Goede avond,
Ik ben al een paar dagen bezig om het volgende voor elkaar te krijgen:
1 windows 2008 server met een gedeelde schijf.
1 windows 2008 webserver met iis7. (worden er uiteindelijk meer)
Ik wil de data van de webserver van de WINDOWS share halen, maar dit mislukt elke keer.
De servers zitten in een domein, welke verder prima werkt.
Ik heb op de volledige share de gebruiker EVERYONE volledige toegang gegeven om uit te sluiten dat het een rechten probleem is.
Ik laat de IIS site via een door mij aangemaakte domeingebruiker verbinden (standaard werkt ook niet).
Ik krijg als ik "test settings" via "BASIC SETTINGS" doe de volgende meldingen:
AUTHENTICATION: (groen vinkje)
AUTHORIZATION: THE PATH DOES NOT EXIST OR ENVIRONMENT VARIABLES IN THE PATH COULD NOT BE EXPANDED TO VERIFY WHETHER IT EXISTS
Dit terwijl ik notabene met de mini-explorer het pad heb aangegeven in IIS.
Wanneer ik vervolgens de website opzoek krijg ik deze error.
CANNOT READ CONFIGURATION FILE.
\\?\E:\root\localuser\mapje\web.config
Ik kan niet vinden wat ik fout doe, als ik gewoon handmatig door de share heen blader werkt alles prima, ik kan bestanden aanmaken, aanpassen en verwijderen.
Ook heb ik shared configuration aangezet.
Het exporteren van de configuratie ging prima naar de share, maar als ik deze vervolgens probeer in te stellen krijg ik de volgende error:
CANNOT FIND ALL CONFIGURATION FILES AT THE SPECIFIED PATH. SHARED CONFIGURATION CANNOT BE ENABLED
Ik denk dat het allemaal met elkaar te maken heeft, ik kan alleen niet vinden waar dit fout loopt.
Een Google zoektocht van een paar dagen levert alleen maar blogs op met antwoorden die niet werken, bijvoorbeeld: installeer de file services role.
Is er iemand die dit bekend in de oren klinkt of misschien een idee heeft hoe dit op te lossen is?
Ik ben al een paar dagen bezig om het volgende voor elkaar te krijgen:
1 windows 2008 server met een gedeelde schijf.
1 windows 2008 webserver met iis7. (worden er uiteindelijk meer)
Ik wil de data van de webserver van de WINDOWS share halen, maar dit mislukt elke keer.
De servers zitten in een domein, welke verder prima werkt.
Ik heb op de volledige share de gebruiker EVERYONE volledige toegang gegeven om uit te sluiten dat het een rechten probleem is.
Ik laat de IIS site via een door mij aangemaakte domeingebruiker verbinden (standaard werkt ook niet).
Ik krijg als ik "test settings" via "BASIC SETTINGS" doe de volgende meldingen:
AUTHENTICATION: (groen vinkje)
AUTHORIZATION: THE PATH DOES NOT EXIST OR ENVIRONMENT VARIABLES IN THE PATH COULD NOT BE EXPANDED TO VERIFY WHETHER IT EXISTS
Dit terwijl ik notabene met de mini-explorer het pad heb aangegeven in IIS.
Wanneer ik vervolgens de website opzoek krijg ik deze error.
CANNOT READ CONFIGURATION FILE.
\\?\E:\root\localuser\mapje\web.config
Ik kan niet vinden wat ik fout doe, als ik gewoon handmatig door de share heen blader werkt alles prima, ik kan bestanden aanmaken, aanpassen en verwijderen.
Ook heb ik shared configuration aangezet.
Het exporteren van de configuratie ging prima naar de share, maar als ik deze vervolgens probeer in te stellen krijg ik de volgende error:
CANNOT FIND ALL CONFIGURATION FILES AT THE SPECIFIED PATH. SHARED CONFIGURATION CANNOT BE ENABLED
Ik denk dat het allemaal met elkaar te maken heeft, ik kan alleen niet vinden waar dit fout loopt.
Een Google zoektocht van een paar dagen levert alleen maar blogs op met antwoorden die niet werken, bijvoorbeeld: installeer de file services role.
Is er iemand die dit bekend in de oren klinkt of misschien een idee heeft hoe dit op te lossen is?