Toon posts:

Sitecom WL-611 instellen met UPC?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een wireless router binnen gekregen van het merk Sitecom. Type: WL-611.

Ik heb daarnaast internet van UPC en daar zit een modem bij. Na alles volgens de handleiding te hebben aangesloten (een wizard zorgde voor de instellingen in de router) werkt het helemaal niet. Wat doe ik verkeerd?

Zodra ik via mijn WiFi ga zoeken, staat mijn router gewoon in de lijst. Zodra ik verbinding wil maken zegt hij dat het signaal is verdwenen, maar hij blijft wel gewoon in de lijst staan. Ook krijg ik geen LAN verbinding via de router naar het internet. Het lijkt er dus op dat er totaal geen verbinding doorheen ga.

Even de opstelling:

Kabel komt uit de muur - kabel gaat in modem UPC - netwerkdraad, telefoonaansluiting komen uit UPC modem - netwerkdraad zit in router - LAN netwerkdraad zit via router ook in laptop, WiFi signaal staat aan op laptop (dus ik zou 2 verbindingen moeten kunnen krijgen)

Mocht ik wat vergeten zijn... het is al laat en ben best radeloos.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
In welke aansluitingen van de router heb je de boel aangesloten? Staat de boel op dhcp ingesteld? Probeer sowieso eerst bedraad de boel aan te sluiten. Het wireless is gewoon een apart verhaal.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Noork,

Ik heb mijn modem aangesloten op de WLAN aansluiting op de router. Mijn laptop op een LAN aansluiting aangezien ik verbinding moest maken met de router en hij dit wireless niet deed.

Via de LAN verbinding heb ik contact kunnen maken met de router en doormiddel van een wizard is alles automatisch ingesteld. Echter... geen verbinding..

p.s.hij staat niet op DHCP ingesteld, maar dit kan ik wel handmatig instellen via de wizard (kwestie van handmatig invullen).

Daar geeft hij ook de volgende keuzes:

ADSL alle modem types m.u.v. Speedtouch
ADSL met Speedtouch
Cable zonder username + password
Cable met username + password
Andere provider (handmatig configureren)

Ik zit bij UPC (kabel) en heb ooit een inlog gekregen, dus mijn keuze was Cable met U+P. Later heb ik alles geprobeerd aangezien niks werkt.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2009 23:00 ]

Verwijderd

De UTP kabel die vanuit je UPC modem komt op de WAN-poort!! van je router aansluiten zou met DHCP op de router aan moeten werken. Dan via een UTP-kabel van je router naar je laptop op je laptop wireless instellen + beveiligen en je bent klaar mijn inziens :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 22:59:
De UTP kabel die vanuit je UPC modem komt op de WAN-poort!! van je router aansluiten zou met DHCP op de router aan moeten werken. Dan via een UTP-kabel van je router naar je laptop op je laptop wireless instellen + beveiligen en je bent klaar mijn inziens :)
Dit was ook mijn gedachte en heb dit ook gedaan. Heb nu net de router handmatig ingesteld op DHCP met het MAC adres van de modem (?)

Verwijderd

Goed als dat allemaal goed zit aangesloten, Modem van UPC uit en de router uitzetten. Dan eerst de modem aanzetten en wachten tot die online is. Dan de router aanzetten en je zou verbinding moeten hebben.

Ik heb ook UPC en bij mij staat de router gewoon op DHCP, dan neemt ie automatisch het juiste WAN-IP van de modem over, en door de DHCP verdeeld intern het internet netjes verder. Alleen eerst alles uit, dan Modem aan en dan pas de Router anders krijg je idd geen internetverbinding

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2009 23:13 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
MAC-adres hoef je niks mee te doen. Gewoon zo laten zoals het was dus.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:11:
Goed als dat allemaal goed zit aangesloten, Modem van UPC uit en de router uitzetten. Dan eerst de modem aanzetten en wachten tot die online is. Dan de router aanzetten en je zou verbinding moeten hebben.

