Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudiD
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-04 15:56
In mijn computer heb ik een asus m2n-e sli moederbord.
Nu ben ik van xp naar windows 7 overgestapt.
Op xp had ik op deze comp al soms last van blue screens.
Echter alleen tijdens gamen.
Nu heb ik op internet gezocht naar de oorzaak hiervan, en nu kon het zijn omdat mijn bios te oud kan zijn omdat de videokaart nieuwer is dan het moederbord of omdat er iets in de bios verkeerd ingesteld staat.

Dus was ik van plan eerst maar eens de bios up to date te maken, maar nu komt mijn probleem op de site van asus zijn geen windows 7 versies te vinden.

Heb ook nog even een foto van de blue screen geupload, als iemand anders er al eens problemen mee heeft gehad en het toen opgelost heeft hoor ik het graag

Pic van blue screen : http://i33.tinypic.com/3446yid.jpg

Videokaart : Nvidia Geforce 9600GT
Moederbord : Asus M2N-E Sli

M.V.G,

Rudi

Als er nog meer info nodig is laat het maar weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Bios updates staan los van je gebruikte OS, dus download gewoon de nieuwste voor jouw mobo en je zit goed.

Voor wat betreft het bluescreen, kijk hier eens: Windows XP en 2000 BSOD guide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
RudiD schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:29:
Dus was ik van plan eerst maar eens de bios up to date te maken, maar nu komt mijn probleem op de site van asus zijn geen windows 7 versies te vinden.
:?

Iig neem de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door en ga testen.
En googlen op de fout in de BSOD is ook zeker nooit verkeerd. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49

nIghtorius

Poef!

ga eens naar c:\windows\minidump en upload de nieuwste minidump bestand eens.
je kunt de nieuwste vinden mbv de datum.

is makkelijker wanneer men de debugger over de minidump kan heenhalen :)

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

humm nforce 500 serie sli

Zelfde probleem met een asrock bordje die een nforce 570 sli bezit .
Ding geeft alleen maar ellende van vast lopers tot en met niet booten van de pc.

Na een bios update iets minder gewoorden .

Alle delen van de pc getest en was in orde.

vermoedelijk word de nforce chip zo heet dat er fouten komen .
Controleer even de de chip op het moederbord (kan je zien in de bios, speedfan of even voelen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhumbuCloWn
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-09-2010
ik heb dit gevonden na wat google werk....

"I FOUND WHAT CREATES the problem

I get that same error randomly. I found out what it is, thanks to all you guys and about 3 other forums and 3 sleepless nights.

Here it is. I have an ASUS M2N-sli Delux with Bios 1302 and a 3day old 9500 phenom. Before I found out I had to enable cool and quiet on the bios to get the processor at the proper speeds I hade the FSB at 230 and NEVER had any problems but as soon as I enabled Cool and Quiet to get the problem speed, it became unstable and got the BSOD error saying about the secondary core. So I when all the way down to 200Mhz FSB and still got random BSOD I tried everything. every Voltage, FSB speed, HT Multiplier possible and ever messed around with different RAM on my mobo... everything I could. I even managed to hack AMD's OverDrive Utility to work on a Non AMD chipset in Vista x64 with it I cant change any setting but the Multi and that is all I need.
So thanks to the theory of a BAD core, I decided to go back to 230Mhz FSB and CnQ disabled. I opened OverDrive and started increasing the Multi of each processor to reach 2.2Ghz I know that even at stock 2.2 it Randomly gives me BSOD. First 2 Cores took it fine the gave me no problem, got to the 3rd core and wham! BSOD with "A clock interrupt was not received on a secondary processor" error, restarted computer opened OverDrive again and only increased the Multy of the 3rd core to reach 2.2Ghz and Wham! BSOD again. so far 3rd core is Bad. started PC again Increased Multy of 1st 2nd and 4th core to 2.3Ghz and no problems no BSODS no nothing. So far I managed to to get the 3rdcore to 2070Mhz and it wont BSOD, anything higher and I crash.

All this just happed about 15Minutes ago. I could not Wait to tell you all since I been pulling my hair out cuz of this and I know many of have too.
Before I had the same issue as all of you 210Mhz with the correct Multy = windows BSOD and Fail to even Boot.

So Call AMD, CALL newegg call who ever and get that processor replaced for a working one and start OCing baby! Thank you all guys. I can finaly sleep, thank you all."

volledige link http://forums.amd.com/for...?catid=319&threadid=90533

[ Voor 32% gewijzigd door KhumbuCloWn op 21-10-2009 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudiD
Ah, nu heb ik een hoop opties om te proberen.
Had wel al veel op google gezocht maar kwam er niet uit ( al een tijdje geleden dat wel).

