aan een bedraad netwerk kunt hangen (dvico naar modem) en dat je een externe harde schijf aan de dvico kunt hangen, maar wat ik graag zou willen is vanaf mijn macbook een ethernet-kabel naar de dvico laten lopen om zo de bestanden over te zetten. Kan dit?

Het probleem is dat ik geen kabel kan laten lopen van modem naar dvico en geen externe harde schijf heb. Ik ben dus op zoek naar een andere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 19:25:
Ik ben me rot aan het zoeken, maar kan het nergens vinden, dus daarom maar hier:

Heel simpel: hoe krijg je nou bestanden op het apparaat? Ik weet dat je hem aan een bedraad netwerk kunt hangen (dvico naar modem) en dat je een externe harde schijf aan de dvico kunt hangen, maar wat ik graag zou willen is vanaf mijn macbook een ethernet-kabel naar de dvico laten lopen om zo de bestanden over te zetten. Kan dit?

Het probleem is dat ik geen kabel kan laten lopen van modem naar dvico en geen externe harde schijf heb. Ik ben dus op zoek naar een andere oplossing.
De TViX hoeft niet per se aan je modem te hangen,kan ook via een switch,zolang ie maar in het netwerk hangt.
Netwerkkabel tussen TViX en macbook werkt ook.
Als je kijkt naar app in je netwerk zie je de schijf in de TViX dan niet?
Als je 'm rechtstreeks aan je macbook hangt moet de HD vd TViX zichtbaar zijn.
Ik neem aan dat je er wel een HD ingestoken hebt? :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2009 22:29 ]

Verwijderd

Goedemorgen allen,

Gisteravond mijn splinternieuwe Tvix M6600-N binnengekregen! Netjes de HDD erin gehangen, het menu opgestart en de nieuwe HDD geformatteerd. En hoppa: werken die handel :)

Nu worstel ik alleen met het streamen vanaf mijn PC..
Ik las dat NFS een stuk sneller is dan Samba, maar met NFS krijg ik de boel niet aan de gang.. ik kan met Samba wel verbinding maken met mijn PC, maar dan hapert de DVD die ik wilde kijken (zoveel beeld als geluid). Op de PC heb ik NetShare geinstalleerd, een map aangewezen en deze zelfs nog gedeeld (ookal is dit volgens mij alleen nodig bij Samba). Toch kan de Tvix de netwerkschijf niet vinden met NFS. Ik werk met firmware 1.8.7 en mijn PC draait Windows XP 64-bit.

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe of welke handeling ik nog mis?

Alvast bedankt!

*edit* Nu heb ik vernomen dat sommige problemen met NFS opgelost zijn in NetShare versie 2.1.2, ik weet niet welke versie ik geinstalleerd heb maar dit laat ik nog even weten!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2009 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het streamen vanaf mijn PC werkt met NFS, ik heb de benaming van de share gelaten zoals ie is (tvixhd1) en dan werkt alles! Alleen is de streaming ronduit slecht.. een simpel mp3'tje van 3 MB hapert al!

Ik heb firmware 1.9.1B5 geinstalleerd maar dit bracht geen verandering..

Heeft iemand ervaring met het streamen vanaf een PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0_

r0_

Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 08:48:
Het streamen vanaf mijn PC werkt met NFS, ik heb de benaming van de share gelaten zoals ie is (tvixhd1) en dan werkt alles! Alleen is de streaming ronduit slecht.. een simpel mp3'tje van 3 MB hapert al!

Ik heb firmware 1.9.1B5 geinstalleerd maar dit bracht geen verandering..

Heeft iemand ervaring met het streamen vanaf een PC?
Ik stream vanaf een NAS met NFS en dat gaat prima. Het enige waar de Tvix moeite mee heeft is met BluRay-iso's of BluRay mappenstrucuur. Vanaf mn PC heb ik nog niet geprobeerd maar kan me niet voorstellen dat het niet werkt.

Ik zal het vanavond eens proberen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid, ik heb het wel over wireless streamen :)

Ik zal ook van het weekend eens proberen of misschien de verbinding een oorzaak is (Tvix -> Router).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0_

r0_

Tja... wireless is sowieso een no-go als je het mij vraagt. Voor audio en niet al te zware video bestanden moet het nog wel lukken maar bij HD-content is wireless altijd een teleurstelling....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook een 6600N aangeschaft.

maar wat ik me nu afvraag is:
Via welke manier kan ik het beste films afspelen via het draadloos netwerk?
Je hebt namelijk meerdere manieren.

Weet iemand dat toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je mij de verschillende manieren vertellen? Ik ben hier al een paar dagen mee aan het stoeien.. Je kunt met NetShare vanaf een ander station stream ontvangen, dit kan via Samba en NFS, hier is NFS het snelst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XBMC is ook een mogelijkheid... Maar ik krijg helemaal geen bestanden afgespeeld.
Met Net Share vindt hij mijn pc niet eens :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aaaah op die fiets :) Dat wil ik ook wel graag weten!
Er bestaat ook nog iets als TVersity..

Welke versie NetShare gebruik je? Welk OS heb je op je PC?
Werkt ping wel naar je PC toe? En heb je Tvix al op je PC aangesloten via de USB kabel?
Dit is voor de authenticatie als ik het goed heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik word nu echt een beetje gek. Heb de Dvico 6500 aangesloten en via usb in verbinding gebracht met m'n macbook. Nu kan ik alleen helemaal niets kopieren naar de harde schijf van dvico - die staat op "read only". Iemand een idee? Ik heb geen nagels meer over :D ;(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 13:18

mcx

Gisteren de TViX 6600 aangesloten. Mooi apparaat en heel stil.

Alleen video_ts wordt bij het merendeel van de bestanden het apparaat compleet gereset. En krijg je m aan de praat werkt in het DVD menu de pijltjestoets niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0_

r0_

Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 15:37:
XBMC is ook een mogelijkheid... Maar ik krijg helemaal geen bestanden afgespeeld.
Ik snap hem nog niet helemaal. Je bedoelt dat je XMBC ook kan gebruiken als UPNP mediaserver?
Mocht je op zoek naar een UPNP mediaserver dan zouden Tversity en Twonkymedia idd een optie kunnen zijn. Ik heb al een tijdje niet meer gebruik gemaakt van UPNP mediaservers maar de ervaring die ik er mee heb is dat ze vaak maar beperkte formaten ondersteunen en de overzichtelijkheid wordt er naar mijn smaak niet beter van. Maar misschien is dat ondertussen veranderd en moet ik ze hoognodig weer eens onder de loep nemen :P
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 19:33:
ik word nu echt een beetje gek. Heb de Dvico 6500 aangesloten en via usb in verbinding gebracht met m'n macbook. Nu kan ik alleen helemaal niets kopieren naar de harde schijf van dvico - die staat op "read only". Iemand een idee? Ik heb geen nagels meer over :D ;(.
Erg vreemd. Heb je het ook als je hem met USB aansluit op een Windows machine? En ook als je via het netwerk wilt kopieren? Anders moet je ff kijken op de fora van MPC club, daar is al erg veel geschreven over de 6500. Anders kan je ook altijd nog de Q&A proberen van Dvico, die geven redelijk snel antwoord. Scheelt iig wel dat jeje nagels niet meer hoeft te knippen :+
mcx schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 19:46:
Gisteren de TViX 6600 aangesloten. Mooi apparaat en heel stil.