Ik heb ook UPC en bij mij staat de router gewoon op DHCP, dan neemt ie automatisch het juiste WAN-IP van de modem over, en door de DHCP verdeeld intern het internet netjes verder. Alleen eerst alles uit, dan Modem aan en dan pas de Router anders krijg je idd geen internetverbinding
Ook al geprobeerd.. geen reactie. Nu bedacht ik me vannacht dat ik misschien ook een LAN test kon doen door de kabel vanuit mijn modem in een LAN aansluiting te doen. Om te kijken of het lokaal dan wel werkt? Of zie ik ze nu vliegen?

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:25:
MAC-adres hoef je niks mee te doen. Gewoon zo laten zoals het was dus.
Deze moet ik verplicht invullen. Kan hem wel klonen doormiddel van een knop.

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 09:37:
[...]

Deze moet ik verplicht invullen. Kan hem wel klonen doormiddel van een knop.
als je computer rechtstreeks eerst verbonden van met de modem en die internet connectie heeft gewerkt zou ik wel even clonen. anders kan het zijn dat je een +/- uur geen verbinding kunt maken met UPC (MAC adres lock). maar dat ter zijde.

ik hoor je ergens iets zeggen over Kabel met username en password. zet die maar uit dan ben je klaar volgensmij ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 22:55:
<Kinp>
Cable zonder username + password
Cable met username + password
Andere provider (handmatig configureren)

Ik zit bij UPC (kabel) en heb ooit een inlog gekregen, dus mijn keuze was Cable met U+P. Later heb ik alles geprobeerd aangezien niks werkt.
gewoon DHCP zonder user of password

[ Voor 24% gewijzigd door Proxx op 21-10-2009 10:33 ]

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook even op het internet zitten neuzen (zit nu op mijn werk dus kan niks uitproberen) maar daar heb ik ook gevonden dat ik het MAC adres van mijn netwerkkaart moet invullen aangezien die al bekend staat in die sessie (wat logisch is). Aan de andere kant, als ik nu het MAC adres van bijv. mijn laptop in de router zet.. hoe kan ik dan verbinding maken met bijv. een andere computer (aangezien die netwerkkaart een ander MAC adres heeft)

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:30
Erhm,
Bij werkte mijn router op DHCP zetten bij UPC ook niet, wat ik heb gedaan is het volgende: mijn router heeft nu een vast ip:
ip-router: 192.168.1.1
subnet: 255.255.255.0
gateway: 192.168.1.1

Gateway dus hetzelfde als het router-ip. Daarna deelt mijn router de ip's uit via dhcp.
Dat was de enige manier om het werkend te krijgen, met meerdere routers gedaan...

/EDIT: geklooi met mac-adressen was vroeger bij UPC, nu al jaren niet meer.
/EDIT2: mijn router krijgt een ip via dhcp via WAN, en heeft toch een vast ip, check pic (klikbaar):
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/nf1tft.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door bas-r op 21-10-2009 17:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
bas r schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 11:39:
Erhm,
Bij werkte mijn router op DHCP zetten bij UPC ook niet, wat ik heb gedaan is het volgende: mijn router heeft nu een vast ip:
ip-router: 192.168.1.1
subnet: 255.255.255.0
gateway: 192.168.1.1

Gateway dus hetzelfde als het router-ip. Daarna deelt mijn router de ip's uit via dhcp.
Dat was de enige manier om het werkend te krijgen, met meerdere routers gedaan...

/EDIT: geklooi met mac-adressen was vroeger bij UPC, nu al jaren niet meer.
Ook deze tip ga ik vanavond proberen, bedankt!

Edit: Ik heb gister gekeken, maar ik kan geen gateway invullen. Heb wel de optie Kabel zonder U + P geactiveerd en alles uitgezet. Modem uit, router uit, modem aan volledig laten opstarten, router aan. Laptop uitgelaten.

Kreeg net te horen dat er nu wel een verbinding is via de LAN ingang. Dat betekent dus dat de router werkt. Nu nog het draadloze deel...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2009 10:11 ]

Pagina: 1