Toon posts:

meerdere publieke ip-adressen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb meerdere publieke ip adressen, waarvan ik er 2 wil verwijzen naar verschillende servers.
De netwerklayout is als volgt opgebouwd:
De internet verbinding komt binnen op een Zyxel Prestige 792H
Hieraan zit 1 firewall gekopelt, een zywall 5, hierover gaat de mail en remote desktop.
Op het 2e publieke adres wil ik OMA laten lopen (outlook mobile access)

Als ik de prestige configureer met NAT uit gaat het 1 dag goed met alle verbindingen en daarna is de OMA niet meer toegankelijk.

Configureer in de Prestige met Full NAT toegang gaat het ook 1 dag goed en daarna weer geen toegang tot OMA.

Nu is mijn vraag, moet ik de Prestige als bridge configureren?
en daarachter de publieke ipadressen gebruiken?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01 13:37
Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:21:
Ik heb meerdere publieke ip adressen, waarvan ik er 2 wil verwijzen naar verschillende servers.
De netwerklayout is als volgt opgebouwd:
De internet verbinding komt binnen op een Zyxel Prestige 792H
Hieraan zit 1 firewall gekopelt, een zywall 5, hierover gaat de mail en remote desktop.
Op het 2e publieke adres wil ik OMA laten lopen (outlook mobile access)

Als ik de prestige configureer met NAT uit gaat het 1 dag goed met alle verbindingen en daarna is de OMA niet meer toegankelijk.

Configureer in de Prestige met Full NAT toegang gaat het ook 1 dag goed en daarna weer geen toegang tot OMA.

Nu is mijn vraag, moet ik de Prestige als bridge configureren?
en daarachter de publieke ipadressen gebruiken?
Je zal de Zyxel je routed subnet moeten laten afhandelen. Dan moet dat ding dus niet natten (NAT uitzetten dus). (gatewayIP als LAN in je Zyxel opgeven, nat uit). Hij moet dus wel routeren, anders gaat je routed subnet niet werken.

Verder moet je de Zywall ook configureren dat ie multiple IP's snapt.

Config je modem:
http://www.zyxelsupport.n...?submit=show&fn=z133.html

Config je Zywall:
http://www.zyxelsupport.nl/z159.html

Maar waarom wil je OMA over een apart IP? Dit kan prima op je (ene) IP, aangezien alle door jouw genoemde services aparte poorten gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door DJSmiley op 21-10-2009 20:28 ]