Alleen video_ts wordt bij het merendeel van de bestanden het apparaat compleet gereset. En krijg je m aan de praat werkt in het DVD menu de pijltjestoets niet.
Ook weer een vreemd gevalletje. Blijkt wel weer dat de firmware nog niet echt volwassen is. Maarja dan moeten we maar geen early adapters zijn :P Wat je nog wel zou kunnen checken is of er in de Video_TS map geen "rare" bestanden staan. Dus zorgen dat er alleen de gebruikelijke .ifo/.vob ed instaan. En niet 1 of ander verdwaald log/readme of jpg bestand. Ik weet dat bepaalde mediaspelers daar nog wel eens over struikelde. Zelf heb ik overigens nooit problemen met DVD's, mja die speel ik dan ook niet zo heel veel meer af want once you go HD.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opgelost, probleem was dat de schijf ntfs geformatteerd was en de mac normaliter alleen op fat32-schijven kan schrijven. Ik heb paragon ntfs gedownload en geinstalleerd en nu is het opgelost :). Thx voor je hulp anyway!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 15:37:
Ik werk met Netshare2.1.2.0 en dat werkt prima.

Ik speel nu af via Network en deel de map Films op mijn pc
Met wat voor snelheid schrijven jullie van je PC naar de HD van je TViX?

Bij mij rond de 6Mb/sec als ie zin heeft.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2009 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG!
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-02-2023
In dat menu moet je op de afstandsbediening de volgende combinatie intoetsen: \[2 - 3 - 8 - 4 - FUNC] (2384 staat voor "beta").
Volgens mij moet dat 2-3-8-2 function zijn! ;)

[ Voor 4% gewijzigd door NrG! op 16-11-2009 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_amoraal87
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-06 14:01
ik wil dit apparaat ook aan gaan schaffen!

Speelt dit apparaat zonder problemen grote(50gb) full hd bestanden af?
ik las namelijk dat dit apparaat soms moeite heeft met bepaalde mappen/bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben vandaag de 6600 gekocht en we krijgen hem niet goed aan de praat. Wij hebben een mac en zien de tvix niet in ons netwerk. Ook de geluidsinstellingen via hdmi zijn niet te bewaren. Zodra de tvix uit is geweest is hij zijn instellingen weer kwijt en krijgen we geen geluid. Herkent iemand dit, wat doen we fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen zaterdag ben ik ook overgegaan tot de aanschaf van een Dvico Tvix HD M-6600N. Ik heb echter een probleem met het configureren van een draadloze netwerkverbinding. Ik heb de broadcast van mijn netwerk aangezet, de Dvico laten zoeken naar het netwerk en vervolgens kan ik de gegevens invoeren. Bij het invoeren van de string gaat het aantal karakters echter niet verder dan 29, terwijl 64 het maximum is voor een WPA2 personal key en ik ze ook alle 64 gebruik... Iemand hier ook problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimrah
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-07 20:40
Ik heb deze speler nu 2 weken en moet zeggen dat ik er uiterst tevreden over ben, heb er momenteel nog een kleine schijf in hangen van 320 en ga binnenkort 1TB of 1.5TB er in hangen.

Aangesloten via kabel gewoon, hij hangt vlak achter de router, dus installatie daarvan was een fluitje van een cent, kreeg gelijk een IP via DHCP.

Ik draai Windows 7 ultimate en ook hier geen problemen, hij kwam gelijk als naam "Venus" in het netwerk te voorschijn en kon gelijk kopieren er naar toe, max snelheid die ik meestal haal is 7MB/s en vergeleken met wat mogelijk is met 100Mbit (12.5MB/s theorie) valt dat niet tegen moet ik zeggen.

Firmware updaten ging ook erg makkelijk en met de laatste beta update kun je nu dus gelijk vanaf de mediaspeler updaten.

Heb inmiddels alle formats zowat getest, mkv, video_ts, avi, mp4 en hij slikt alles vlekkeloos, wel 1 ding wat ik als tip wil mee geven, bij setting kan je een smart functie aanzetten die bij mij standaard niet aan stond en dat werkt wat prettiger, zonder smart functie moet je tot aan de ifo/vob file bladeren bijvoorbeeld als je een video_ts map hebt, als je smart dan aan hebt begint hij gewoon gelijk de film als hij een video_ts map ziet.

Al bij al doet hij voor mij alles waar ik hem voor heb aangeschaft, youtube zou leuk zijn als het werkt, enige wat een beetje vervelend is, is een korte harde kraak toon als je een film start soms, als je dan net een andere film hebt gezien via een 5.1 setje met het volume nog stevig aan, dan heb je dus even een kraak puls door je woonkamer en zitten je katten (als je die hebt ;p) je verschrokken aan te kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

s_amoraal87 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 01:31:
ik wil dit apparaat ook aan gaan schaffen!

Speelt dit apparaat zonder problemen grote(50gb) full hd bestanden af?
ik las namelijk dat dit apparaat soms moeite heeft met bepaalde mappen/bestanden.
Ik ben hier ook benieuwd naar. Ik heb al 2 jaar de Tvix 6500, en deze heeft al flinke problemen met bestanden groter dan 15gig over een gigabit netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@aggie40.
Ik ervaar hetzelfde probleem.
Wanneer ik mijn TVX6600 uitgezet heb en weer aanzet heb ik geen geluid.
Pas wanneer ik de kabel eruit getrokken heb en er weer ingedaan heb, heb ik weer geluid.
Best irritant en knullig wel. Hopelijk heeft iemand een oplossing.
Ik heb dit probleem ook aangemeld op het forum van wifimedia (http://forum.wifimedia.eu/viewtopic.php?p=8200#8200).

Ik las net op
http://www.rhisc.nl/DViCO...-SATA/tvix-6600.html#4080
dat wanneer je eerst de TVIX aanzet en dan pas de TV het zou werken.
Blijft een raar verhaal natuurlijk. Dit zou niet uit moeten maken. :X

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2009 12:23 . Reden: aanvullende info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal het vanavond gaan testen maar volgens mij moeten we het bij de TV zoeken.
en wel bij "controle voor HDMI"

Volgens de handleiding:

"Als u een aangesloten audiosysteem aanzet terwijl de televisie aanstaat, schakelt de geluidsuitgang van de TV-speaker naar het audiosysteem."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldA
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-01-2022
Hoi iedereen,
Ik ben nieuw op het forum en heb dus ook een M6600A gekocht.

Nu ben ik aan het proberen om mijn PC (met XP) in contact te laten komen met de HDmedia (M6600A).
Wat ik gedaan heb ik heb een normale modem (zonder router), hiervandaan heb ik een UTP kabel naar een switch (cisco 5 poort). Vanuit de switch gaat er een UTP naar mijn PC en een andere naar de HDmedia.
Alles aan en uit gezet om alles te resetten.

Volgens de handleiding moet ik eerst netshare installeren, ik heb de nieuwste van Tvix site afgehaald om zeker te zijn dat het de nieuwste versie is.

Nu komt het probleem al, ik krijg dat netshare al niet geinstalleerd. Het programma begint met installeren en na een paar seconden geeft windows XP een error (wilt u deze verzenden ja of nee)!!!

Heeft iemand enig idee hoe ik netshare geinstalleerd ga krijgen!??

RonaldA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt Netshare niet per se nodig.

Je kan de netwerk wizzard aflopen en dan je de TViX wel in je netwerk vinden.
Je kan de films dan "delen" en zo streamen.

http://www.pcwebplus.nl/tsoft/xplanwizzard.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi

Ik heb ook een nieuwe Tvix 6600 n verleden week gekocht,
had eerst een Tvix 6500 met een wd hardeschijf via usb.
Dus ik dacht nou lekker makkelijk hij kan zo op die 6600n maar nee hoor.
Hij herkent hem alleen als ik eerst een sd kaart er in doe en die weer eruit haal (sdkaart).
Heb hem al omgeruild maakt niks uit.
Gisteren (zaterdag) denk ga de Harde schijf is partie verwijderen en toen formateren ,
en ja hoor hij herkende de hardeschijf nu als usb hd .
Eindelijk na 1 week lopen rommelen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilcoelskamp
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-10-2024
Ik vond deze update, op MPC. Hier haal ik alle uploads van mijn 6500A binnen.
Daardoor kan ik nu BD ISO files afspelen op mijn 6500A .

