• ewal
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-02 15:31
Hallo, mijn systeem geeft de volgende foutmelding bij opstarten:

MOS CHECKSUM BAD USB DEVICE OVER CURRENT STATUS DETECTED !!, SYSTEM WILL SHUT DOWN UNTIL 15 SECONDS.

Dit gebeurt tijdens opstarten, dan duurt het 15 seconden en start hij opnieuw op en dat gaat zo maar door
Ik kan ook niet in de bios komen, hoe vaak ik ook op de del toets druk

Het komt blijkbaar door een usb apparaat, maar die heb ik allemaal losgekoppeld, ook de cd rom en harde schijf heb ik losgekoppeld zodat er uiteindelijk niks meer is aangesloten, maar foutmelding blijft en doordat ik niet in de bios kan komen kan ik verder ook niks doen.

Iemand een idee ?

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-02 22:21

Swaptor

Java Apprentice

Toevallig een nieuwe bios geïnstalleerd?

Begin overigens eerst even met het noemen van je systeemspecificaties (inclusief types van de belangrijkste onderdelen) want het is lastig om iets zinnigs te roepen zonder informatie. :)

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Asusbordje toevallig?

Sowieso, geef eens wat meer info en geef ook eens aan wat je al hebt geprobeerd met het bord (haal het eens uit de kast om kortsluiting tegen te gaan).
Daarbij is je titel wat wazig, dus geef even aan wat voor plank het overgaat, dan kan ik je titel even aanpassen.

[ Voor 24% gewijzigd door TERW_DAN op 20-10-2009 21:47 ]

• ewal
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-02 15:31
TERW_DAN schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:44:
Asusbordje toevallig?

Sowieso, geef eens wat meer info en geef ook eens aan wat je al hebt geprobeerd met het bord (haal het eens uit de kast om kortsluiting tegen te gaan).
Daarbij is je titel wat wazig, dus geef even aan wat voor plank het overgaat, dan kan ik je titel even aanpassen.
het is de pc van mijn ouders, morgen zal ik meer info hier neer zetten, maar het gaat inderdaad om een asus bord

wat ik heb geprobeerd is alles loskoppelen zodat alleen het moederbord met voeding en cpu en geheugen momenteel draait

Verwijderd

Ben bang dat er kortsluiting is in een van je usb aansluitingen op het bord
Kijk even of er een kapot is .

Als je pech heb dan is bord gewoon dood door een door gebrande usb apparaat.