Welke videokaart om pc op plasma aan te sluiten ?

Pagina: 1
Acties:

• RonRef
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-05 11:28
Ik wil mijn huidige pc (Core 2 Duo E6750, 4 Gb intern met videokaart Asus PCI-e GForce 8600GT 256 Mb Silent en monitor Samsung 226CW) met Vista Ultimate aansluiten op plasmascherm Panasonic TX-P37C10.
Alleen heeft deze videokaart geen HDMI out. Pc en plasmascherm staan dicht bij elkaar.

Nu wil ik een nieuwe viedeokaart met HDMI-out aanschaffen maar aangezien ik geen gamer ofzo ben mag dit een budget-kaartje zijn.
Qua performance kan deze hetzelfde zijn als mijn huidige videokaart (GForce 8600GT 256 Mb)
Wil wel een silent versie. Aansluiten op de plasma zal voor het bekijken van films zijn.
Wil ook de mogelijkheid hebben om zowel de monitor als plasmascherm tegelijkertijd kunnen aansturen.

Als ik in de pricewatch kijk dan ben ik voor rond de 30 euro klaar voor bijvoorbeeld de :
Asus EAH4350 SILENT/DI/512MD2
Sapphire HD 4350 512MB DDR2 PCI-E HDMI
Sapphire HD 4550 512MB DDR3 PCI-E 1G HM HDMI

Zijn er nog aandachtspunten of redenen om een duurdere videokaart te kopen of is een keuze uit bovenstaande modellen voldoende ?
Zo ja welke van de bovenstaande is dan een goede keuze ?

Ik hoor graag van jullie ...

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-05 21:53

Edmin

Crew Council

get on my horse!

De rekenkracht van de GPU wordt voornamelijk benut wanneer je zwaardere content afspeelt. 1080p trekken ze allemaal eenvoudig. 1080i ook, maar wanneer je de meer geavanceerde deinterlacing technieken wil gebruiken, dan is de 4550 duidelijk de betere. Ook bij gebruik van PiP is dat waar.

Het is dus een beetje de vraag wat jij precies als doel hebt. Voor ongeveer 3 tientjes heb je een passieve 4550 met HDMI. Dat lijkt me een prima keuze.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:52
Je kunt ook een DVI -> HDMI kabel halen voor je huidige videokaart, moet je alleen je speakerset op de pc aansluiten, en je hebt wat minder goede ondersteuning voor 1080p films.

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-04 08:46
Nielson schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:16:
Je kunt ook een DVI -> HDMI kabel halen voor je huidige videokaart, moet je alleen je speakerset op de pc aansluiten, en je hebt wat minder goede ondersteuning voor 1080p films.
Waarom zou een DVI -> HDMI oplossing minder ondersteuning bieden voor 1080p dan een HDMI uitgang op je videokaart? Het signaal is toch hetzelfde, zit alleen geen geluid bij, maar dat lijkt me weinig invloed op het beeld te hebben. En die 8600 moet gemakkelijk 1080p af kunnen spelen.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:52
Ah, ben niet zo op de hoogte van Nvidia kaartjes dus dacht dat dit type al wat ouder was en daarom minder support voor decoderen van de HD formaten, maar als dat niet zo is heb ik niks gezegd :)
In dat geval is zo'n kabel van een paar euro iig de goedkoopste oplossing.

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-04 00:37

d-motion

zow... en dan nu...

Heb zelf een Ati Radeon 4550 kaartje gekocht voor mijn mediacenter... Deze verving een passive 8600GTS... (De 8600 GTS gaf mij te veel problemen ivm aansturing van 2 beeldschermen met verschillende resoluties... Op de een of andere manier heeft NVIDIA de drivers zo veranderd dat Vista niet eens meer wil opstarten als mijn 2de monitor staat aangesloten!!!!)

Ben er super tevreden over...

HDMI naar de tv... dus ook gelijk geluid als ik even een serie kijk... en audioswitchen als ik het geluid over de stereo wil (Optical)...

Ik heb van de kaart de HDMI voor de plasma in gebruik en 1 DVI->VGA in gebruik voor een intern display... Beide zijn perfect in te stellen...

Voor 40 euro ben je dan direct klaar en is het volledig stil... Ook bij wat zwaarder decodeer werk heeft de kaart geen moeite...

Dus... perfect budgetkaartje die alles kan...

[ Voor 17% gewijzigd door d-motion op 20-10-2009 21:35 ]

WWW.RC5.NL

Pagina: 1