Beste Tweakers,
Misschien dat meer mensen hier van oude games houden
zoals, C&C Tiberian Sun, Age of Empires, Anno 1602 etc.
Over die laatste wil ik het even hebben.
Misschien weten de meeste dit al maar er bestaat een programma dat een LAN verbinding aan kan maken via internet. Dit alles zonder gedoe met Firewall NAT en Routers. Hoe werkt dit?
Hamachi maakt een verbinding naar de mainserver, en de mensen die op jou netwerk willen inloggen, melden zich ook aan op die mainserver. Hierdoor delen mensen ook hun Gedeelde Bestanden.
Wat ik wil proberen hier is om het spel Anno 1602 weer een beetje Online Leven in te blazen.
Ik zal zelf een server aanmaken op Hamachi genaamd: anno1602multiplayer
het wachtwoord is: anno1602
Ik zal games hosten als dit mogenlijk is, en gelieve het netwerk te verlaten als je niet van plan bent te spelen.
Hoe krijg ik verbinding met dit netwerk?
1. Download Hamachi hier.
2. Maak een gebruikersnaam en wachtwoord aan
3. klik bij "Netwerk" en kies "verbinden met bestaand netwerk"
4. Vul hier de gegevens in die hierboven genoemd zijn.
5. Minimaliseer Hamachi
6. Start spel op en host/join een game
Join gerust er is plek voor 15 mensen. Vanwege deze beperking, gelieve jezelf van het netwerk te verwijderen als je niet meer van plan bent te spelen. Hierdoor geven we andere mensen ook een kans om te spelen.
Zie je online!
Mvg,
Daniel
Misschien dat meer mensen hier van oude games houden
Over die laatste wil ik het even hebben.
Misschien weten de meeste dit al maar er bestaat een programma dat een LAN verbinding aan kan maken via internet. Dit alles zonder gedoe met Firewall NAT en Routers. Hoe werkt dit?
Hamachi maakt een verbinding naar de mainserver, en de mensen die op jou netwerk willen inloggen, melden zich ook aan op die mainserver. Hierdoor delen mensen ook hun Gedeelde Bestanden.
Wat ik wil proberen hier is om het spel Anno 1602 weer een beetje Online Leven in te blazen.
Ik zal zelf een server aanmaken op Hamachi genaamd: anno1602multiplayer
het wachtwoord is: anno1602
Ik zal games hosten als dit mogenlijk is, en gelieve het netwerk te verlaten als je niet van plan bent te spelen.
Hoe krijg ik verbinding met dit netwerk?
1. Download Hamachi hier.
2. Maak een gebruikersnaam en wachtwoord aan
3. klik bij "Netwerk" en kies "verbinden met bestaand netwerk"
4. Vul hier de gegevens in die hierboven genoemd zijn.
5. Minimaliseer Hamachi
6. Start spel op en host/join een game
Join gerust er is plek voor 15 mensen. Vanwege deze beperking, gelieve jezelf van het netwerk te verwijderen als je niet meer van plan bent te spelen. Hierdoor geven we andere mensen ook een kans om te spelen.
Zie je online!
Mvg,
Daniel