Here's the link. BETA versie
http://www.hdpop.cn/6600/tvix_6600_1.9.3.zip

[ Voor 25% gewijzigd door wilcoelskamp op 20-12-2009 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldA
[/quote]
Door: MartinS
Je hebt Netshare niet per se nodig.

Je kan de netwerk wizzard aflopen en dan je de TViX wel in je netwerk vinden.
Je kan de films dan "delen" en zo streamen.

http://www.pcwebplus.nl/tsoft/xplanwizzard.htm
[quote]

Dank je wel voor je reaktie. Ben er ook achter gekomen dat je netshare niet nodig hebt. Maar het blijft een raar verhaal.

Inmiddels zit ik echter ook met en geluid probleem, Ik krijg mijn geluid niet meer naar mijn versterker gestuurd.
De M6600A zit via een HDMI aangesloten op mijn TV en via een digitale kabel naar mijn versterker.
Hij stuurt wel het geluid, waarschijnlijk via HDMI, naar tv. Maar ik kan nu geen geluid meer via mijn versterker krijgen.
Wel krijg ik geluid als ik de digitale kabel uit de M6600A haal en dit uiteinde in de tv plug. Dan gaat het geluid via HMDI naar tv, terug via digitale kabel naar de versterker. Dit geeft echtergeen goed kwaliteit geluid, maar het geeft wel aan dat de versterker in orde is.
Wat ik nu vermoed is dat de digitale aansluiting op de M6600A defect is.

Maar andere ideeën zijn welkom.

Ronald
Je berichten ondertekenen hoeft hier niet. Tweakers doen elkaar altijd de groeten. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Edmin op 21-12-2009 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldA
Volgens mij ben ik er achter waarom ik geen geluid meer heb.

Op de een of andere manier reset de M6600A zichzelf bij het weergeven van de preview (type bestandslijst) ipv lijst. Waarom hij dit doet geen idee, ik leg dit nog weg bij Dvico. Ook na een firmware update reset hij zichzelf (logisch), maar ook dan heb ik geen geluid meer.
Als ik dan alles terug naar fabrieksinstellingen zet, heb ik weer geluid.
Dus conclusie als de M6600A zichzelf reset, geen geluid meer.

Hebben meer mensen last dat de mediaplayer zichzelf reset? Ik vraag dit omdat dit inmiddels mijn tweede mediaplayer is binnen een week. Bij de winkel konden ze me ook niet helpen, met het geluid probleem, en hebben ze me een nieuwe meegegeven, waarbij hetzelfde probleem zich voordoet.

Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ronald,

Zelfde probleem hier.

Als ik de 6600 heb uitgeschakeld, is na het inschakelen de digitale uitgang gedeactiveerd.
Dit gebeurt ook als ik tussen bestanden wissel.

Ik kan hem als volgt weer activeren.
Via setup de Audio uitgang op analoog zetten, bevestigen en weer naar digitaal zetten.

Dit is een beetje omslachtig, dus momenteel gebruik ik de 6600 analoog.

Ik heb dit ook bij de support van TViX als klacht neer gelegd.

Grtz, Bert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG!
Welke firmware gebruiken julie?

Verwijderd

:? Heb ook een Dvico Tvix HD M-6600N mediaplayer gekocht. Vandaag geïnstalleerd. Werkt goed.
Wil nu de firmware updaten, maar mijn laptop herkent de player niet (aangesloten via meegeleverde usb kabel) niet. Ik heb het ook nog met een andere laptop en ook andere usb kabels geprobeerd. Probleem blijft!!!
Heb de mediaplayer zonder harde schijf gekocht, maar ik draai op een eigen exteren harde schijf die ik al had.

Kent iemand dit probleem? :? Of weet iemand een oplossing?
Alvast bedankt.

• RonaldA
[/quote]
Door: NrG! Welke firmware gebruiken julie?
[quote]

Ik heb firmware 1.9.1 B5 ban de Dvico site.

Ronald

• wilcoelskamp
DViCo M-6600N: Update 1.9.34b4

--------------------------------------------------------------------------------

Afbeeldingslocatie: http://www.mpcclub.com/forum//images/newspic/m6600n.gifDviCo has released another update just before Christmas sets in. The following two weeks should be quite good for brands to release updates as people actually have time to test these now, especially if the come with a long change list... so here goes the changes that apply with this update...

Download:
http://demod.dvico.com/Pr...00_1.9.3B4_PreRelease.zip

Release Notes for Rev 1.9.3 since Rev 1.9.1 (last beta release).

[Changes]
[ Multimedia Player/ System]
1.

Supports cover-art user-interface
- To enable cover-art mode, press SETUP -> ¡°System¡± -> ¡°File List Type¡± -> ¡°Cover Art¡±
- To select device in the cover-art mode, press ¡°GOTO¡± button on remote.
- You should create ¡°VIDEO¡± (or ¡°Movie¡±) or ¡°AUDIO¡± folder on the root folder to enable cover-art mode properly

[Making Cover-art Folders]
- Cover-art mode will use each folder¡¯s ¡°folder.jpg¡± file to display the cover-art.
- Movie folder for Cover-art : The name of the folder should be ¡°MOVIE¡±, ¡°movie¡±, ¡°Movie¡±, ¡°VIDEO¡±, ¡°video¡± or ¡°Video¡±.
- Movie cover-art will output on 3 rows and 8 columns, and best fit JPG size is 138x186
- Music folder for Cover-art: The name of the folder should be ¡°MUSIC¡±, ¡°music¡±, ¡°Music¡±, ¡°AUDIO¡±, ¡°audio¡± or ¡°Audio¡±.
- Music cover-art will output on 3 rows and 6 columns, and best fit JPG size is 186x186
- Photo folder for Cover-art: The name of the folder should be ¡°PHOTO¡±, ¡°photo¡± or ¡°Photo¡±.
- Photo cover-art will output on 3 rows and 6 columns, and best fit JPG size is 186x186.
- We encourage you to use the ¡°TVIXIE¡± for creation of cover-art and synopsis. And here¡¯s the link for TVIXIE usage.
- ftp://ftp.dvico.com/Manua...TViXiE/TViXiE_English.pdf

2.

Enhances Universal Jukebox playback
- Fixes VC-1/H264 mosaic problem when FF/ REW.
- Improves compatibility problem after editing some navigation features.
- Improves remote reaction while FF/REW.

3.

Supports external TTF font loading for subtitle
- Select .TTF extension font file, then the subtitle will output with that font
- To go back to default font, select .TTF font again and select ¡°default¡±. If you erase the loaded external font, the default font always comes up.
- Setup and menu font will not be changed. Only subtitle font will be changed.

4.

Supports file browsing while playback music.
- Press ¡°GOTO¡± button to browse files, and then select the other file.
- Press ¡°GOTO¡± button again to go back to normal playback mode.

5.

Improves file/folder management feature a lot
- You can enter file/folder management mode by ¡°FUNC¡± button at file browser.
- You can select files/ folders by pressing ¡°OK¡± button and check box will appear.
- If you press ¡°RIGHT¡± arrow button on remote, menu bar will come-up, then you can copy/ cut/ paste/ rename/ make new folder.
- Supports copying the folder including sub-directories
- Do not support deletion of the folder including sub-directories for safety.

6.

Adds ¡°device selection pop-up¡± window
- Press left arrow button or ¡°GOTO¡± button to pop-up this window.

7.

Fix the video resetting problem on some TVs or HDMI switchers
- Some TV or switcher send wrong EDID HDMI information, then TVIX will be reset to 480p mode before. This problem is fixed.

8.

