Triplescreen setup voor fotobewerking

Pagina: 1
Acties:

• CaVeFiSh
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-01 10:53
Ik heb vele fora zitten afspitten maar kan helaas niet echt tot een goede conclusie komen, daarom wil ik jullie vragen me hiermee eventjes te helpen. Ik ben dus opzoek naar 3 TFT schermen van 22" (ivm de breedte van me bureau) die geschikt zijn voor de volgende zaken:
- Fotobewerking
- Gaming
- Lange computersessies (ivm programmeer werk etc.)
- Geen Ghosting of andere fratsen
- Moet dus gewoon een goed scherm zijn.

Gamen doe ik niet zo heel veel maar af een toe een potje battlegrounds 2 vind ik toch wel heel tof om te doen. De reden dat ik drie schermen wil is omdat ik vaak met een taakbalk vol knipperende iconen zit en dus bepaalde vensters dus wil verspreiden over meerdere schermen.... bijvoorbeeld:
Scherm 1: Visio flowchart
Scherm 2: Visual Studio
Scherm 3: SQL management studio

Maar omdat fotografie een grote hobby van me is wil ik toch wel goede kleuren in het scherm hebben, nu is heb ik de volgende schermen op het oog:

- Dell E2210H 22" widescreen
- Iiyama 22" Wide TFT E2208HDS
- Acer V223WBbd
- Samsing P2250

Verder wil ik niet meer uitgeven als 200 (max 250) per scherm.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-02 22:21

Swaptor

Java Apprentice

Goede kleuren == IPS == geld>€200

M.a.w: wil je goede kleuren zul je moeten investeren in een degelijk (IPS) scherm.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• CaVeFiSh
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-01 10:53
Ik wil me voornamelijk focussen op Zwart-Wit fotografie maar de kleuren foto's die ik maak moet dus ook wel redelijk zijn qua kleuren. Het hoeft dus geen hoogstaand scherm te zijn van 1000 euro... maar als ik dan toch een keuze moet maken dan zou ik gewoon graag willen weten welke schermen ik het beste kan nemen voor dit budget :)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Voor goede kleuren heb je meer nodig dan een goed scherm. Het belangrijkste is dat je je schermen calibreert en constant omgevingslicht hebt.
Zorg gewoon dat je een goed scherm koopt waarbij je de kleurtemperatuur en helderheid/contrast goed kunt instellen en calibreer die schermen.

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:33

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

CaVeFiSh schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:39:
Het hoeft dus geen hoogstaand scherm te zijn van 1000 euro... maar als ik dan toch een keuze moet maken dan zou ik gewoon graag willen weten welke schermen ik het beste kan nemen voor dit budget
Als je serieus met fotobewerking bezig zal zijn (zoals uit je topictitel blijkt), en je hebt €600 te besteden, dan zou ik gaan voor één goed scherm van €500 + kalibratieapparaat (Spider/Eye-one Display2/andere) van €100.

Daar heb je 10x meer aan dan gaan 'rommelen' met 3 lowbudget schermen :)

Overigens ben je van taakbalken vol icoontjes af als je bijvoorbeeld Windows 7 neemt. Alles wordt dan per programma gegroepeerd (even aannemend dat je ook niet echt 30 verschillende programma's open hebt staan maar meerdere schermen per programma).

[ Voor 17% gewijzigd door Gizz op 20-10-2009 21:50 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX