Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele
Je kunt in outlook een bepaalde map exporteren naar een CSV file.
Deze csv file kun je weer in excel openen en dan daar je filtering doen.
Deze csv file kun je weer in excel openen en dan daar je filtering doen.
Das een redelijke oplossing denk ik
Benieuwd hoe leuk Outlook het vind om eerst alles uit een IMAP mailadres naar een map te kopiëren en dan die vervolgens weer te exporteren
Zag overigens dat exporteren naar Excel ook al een optie is, dan is dat waarschijnlijk nog iets makkelijker.
Export naar excel is nog mooier.
Weet niet of je er voor kunt kiezen om alleen de headers op te halen maar alleen daar aan heb je in principe al voldoende.
Bij de export kun je namelijk aangeven welke velden je wilt exporteren.
Weet niet of je er voor kunt kiezen om alleen de headers op te halen maar alleen daar aan heb je in principe al voldoende.
Bij de export kun je namelijk aangeven welke velden je wilt exporteren.
Om het even volledig te maken; de oplossing:
Ik heb eerst de volledige map laten exporteren naar een .mdb bestand. Hierin heb ik een query uitgevoerd die alleen alle unieke emailadressen teruggaf. Deze lijst heb ik even snel in Excel gekopieerd en geplakt (stond nog open en werkt voor mij toch sneller) en toen heb ik vrij gemakkelijk alle irrelevante adressen kunnen verwijderen en had ik nog twee lijstjes met personen die ik moet mailen en bedrijven waarbij ik accounts moet veranderen.
Met dank aan de tip van skate master. Had ik wellicht zelf moeten bedenken, maar helemaal overheen gekeken
Ik heb eerst de volledige map laten exporteren naar een .mdb bestand. Hierin heb ik een query uitgevoerd die alleen alle unieke emailadressen teruggaf. Deze lijst heb ik even snel in Excel gekopieerd en geplakt (stond nog open en werkt voor mij toch sneller) en toen heb ik vrij gemakkelijk alle irrelevante adressen kunnen verwijderen en had ik nog twee lijstjes met personen die ik moet mailen en bedrijven waarbij ik accounts moet veranderen.
Met dank aan de tip van skate master. Had ik wellicht zelf moeten bedenken, maar helemaal overheen gekeken