Adds adjustment of screen saver timer by 1 minute basis
9. Adds slide-show transition timing window at SETUP
10. Adds adjustment of SKIP duration time
-

If you press UP/DOWN button when playback, default ¡°15 sec¡± OSD will pop-up, while that OSD poping-up, you can adjust SKIP duration by LEFT/RIGHT button.
- This value will be retained after reboot.
- This value will be also applied on time-shifting.
11.

Improves info window of image display
12. Fixes MKV chapter instability problem.
13. Fixes minor bugs and improves overall speed and reliabilities.

[PVR PART]
14.

Adds IceEPG for Australia
- You can use IceEPG configuration window if you select ¡°Australia¡± as DTV country.
- You can still use native EPG from DTV by selecting ¡°Normal EPG¡± at IceEPG configuration window.
- ¡°IceLink Interactive¡± function is not available yet, we¡¯ll support it shortly.

15.

Adds recording-time padding function.
- You can pad more recording time with designated on the setup.
- If you select ¡°300 seconds¡±, the 5 minutes before and 5 minutes after duration will be added on designated schedule-to-record

16.

Adds DTV time-sync function by channel
-

You can enable this function by SETUP -> HDTV -> DATE/TIME -> via TV
- Please select one of the DTV channel to set the time/date automatically.
17.

Fixes channel switching problem/ recording problem of French HDTV stations.
18. Fixes channel switching problem of New Zealand.
19. Fixes wrong file name creation problem when schedule-to-record

[ Network/ UPnP]
20.

Enables You-tube again
21. Improves the 11n speed and performance

[Known Issues]
[Limitations & Known issues of current firmware Rev 1.8.5]
[Player part]

[PVR part]
- Dual recording will stop on ATSC if recording time is more than 2 hours each. (DVB-T is O.K.)

[Network part]
- The weather IMS is disabled since Yahoo blocked out the weather information for embedded device except PC.
- The PPS, ThunderVOD, GouGou (IMS) in China is not supported yet properly
- If you have problem to get the I.P. address of wireless AP, please use WEP 64bit mode or WPA mode.

Here¡¯s the summary of current firmware status.

[Comparison with 6500]
[New features over 6500]
- New design with aluminum top, minimal look.
- Dual tuner H264 HD PVR (both DVB-T/ATSC) with time-shifting/ dual RF recording/ watching one channel + recording the other
(T341 is dual DVB-T tuner/ T321 is dual ATSC tuner)
- New ergonomic HDD exchange, very cool & quiet unit with utilizing premium grade FAN.
(Never been easier to exchange the HDD)
- 802.11N embedded model (6600N) with NFS, SAMBA SERVER/CLIENT protocol support
- Supports uPnP natively. This will ease much of the network configuration headache.
- Supports IMS (Internet Media Service) functions. - You can enjoy YOU-TUBE, PICASA, etc.
- Supports RMVB-HD, .FLV video format
- Booting time is much faster than 6500 (less than 30 seconds)
- Upgrading firmware is much faster than 6500. (less than 1 minute)
- Supports OGG/ FLAC audio tracks in MKV
- Supports PREVIEW/ THUMBNAIL/ LIST mode (by setup)
- Supports JPEG/ BMP/ TIFF/ GIF/ PNG image format
- Supports 9 different transition effects of slideshow.
- Supports ISO type UNIVERSAL JUKEBOX over NFS.

[Same features as 6500]
- Supports universal jukebox
- Supports thumbnail view for photo supported (by pressing ¡°FUNC¡± button)
- Supports music play list creation function.
- Supports MKV chapters/ embedded subtitles.
- Supports setting each audio type of RAW/PCM output selection.
- Supports Cover-art
- Supports TTF font loading

[Still not supported compared to 6500]
- Not support APE music format yet.
- Not support NATIVE RESOLUTION yet

• wilcoelskamp
Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2009 @ 17:02:
:? Heb ook een Dvico Tvix HD M-6600N mediaplayer gekocht. Vandaag geïnstalleerd. Werkt goed.
Wil nu de firmware updaten, maar mijn laptop herkent de player niet (aangesloten via meegeleverde usb kabel) niet. Ik heb het ook nog met een andere laptop en ook andere usb kabels geprobeerd. Probleem blijft!!!
Heb de mediaplayer zonder harde schijf gekocht, maar ik draai op een eigen exteren harde schijf die ik al had.

Kent iemand dit probleem? :? Of weet iemand een oplossing?
Alvast bedankt.
Heb je je stroomkabel wel aangesloten op de TVIX en dan met de USB kabel de TVIX en de PC/Laptop verbinden en dan de TVIX aanzetten, waarschijnlijk ziet hij hem nu wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Bedankt voor je reactie, maar ik had (natuurlijk) ook de voedingskabel aangesloten.

Inmiddels denk ik waaraan het ligt:
de mediaplayer heeft geen interne harde schijf en kan die dus ook niet herkennen.
ik heb de update firmware op mijn externe harde schijf gekopieerd en aangelsoten op de Tvix 6600N. Vervolgens de TVix aangezet en via usb naar mijn externe hadre schijf en daar de update uitgepakt voor de TVix. Resultaat: TVIX is nu geupdate met de nieuwe firmware en kan nu ook automatisch via de wireless lan nieuwe update voor TVix detecteren. Probleem opgelost.

Maar het blijft natuurlijk raar dat een TVix zonder ingebouwde harde schijf niet wordt herkend door de pc/laptop via de USB kabel. Erg slecht dus voorgelicht door DVico.

Hebben anderen ook dit probleem? Of is met USB driver van de Tvix niet in orde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldA
[/quote]
BertjeM zegt:

Ronald,

Zelfde probleem hier.

Als ik de 6600 heb uitgeschakeld, is na het inschakelen de digitale uitgang gedeactiveerd.
Dit gebeurt ook als ik tussen bestanden wissel.

Ik kan hem als volgt weer activeren.
Via setup de Audio uitgang op analoog zetten, bevestigen en weer naar digitaal zetten.

Dit is een beetje omslachtig, dus momenteel gebruik ik de 6600 analoog.

Ik heb dit ook bij de support van TViX als klacht neer gelegd.

Grtz, Bert
[quote]

Hoi Bert,
Ik zie nu eigenlijk pas je antwoord. Ik ga dit van het weekend een uitproberen, momenteel zet ik hem iedere keer weer terug naar fabrieksinstellingen. Wat niet echt handig is omdat dan alle instellingen kwijt zijn.

Verder ben ik met Dvico ook al aan het mailen, zei denken dat het aan de TAG's ligt in een mp3. Wat mij erg onlogisch lijkt.

Maar ik ben al blij ( en niet blij) dat er meerder mensen zijn die het probleem hebben.

Ik hou jullie op de hoogte.
Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldA
He het lijkt erop dat hij met de analoge goed werkt, maar liever heb ik hem via de digitale.

Heeft er iemand probleem me de preview view;
Je kunt je bestanden in een lijst, preview en icon zetten, als ik hem in preview zet en ik selecteer bv mp3 dan zie je rechts de info en begint de mediaplayer de song af te spelen.
Als ik hem dus in deze preview zet en een mp3 selecteer vliegt de mediaplayer gelijk uit, en start hij weer opnieuw op.

Iemand meer met dit probleem?

Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nimrah schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 05:51:

Al bij al doet hij voor mij alles waar ik hem voor heb aangeschaft, youtube zou leuk zijn als het werkt, enige wat een beetje vervelend is, is een korte harde kraak toon als je een film start soms, als je dan net een andere film hebt gezien via een 5.1 setje met het volume nog stevig aan, dan heb je dus even een kraak puls door je woonkamer en zitten je katten (als je die hebt ;p) je verschrokken aan te kijken ;)
Deze kraaktoon heb ik ook last van, erg irritant! iemand enig idee hoe dit opgelost kan worden? Ik heb het namelijk ook voordat een mp3 start, dus het gebeurd voor elk nieuw nummer.. erg storend.. Ik heb firmware 1.9.3 en de instellingen staan op HDMI (dus 2/3 digitaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RonaldA schreef op zondag 27 december 2009 @ 21:41:
He het lijkt erop dat hij met de analoge goed werkt, maar liever heb ik hem via de digitale.