Iedereen in ieder geval bedankt ik zal morgen eens wat gaan uitproberen als ik het opgelost heb post ik nog wel even een berichtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudiD
Ben er nu nog steeds niet achter heb al talloze dingen geprobeert.

Heb even een minidump bestandje geupload --> http://www.megaupload.com/?d=22OBO7NJ
Geen idee hoe zon bestandje werkt dus als iemand er even naar zou kunnen kijken zou dat heel fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RudiD schreef op zondag 21 februari 2010 @ 18:51:
Ben er nu nog steeds niet achter heb al talloze dingen geprobeert.

Heb even een minidump bestandje geupload --> http://www.megaupload.com/?d=22OBO7NJ
Geen idee hoe zon bestandje werkt dus als iemand er even naar zou kunnen kijken zou dat heel fijn zijn.
Er staat geen lijstje onder de link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudiD
Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2010 @ 19:11:
[...]

Er staat geen lijstje onder de link.
snap niet wat je bedoelt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Gewoon wat die zegt er staat geen lijst achter dat download linkje. Maar het is nu stond, want nu werkt het wel weer Zondag alleen niet. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• RudiD
De temperatuur van me cpu ligt in de bios rond de 50-55 en na BSOD 70+
Kan het zijn dat na een bepaalde temp je een BSOD krijgt ?
Heb trouwens een AMD 6400+ processor

Verwijderd

http://support.asus.com/d...load.aspx?SLanguage=en-us

Update de bios naar de laatste versie

• RudiD
heb alle bios-en vanaf 1002 tot de nieuwste gehad geven allemaal hetzelfde probleem
de twee nieuwste zijn trouwens nog beta.

Ze gaven allemaal BSOD

Edit :
Na wat verder zoeken zie ik dat me cpu temperatuur ver boven die ligt van andere mensen zelfs die hem hebben overclocked.
Welke cpu koeling kunnen jullie aanraden die op me amd 6400+ past ?

[ Voor 24% gewijzigd door RudiD op 25-02-2010 17:34 ]

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:51
In principe zou een stock koeler voldoende moeten zijn, om de processor te koelen. Zolang je deze niet overklokt.
Natuurlijk wel als deze draait en vrij is van stof en dergelijke. Aangezien je alleen last had van bsod's tijdens gamen, moet je er van uit gaan dat je cpu te heet word.

Weet je zeker dat je cpu niet overgeklokt is? Deze bsod's (die jij hier laat zien) komen over het algemeen alleen voor als je je mobo of cpu overklokt.

• RudiD
roland kroes schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 20:53:
In principe zou een stock koeler voldoende moeten zijn, om de processor te koelen. Zolang je deze niet overklokt.
Natuurlijk wel als deze draait en vrij is van stof en dergelijke. Aangezien je alleen last had van bsod's tijdens gamen, moet je er van uit gaan dat je cpu te heet word.

Weet je zeker dat je cpu niet overgeklokt is? Deze bsod's (die jij hier laat zien) komen over het algemeen alleen voor als je je mobo of cpu overklokt.
In de bios staan de OC settings op standaard dus ik neem aan dat hij dan niet overklokt?

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
controleer je kast eens van binnen dan. zit denk of vol met stof of de koeler zit er niet goed op

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudiD
nedernakker schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 22:09:
controleer je kast eens van binnen dan. zit denk of vol met stof of de koeler zit er niet goed op
De koeler zit er wel goed op, heb em nu ff schoongemaakt met een kast.
Zal eens kijken of het wat heeft geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
ververs anders gelijk de koelpasta, deze wil ook noig wel eens uitdrogen wat de warmteoverdracht niet ten goede komt.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudiD
nedernakker schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 10:19:
ververs anders gelijk de koelpasta, deze wil ook noig wel eens uitdrogen wat de warmteoverdracht niet ten goede komt.
Hij is nu al een heel stuk koeler bljift onder de 60 graden tijdens het gamen
(volgens asus probe)
Op dit moment zit ie op 42 graden toch nog iets te hoog lijkt me ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
voor een stock koeler is dat wel ok, onder de 60 met load is goed, download anders eens prime95 of orthos, hiermee stress je de cpu 100%, dan krijg je een goed beeld van de temperatuur.

maar in principe als het zo blkijft is het in orde, wil je koeler, dan zul je een andere koeleer moeten aanschaffen

Pagina: 1