Heeft er iemand probleem me de preview view;
Je kunt je bestanden in een lijst, preview en icon zetten, als ik hem in preview zet en ik selecteer bv mp3 dan zie je rechts de info en begint de mediaplayer de song af te spelen.
Als ik hem dus in deze preview zet en een mp3 selecteer vliegt de mediaplayer gelijk uit, en start hij weer opnieuw op.

Iemand meer met dit probleem?

Ronald
Ronald,

Het probleem bleek te zitten in de instelling die ik had geconfigureerd.
De juiste instellingen voor digitale output moeten zijn: SPDIF, Custom, (AC3 Digitaal, DTS Digitaal, AAC Analoog).

Wat betreft je probleem met de "preview-view".
Ik heb dit probleem niet.
Als ik op de song ga staan, laat hij gewoon de gegevens zien.

Grtz, Bert

Verwijderd

De nieuwe BETA-firmware staat nu officieel aangekondigd op de site, REV1.9.4B4. Vanavond maar eens kijken, helaas zie ik geen update voor de netwerkproblematiek... Jammer!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2009 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt de update ook via de Update feature van de 6600 zelf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazeker, het duurt alleen wel 20 minuten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldA
Heeft er iemand problemen met de nieuwe FW (Rev1.9.4B4)? Ik heb hem gedownload van TVIX site en geinstalleerd op de M6600A en nu heb ik helemaal geen geluid meer over de digitale uitgang. Ook niet als ik alles op analoog instel.
Verder is een gedeelte en soms alle info, die je ziet als je een mp3 aanspeelt, achterste voren beschreven.

Heeft iemand ideeën hoe ik dit kan veranderen? Zou het helpen als ik hem terug downgrade naar 1.9.1 en kan dat uberhaubt?

Heb de klacht ook al bij TVIX weggelegd maar nog geen reaktie
Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0_

r0_

RonaldA schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 21:51:
Heeft er iemand problemen met de nieuwe FW (Rev1.9.4B4)? Ik heb hem gedownload van TVIX site en geinstalleerd op de M6600A en nu heb ik helemaal geen geluid meer over de digitale uitgang. Ook niet als ik alles op analoog instel.
Verder is een gedeelte en soms alle info, die je ziet als je een mp3 aanspeelt, achterste voren beschreven.

Heeft iemand ideeën hoe ik dit kan veranderen? Zou het helpen als ik hem terug downgrade naar 1.9.1 en kan dat uberhaubt?

Heb de klacht ook al bij TVIX weggelegd maar nog geen reaktie
Ronald
Gisteravond Rev1.9.4B4 geinstalleerd en daarna film gekeken. Tvix is optisch aangesloten op versterker en met HDMI naar TV. Hele film geen problemen gehad.

MP3 heb ik nog niet geprobeerd, mja daar heb ik dan ook mn Squeezebox Duet voor :+

Je kan ff proberen om een fabrieksreset uit te voeren, dat wil nog wel eens problemen verhelpen. En teruggaan naar een oudere firmware kan altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook geen problemen met de digitale uitgang, bij mij is de Tvix via coax aangesloten op de surround. De Tvix naar de TV is via HDMI. Wel heb ik nog steeds het gehaper alsof de naald van een grammafoonplaat op de plaat gezet wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldA
r0_ schreef op maandag 04 januari 2010 @ 11:36:
[...]

Gisteravond Rev1.9.4B4 geinstalleerd en daarna film gekeken. Tvix is optisch aangesloten op versterker en met HDMI naar TV. Hele film geen problemen gehad.

MP3 heb ik nog niet geprobeerd, mja daar heb ik dan ook mn Squeezebox Duet voor :+

Je kan ff proberen om een fabrieksreset uit te voeren, dat wil nog wel eens problemen verhelpen. En teruggaan naar een oudere firmware kan altijd.
Fabrieksreset hielp ook niet. Het rare is, ik heb de mediaplayer 2 dagen niet aangehad en nu is alle geluid weer terug 8)7
Ik begrijp er helemaal niets van.
Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 12:55:
Ik heb ook geen problemen met de digitale uitgang, bij mij is de Tvix via coax aangesloten op de surround. De Tvix naar de TV is via HDMI. Wel heb ik nog steeds het gehaper alsof de naald van een grammafoonplaat op de plaat gezet wordt!
Hier heb ik geen last van.
RonaldA schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 21:51:

Ik heb hier van TVIX reaktie terug gekregen, ze zijn hiervan op de hoogte en zijn ermee bezig om het op te lossen.

Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een aantal dagen heb ik ook een 6600N in bezit. De ervaringen zijn nog wisselend.
In combinatie met een nieuwe switch (D-Link DGS 1008D), omdat er op de router geen plek meer was voor nieuwe apparatuur, was het installeren zo gebeurt.
Ik heb er een WD Caviar Green WD20EADS - 2 TB HD ingezet. Formatteren was zo gedaan.
Het eerste avi-tje speelde zonder problemen af.
De volgende dag.... geen geluid meer. De instellingen wijzigen gaf geen resultaat en die waren ook niet door mij gewijzigd. Via analoog kabeltje naar versterker dan maar wat geprobeerd. Dat werkte wel en ook de Video_ts mappen en iso's kon ik afspelen. Foto's ook prima en betere kleurweergave van de foto's dan direct een usb stickie in de TV. Volgende dag weer gewoon geluid via HDMI naar de TV. En de dag erna weer niet. Toen maar eens gezocht op internet of het aan de TV kon liggen. Ja dus. Sony Bravia heeft op sommige TV's waaronder de KDL-40W5500 "Bravia Sync" met daarin iets van "control for HDMI". Wat wil zeggen dat Sony bij het aansluiten van een apparaat via HDMI wel even voor je bepaald of dat een audio systeem is en dus zet hij zijn eigen speakers maar uit. Dat kan je dus uitzetten en sindsdien (gisteren) werkt het goed.

Verder is het me nog niet gelukt bestanden van mijn PC of NAS af te plukken. De bestanden die er nu op staan heb ik via het netwerk en USB er op gezet vanaf mijn PC.

1 DVD rip in een Video_TS map speelt niet goed af. Op mijn PC met KM-player gaat het prima. Op de 6600 met continu haperingen.

De meeste formaten gaan goed en bijvoorbeeld ook HD caps worden prachtig weergegeven.

tot zover mijn ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diego27
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-06 22:14
Ik zit ook te denken aan deze speler aan te schaffen alleen zit ik met de volgende vragen !

Hoeveel tekens zie je maximaal op het display, en als je hem gaat gebruiken om muziek af te spelen via je stereo zonder daarbij gebruikt te maken van je tv werkt het navigeren naar mappen Bijvoorbeeld van een artiest, of doet deze dat alleen op menu niveau.

- Kan deze speler ook 1 op 1 audio bestanden afspelen het zeg maar zogenaamde EAC of Losless.

- Ik heb nu een HDX 1000, wat zijn de voordelen verder van deze player dan dat hij een display heeft, is de chip significant beter of zijn er meerdere zaken waar de gemiddelde gebruiker baat bij heeft t.o.v. deze voorlopers ?
Alvast dank voor jullie hulp !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:00
En in vraag op mijn voorganger;
Kan ik internetradio luisteren/streamen zonder de TV aan te moeten zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diego27
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-06 22:14
Iemand een antwoord op mijn vraagjes toevallig ? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Diego27 op 24-01-2010 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldA
Diego27 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 12:49:
Ik zit ook te denken aan deze speler aan te schaffen alleen zit ik met de volgende vragen !

Hoeveel tekens zie je maximaal op het display, en als je hem gaat gebruiken om muziek af te spelen via je stereo zonder daarbij gebruikt te maken van je tv werkt het navigeren naar mappen Bijvoorbeeld van een artiest, of doet deze dat alleen op menu niveau.

- Kan deze speler ook 1 op 1 audio bestanden afspelen het zeg maar zogenaamde EAC of Losless.

- Ik heb nu een HDX 1000, wat zijn de voordelen verder van deze player dan dat hij een display heeft, is de chip significant beter of zijn er meerdere zaken waar de gemiddelde gebruiker baat bij heeft t.o.v. deze voorlopers ?
Alvast dank voor jullie hulp !
Hoi,
De tekens gaan scrollend door het display heen, maar in totaal staan er 7 tekens continue op je display.
Wat betreft je navigeren, dit is maar net hoe je het opzet. Ikzelf heb alles de artiestnamen in mappen staan en daarna de albums in mappen en zo verder. Je ziet op het display dan eerst je artiestnaam, nadat je in het artietsenmap zit zie je de album map en zo verder.

Wat betreft je EAC weet ik geen antwoord en de voordelen van deze ten opzichte van je HDX100 durf ik ook niet te zeggen. Zelf had ik eerst een eminent, en dan is dit een vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldA
maartend schreef op zondag 24 januari 2010 @ 00:43:
En in vraag op mijn voorganger;
Kan ik internetradio luisteren/streamen zonder de TV aan te moeten zetten?
Naar mijn inzien moet dit kunnen, je ziet op je display waar je op zit.
Moet er wel bij zeggen dat mijn 6600A niet aangesloten zit op het internet. Dus echter nog nooit geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De DViCo is nu bijna twee maanden in mijn bezit, maar ik vrees dat hij de geest heeft gegeven... Het beeld is paars geworden :? Aan mijn Pioneer KRP-500 ligt het (uiteraard :*) niet. Ook de HDMI kabel heb ik al gecontroleerd, maar daar zit het probleem ook niet in...

Morgen maar terug naar de winkel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 00:38:
De volgende dag.... geen geluid meer. De instellingen wijzigen gaf geen resultaat en die waren ook niet door mij gewijzigd. Via analoog kabeltje naar versterker dan maar wat geprobeerd. Dat werkte wel en ook de Video_ts mappen en iso's kon ik afspelen. Foto's ook prima en betere kleurweergave van de foto's dan direct een usb stickie in de TV. Volgende dag weer gewoon geluid via HDMI naar de TV. En de dag erna weer niet. Toen maar eens gezocht op internet of het aan de TV kon liggen. Ja dus. Sony Bravia heeft op sommige TV's waaronder de KDL-40W5500 "Bravia Sync" met daarin iets van "control for HDMI". Wat wil zeggen dat Sony bij het aansluiten van een apparaat via HDMI wel even voor je bepaald of dat een audio systeem is en dus zet hij zijn eigen speakers maar uit. Dat kan je dus uitzetten en sindsdien (gisteren) werkt het goed.
Sorry dat ik mezelf quote maar ik moet terug komen op wat ik eerder schreef.
Ik heb nu gemerkt dat het werkt als ik de DViCo aanzet voordat ik de TV uit de standby haal. Had ik de TV al aan werkt niet niet en moet ik eerst de TV in Standby zetten en weer terug en dan heb ik geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En er is weer nieuwe firmware beschikbaar!

http://www.tvix.co.kr/ENG...rial=45&act=RD&pg=1&id=29

Dear Customer,

Here's the new firmware for
TViX HD M- 6600A / TViX HD M- 6600N.
TViX PVR M- 6620N / TViX PVR M- 6640N.

The major differences from last version (1.9.4) are Recorded transport stream editing functions & MP3 album art (including ID3 tag) support.

The upgrade procedure takes less than a single minute.

[ How to upgrade the Firmware ]

If the firmware upgrade fails, please do the SAFE-UPGRADE.
[ How to use the SAFE-UPGRADE ]

From this version, you can update new firmware on the setup whenever you want, if your M6600 is connected to the network.

It only shows official firmware list, but you can list beta firmware as well if you press 2-3-8-2 (‘b’-‘e’-‘t’-‘a’) then FUNC button at SETUP.

You can go back to previous firmware as well, since NETWORK LIVE UPDATE provides all available firmware list.

Firmware download
[ Download ]

Please upgrade the Netshare 2.12 version if you use this program.
[ Download Netshare 2.12 version ]

Release Notes for Rev 1.9.6 B7 since Rev 1.9.4 B4.

[ Multimedia Player/ System ]
1. Supports MP3 album art
- Supports image contained at MP3 ID3 tag
- If an image exists on the folder where MP3 file resides, it will show as a album art.

2. Enhances Device Selection Pop-up window
(This dialog will pop-up when you press “GOTO” button on file browser)
- You can select variable USB devices, not as a fixed form.
- At device selection dialog-box, you can select device category by “left” and “right” button, you can select partition or USB devices by “up” and “down” button
- Up-to 6 USB devices can be selectable.

3. Supports TERRET USB device
- Up to 6 USB devices can be detected. (It was 2 devices before)
- You can use USB2.0 to eSATA cable when you’re using eSATA terret.

4. Supports Swedish and Greek language at setup.

5. Fixes cyclic rebooting problem after power off.

6. Fixes reverse ordered ID3 tag information problem.

7. Fixes MKV internal subtitle abnormal tinting problem

8. Fixes the aspect-ratio update problem of setup.

[PVR PART]
1. Supports recorded stream cut-editing function for transport stream
- This function can be run at background ( You can still use DTV or file playback while editing function running)
- Only supports .tp / .ts / .m2ts file extension

<< To use “editing function” >>
1) Press “GOTO” button to enter editing mode when playback transport stream file.
You can notice “EDIT mode” button enabled on the right-bottom side.
2) Press “Previous” or “VOL +/-“ remote button to MARK-IN or
press “Next” or “CH +/-“ to MARK-OUT, then select “SAVE” button on window.
3) The file will be saved as <<original_filename>>_tvix1.tp
For the detailed usage, please refer the below link:
http://www.tvix.co.kr/ENG...X%20PVR&pSerial=38&id=399

2. Fixes cyclic scheduled recording problem. (Sometimes, it’s missing)

3. Fixes Czech’s ETT information problem

[ Network/ UPnP]
1. Supports Wi-Fi 11n USB dongle based on Ralink RT3070 chipset.
(We only supports WPA setting at this moment).

[ Known Issues ]
- Dual recording will stop on ATSC if recording time is more than 2 hours each. (DVB-T is O.K.)

- The weather IMS is disabled since Yahoo blocked out the weather information for embedded device except PC.
- The PPS, ThunderVOD, GouGou (IMS) in China is not supported yet properly
- If you have problem to get the I.P. address of wireless AP, please use WEP 64bit mode or WPA mode.

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje.
Ik heb al een tijd een TVIX 6600N. Deze had ik eerder aangesloten op een oude draadloze router. Maar sinds ik een nieuwe router aan heb geschaft, een Linksys wireless N router (WRT160N), krijg ik geen verbinding meer met het netwerk. Hij vindt het netwerk zelf wel, maar hij krijgt geen IP-adres en subnetmasker toegewezen.
Weet iemand hier misschien meer over?
M.v.g.

Verwijderd

Tevens heb ik nog een vraagje over cover art mode... bij het scherm waar je de film info tezien krijgt, daar staat ook een knop voor preview.. Hoe kun je daar een filmpje aan koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zopas de 6600 besteld.
Morgen in mijn bezit. Ben razend benieuwd ! :?

Heb paar maanden de 6500 gehad, heb een PVR 3300 en een WD live TV streamer.
Mediacenter pc heb ik opgedoekt en Homeserver van gemaakt.

Met alles was wel iets wat mij niet beviel. Teveel om op te noemen ...

De belangrijkste :

WD live Tv : geen dvd menu ondersteuning en geen WMA PRO
Mediacenter ... KL*TEBOEL 8) Blijf je mee klooien en pc onder je tv is ook weer niet alles.
Tvix 6500 : veeeel kinderziektes destijds.

Ga nu alles streamen vanaf mijn homeserver ... :X

Snel meer over mijn eerste bevindingen.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 21:40:
Zopas de 6600 besteld.
Morgen in mijn bezit. Ben razend benieuwd ! :?
Tvix 6500 : veeeel kinderziektes destijds.
;)
en dat is nu weer niet anders met de 6600 .... :'(

Iconbrowsing niet helemaal mogelijk.
Als je layouts maakt met het progje TVIXIE werken die enkel op dvd formaat films.
Blijkt een firmware bug te zijn .... :'( :'(

Verder op t eerste zich ok.
Netwerkconfiguratie ging vanzelf. (met Netshare)
Stream probleemloos alles van de home-server.

Mss toch beter gewacht tot de Dune weer op voorraad was bij de Mediacentershop. (die wel trouwens een razendsnellle service hebben :P )

8)

Verwijderd

hoe kan ik met de HD6600n ondertittels weergeven bij een VTS_O1.VOB bestandof is dat nog niet ondersteund
voor info bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0_

r0_

Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 18:06:
[...]

....

Iconbrowsing niet helemaal mogelijk.
Als je layouts maakt met het progje TVIXIE werken die enkel op dvd formaat films.
Blijkt een firmware bug te zijn .... :'( :'(

.....
Ik draai nog de voorlaatste firmware maar bij mij heb ik alle films voorzien van werkende coverart. Ik moet alleen nog even de Bluray mappen fixxen want bij die films (films met BDMV en CERTIFICATE mappen) zie ik niet de filminformatie gegenereerd door Tvixie.
Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:15:
hoe kan ik met de HD6600n ondertittels weergeven bij een VTS_O1.VOB bestandof is dat nog niet ondersteund
voor info bedankt
Naar mijn weten kan je bij .VOB bestanden geen externe subs toevoegen en ben je afhankelijk van geintergreerde subs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in de dvd die ik heb gedownload zit ondertitteling in ,met de windows mediaplayer kan ik die zichtbaar maken door tittel spoor aan teklikken doch bij de tvx lukt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 10:42
ik ben erover aan het denken om deze speler te kopen. Ik heb momenteel een popcorn hour A-100 waar ik zéééér tevreden over ben. Maar zou toch graag programma's opnemen in xvid, om ze dan gemakkelijk over te zetten op mijn laptop en eventueel op youtube voor losse fragmenten. Maar, is het deze die kan opnemen of is het een andere? Ik weet dat de PVR M-6640 bestaat als recorder, maar is deze dat ook? Ik geraak wat in de war met al die naamgevingen van dvico :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt met de TVIX 6640 inderdaad opnemen. Zelf heb ik de 6620n, aangezien je in nederland vrij weinig hebt aan de digitale tuners. Digitale tv zoals die van ziggo zijn gecodeerd. Hiermee kun je dus hooguit Nederland 1 etc ontvangen.
Opnemen vanuit andere bronnen zoals vanuit de tv of andere apparaten is bij mijn weten niet mogelijk.
Het formaat waarin wordt opgenomen zou ik niet weten.
Succes met de zoektocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:15:
voor info bedankt
Met de VIDEO_TS structuur is het niet mogelijk om losse (.SRT) subtitles toe te voegen. Dit kan wel met een .ISO file! Geef de .SRT exact dezelfde naam als de .ISO en de subtitles kunnen gekozen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjvdb
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-01 13:53
hallo,

Ik heb net ook een tvix m 6600a gekocht. maar ik krijg het niet voor elkaar dat ik mkv bestanden vanaf het netwerk af kan spelen. hij ziet namelijk alleen maar media devices, en ik kan dus niet bij de echte netwerk locaties komen. het Windows media sharing centre kan geen mkv aan dus kan ik ze helemaal niet zien.
weet iemand hoe je dit oplost?

ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@bjvdb: voor het streamen van MKV's heb je op de pc waarop de mkv's staan NetShare nodig, althans dat is NFS server software die gratis en makkelijk in gebruik is.

Bij het streamen van 1080p mkv's kan het voorkomen dat er happeringen onstaan.
De oplossing bij mij was om mijn pc (waar de media bestanden staan) netwerk kaart op 100FD te zetten.
Mijn netwerk kaart wil anders op 1000Mbps werken en dat veroorzaakt bij mij de happeringen.

Ik vermoed dat de pc dan meer data verstuurd dan het apparaat aan kan, maar verder onderzoek zal dat moeten uitwijzen. Bij mij werkt het in ieder geval prima na alle instellingen, programma's en folders doorgelopen te hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is nieuwe firmware!

Download it here...

[ HTTP Download ]
http://demod.dvico.com/down/tvix_6600_1.9.8.zip
[ FTP Download ]
ftp://ftp.dvico.com/Products/TViX/Fi...6600_1.9.8.zip

Release Notes for Rev 1.9.8 since Rev 1.9.6 B7.

1. Support external ODD (including CD/ DVD/ BD-ROM drive) to playback audio CD/ data CD/ unencrypted DVD/ unencrypted HDMV.
- Press "GOTO" key to select ODD device at file browser window, just like selecting USB device.
- Press "FUNCTION" to attach or detach the media.

2. Supports AVC-HD menu

3. Supports MP3 LRC lyrics
- Supports .LRC file for lyrics of MP3 file.

4. Adds selection of "SKIP DURATION" at the setup menu
- Choose SETUP -> MISC to setup the skip duration

5. Adds setting of "DATE/ TIME" at the setup menu
- Supports setting of year/ month/ day and choose between 12/24 hours

6. Fix the Hebrew subtitle problem

[PVR PART]
1. Fix the problem of more than two hours dual HD recordings (ATSC)

2. Fix the problem of overlapped scheduled recording sometimes.

[ Network/ UPnP]
1. Fix the "YOU-TUBE" video playback problem.

Release Notes since Rev 1.8.7
[ Release Note ]

1. Supports universal jukebox.
- Supports HDMV and ISO file format.
2. Supports cover-art user-interface
- To enable cover-art mode, press SETUP -> “System” -> “File List Type” -> “Cover Art”
3. Supports NETWORK LIVE FIRMWARE UPDATE
- Please make sure that M6600 is connected to Internet, then go to SETUP-SYSTEM - AUTOMATIC FW UPDATE.
4. Supports external TTF font loading for subtitle
- Select .TTF extension font file, then the subtitle will output with that font
5. Supports MP3 album art
- Supports image contained at MP3 ID3 tag
6. Supports file browsing while playback music.
- Press “GOTO” button to browse files, and then select the other file.
7. Enhances Device Selection Pop-up window
(This dialog will pop-up when you press “GOTO” button on file browser)
8. Supports TERRET USB device
- Up to 6 USB devices can be detected. (It was 2 devices before)
9. Supports new BOOKMARK function.
- Previous bookmark function is changed to “RESUME”
10. Improves file/folder management feature a lot
- You can enter file/folder management mode by “FUNCTION” button at file browser.
11. Adds “device selection pop-up” window
- Press left arrow button or “GOTO” button to pop-up this window.
12. Supports memorizing last device
- Memorize the last accessing device (e.g. internal HDD/ USB/ Network) and browse from there after booting.
13. Supports Swedish and Greek language at setup.
14. Fixes cyclic rebooting problem after power off.
15. Fixes reverse ordered ID3 tag information problem.
16. Fixes MKV internal subtitle abnormal tinting problem
17. Fixes the aspect-ratio update problem of setup.
18. Adds adjustment of screen saver timer by 1 minute basis
19. Adds slide-show transition timing window at SETUP
20. Improves file browsing/ setup/ GOTO/ INFO user interface
- Improves the browsing/ scrolling speed a lot.
21. Improves ZOOM function
- You can adjust zooming/ scrolling by magnitude or percentage.
22. Adds new ASPECT RATIOs (by pressing ASPECT(16:9/4:3) button)
23. Improves text subtitle
- Adds shadow effect on text subtitle to improve the readability.
24. Adds the VIDEO/MENU SCREEN POSITION ADJUSTMENT
- You can setup the VIDEO SCREEN POSITION (left/ right/ up/ down) as well as UI MENU position.
25. Fixes stopping problem of transport stream playback when you select audio changes by “AUDIO” button.
26. Supports IMG image file

[PVR PART]
1. Supports recorded stream cut-editing function for transport stream
- This function can be run at background ( You can still use DTV or file playback while editing function running)
2. Adds recording-time padding function.
- You can pad more recording time with designated on the setup.
3. Supports BACKGROUND EPG UPDATE by dual tuner
- Always gathers EPG information when second tuner is idling.
4. Adds SKIP - CHANNEL - SCANNING function
- You can skip several channels scanning by pressing "NEXT" button
5. Adds DTV time-sync function by channel
- You can enable this function by SETUP -> HDTV -> DATE/TIME -> via TV
6. Fixes cyclic scheduled recording problem. (Sometimes, it''''''''s missing)
7. Fixes Czech''''''''s ETT information problem
8. Fixes channel switching problem/ recording problem of French HDTV stations.
9. Fixes channel switching problem of New Zealand.
10. Fixes wrong file name creation problem when schedule-to-record
11. Adds DTV time-sync function by channel
- You can enable this function by SETUP -> HDTV -> DATE/TIME -> via TV
12. Adds EIT (DVB-T) / ETT (ATSC) information on EPG
13. Adds CABLE/ AIR selection pop-up when no channel scanning done before in ATSC
14. Fixes rebooting problem of channel switching when dual recording.
15. Fixes 15 seconds skipping problem at time-shifting.

[ Network/ UPnP]
1. Enables SAMBA/ NFS server browsing function.
- Go to SETUP - NETWORK - SETUP NETWORK DISK, then new browsing window will pop-up.
2. Enables You-tube again
3. Improves the 11n speed and performance.
4. Supports Wi-Fi 11n USB dongle based on Ralink RT3070 chipset.
(We only supports WPA setting at this moment).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo.

Ik beschik al lange tijd over en M6500A. Alleen heb ik een probleem met het afspelen van bluaray iso's.
als ik op zo'n iso klikt. springt hij gelijk terug het begin scherm.

Is hier misschien iemand weet of daar een firmware update verbetering in heeft gebracht.

En als ik een update doet. word mij HDD dan gewist? of dat niet?

Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcoon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-06-2020
firmware upgrade op diskless 6600N lukt niet

Hoi,

Ben nu in het bezit van een TViX 6600N en heb hem redelijk vlot aan de praat. Connect goed met mijn Synology DS409+ NAS.
Door deze NAS heb ik ook geen interne harde schijf nodig.

Nu wil ik de nieuwste firmware installeren. Deze moet gekopieerd worden naar de 6600N.
Als ik hem verbind met mijn PC (Windows7) herkent hij de 6600N niet. Ook niet als ik hem verbind met mijn notebook (Vista).
Komt dat omdat er geen harde schijf inzit?

Zijn er andere mogelijkheden om de firmware te upgraden?

Bedankt voor jullie reactie,
Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marco,

Ik had dit probleem ook. Heb het als volgt opgelost.

Dde mediaplayer heeft geen interne harde schijf en kan die dus ook niet herkennen.
ik heb de update firmware op mijn externe harde schijf gekopieerd en aangelsoten op de Tvix 6600N. Vervolgens de TVix aangezet en via usb naar mijn externe hadre schijf en daar de update uitgepakt voor de TVix. Resultaat: TVIX is nu geupdate met de nieuwe firmware en kan nu ook automatisch via de wireless lan nieuwe update voor TVix detecteren. Probleem opgelost.

Maar het blijft natuurlijk raar dat een TVix zonder ingebouwde harde schijf niet wordt herkend door de pc/laptop via de USB kabel. Erg slecht dus voorgelicht door DVico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG!
Marco,

Je kan natuurlijk ook de firmware op een usb-stickje zetten en inpluggen in je tvix.....usb selecteren en gaan met die banaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben bepaald niet tevreden over de M-6600. Heb de allernieuwste firmware (1.9.8) geinstalleerd, de allernieuwste software geinstalleerd (v 2.1.2), maar krijg maar geen draadloze verbinding met mijn PC en NAS waar de films op staan. Wie me verder kan helpen....ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:42
Recente beta firmware.

Release Notes for Rev 1.9.9 B3 since Rev 1.9.8 (last official firmware).
[Changes]
[ Multimedia Player/ System]
1. Supports the Web-Remote
- You can use iPhone, iPod-touch or notebook PC as a remote controller
- Android phone or other smart phone also works, but the resolution may not be matched. This will be fixed soon.
- M6600 should be connected to network thru Ethernet or Wi-Fi to use Web-Remote
- Supports superb and intuitive Cover-Art user interface in the Web-Remote as well.
- Just bring up the Internet Browser (like Chrome/ Safari/ IE) in you gadget and type the IP address of N1 (N1s IP address can be found by pressing key on the remote)
- Please refer to the manual for Web-Remote usage
- Web-Remote browsing is enabled only for internal HDD only, not network drive nor USB at this moment.
ftp://ftp.dvico.com/Manual/TViX/etc/Web_Remote_Eng.pdf

2. Changes main user interface
- Will not show HDTV nor RECORD LIST menu, unless you have attached tuner.
3. Fix the USB performance issue on high-bitrate (more than 30mbps) stream files.
- Supports up to 38Mbps MKV files

4. Supports Internet Radio (.pls extension files)
- Supports .PLS file which contains shout-cast addresses. Just click and start to playback.

5. Supports selection of background music during photo slide show
- Press button on the remote when slide show to select the background music.

6. Supports auto MP3 background music playback when photo slide show
- Will playback music files when music files reside the same folder of photos.
- If no music files are found, will playback the music files resides in /AUTOMP3 folder.

7. Adds Turkish language for menu and subtitle
8. Changes photo handling keys
- and keys are for prev/next file selection.
- and keys are for rotation.

[ HDTV/ PVR ]
1. Adds IceTV EPG for Australia
- You can use IceTV configuration window if you select Australia as a DTV country
- Supports IceTV Interactive functions - Remote scheduling and many other features
- Adds IceTV EPG for Australia

2. Fix the special character problem when recording.

Download:
http://demod.dvico.com/PreRelease/tvix_6600_1.9.9_B3.zip

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 11:06:
Tevens heb ik nog een vraagje over cover art mode... bij het scherm waar je de film info tezien krijgt, daar staat ook een knop voor preview.. Hoe kun je daar een filmpje aan koppelen?
Zet voor de naam van de sample die gebruikt voor de preview "Preview_". Uiteindelijk wordt het dus iets van "Preview_Avatar"

Dan zal je Tvix automatisch de knop enablen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Black Piet op 18-04-2010 23:43 ]

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauryn
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-11-2023
Ben zelf in gelukkige eigenaar van de 6500A.

Ik snap niet waarom ik bij sommige DVD's nog 2 verticale zwarte balken houd. Alsof hij ingesteld staat op 4:3?

TV en box staan (uiteraard) gewoon ingesteld op 16:9...

Iemand anders dit probleem?
Pagina: 1 2 Laatste