Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimovietc
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-08 00:09
Haii,

ik wil mijn pc graag een 'boost' geven, nu had ik bedacht er een tweede videokaart in te zetten, ram geheugen te vergroten etc.
Maar het gaat hier over de videokaarten;
Ik heb op het moment een PCI-e Radeon HD4850 OC 1GB DDR3 2xDVI/HDCP
Nu wil ik er een zelfde bij knallen, maar ik weet dat ik voor Crossfire dus 2 Crossfire-connectors nodig heb. Die ik volgens bronnen verspreid over het internet per kaart er bij krijg/heb gekregen. Wat ik dus niet heb bij mijn huidige kaart, maar daar is vast wel los aan te komen. ( ideeën? heb ik nog niet naar gekeken )

Nu kwam ik nogal wat 'onduidelijkheden' tegen wat betreft Crossfire en XP.
Nu wil ik weten of het wel werkt, want soms wordt er gezegt dat het niet zou werken dan weer wel, waarvan ik denk dat het wel werkt. En heel soms zelfs dat het wel werkt met XP maar dan niet als je 2 of meer monitoren gebruikt, dit is dus ook vervelend want ik gebruik er ook 2. ;)

Mijn huidige systeem:
MSI KA490GX AMD 790GX moederbord
MSI Radeon HD4850 OC 1GB DDR3 2xDVI/HDCP PCI-e videokaart
OCZ 2x1GB DDR2 SDRAM PC8500 CL5.0 Reaper geheugen
2x 500GB HD502IJ hardeschijven ( met Raid 0 configuratie )
AMD Phenom X4 9650 2.3GHz HT 4MB AM2+ processor
BQP Straight Power E6 500W voeding
CM 690 ATX No PSU kast
MS Windows XP Home SP3 32-bit versie Operating System

Om de verwarring van mijn moederbord te verwerpen, aangezien er verschillende typen zijn, het is deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.computerdepot-online.com/acatalog/MS-7550-030.jpg

Nu mijn vraag dus, zou het volledig werken als ik de videokaarten in Crossfire zet op mijn moederbord met XP SP3 en 2 monitoren?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Crossfire connectors zijn makkelijk aan te komen, er zijn zat mensen die zo'n ding thuis hebben liggen en er niks mee doen dus in vraag&aanbod zijn die vast te vinden voor een symbolisch bedrag.

Het werkt sowieso. Dat er issues voor zijn lijkt me ook sterk, waar wordt gezegd dat het niet werkt? In forums met topics van een paar jaar geleden toevallig? :P

(ik zeg niet dat het met 100% zekerheid geen issues kan geven, het lijkt me alleen sterk dat het niet zou werken. Zo oud is XP ook nog niet, dat wordt nog volop ondersteund)

[ Voor 5% gewijzigd door bwerg op 20-10-2009 21:17 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimovietc
bwerg schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:09:
Het werkt sowieso. Dat er issues voor zijn lijkt me ook sterk, waar wordt gezegd dat het niet werkt? In forums met topics van een paar jaar geleden toevallig? :P
Dat viel nog wel mee, er zaten inderdaad ouderen bij, maar ook nieuwere.
Ik heb gewoon besloten, het voor het geval dat, gewoon even na te vragen ;)

Want zo grote moeite is het voor mij niet om te typen, en zo kan ik eventueel nog andere tips krijgen ;)

Ik wacht nog even af,

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

pimovietc schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:58:

maar ik weet dat ik voor Crossfire dus 2 Crossfire-connectors nodig heb.
Als je CF wil draaien, heb je aan 1 bridge genoeg. Als het goed is krijg je die bij een eventueel nieuw aan te schaffen kaart. En anders moet je een kaart zoeken waarvan je zeker weet dat ie erbij zit. Dan is het misschien wel een iets lager geklokte kaart, maar die is makkelijk te overklokken naar de HD4850 OC waardes. :) Of je koopt eenzelfde OC kaart en 1 losse CF brug. Die zijn niet zo heel erg duur.

Die 2e CF connector op de kaart is voor triple CF.

Edit; en Crossfire werkt wel op XP, alleen zijn de ATi drivers over het algemeen beter geoptimaliseerd voor Vista (en Windows 7).

Edit; als je ze in CF zet wordt wel een 550W voeding geadviseerd:
450 Watt or greater power supply with 75 Watt 6-pin PCI Express® power connector recommended (550 Watt and two 6-pin connectors for ATI CrossFireX™ technology in dual mode)
http://www.amd.com/us/pro...-system-requirements.aspx

Edit; :P maar volgens mij is die Be Quit voeding wel goed genoeg. Die kan 40A op de 12V lijnen geven, en dat lijkt me wel voldoende. :) Ze gaan natuurlijk uit van de slechtste 550W voedingen. Die Qtek-achtige tijdbommen dus.

[ Voor 59% gewijzigd door Format-C op 20-10-2009 21:55 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alternate heeft gewoon de bridge liggen voor 5euro
Dus je kan altijd daar nog bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPims
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-07-2024

iPims

~Lv200 Broan Nightlord~

Ik heb volgens mij nog een bridge liggen thuis.
Zal zo even kijken (zit op school atm) Als ik er nog 1 heb, kan ik die wel opsturen naar je. ;)

What the BBQsaurusrex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimovietc
iPims schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 12:00:
Ik heb volgens mij nog een bridge liggen thuis.
Zal zo even kijken (zit op school atm) Als ik er nog 1 heb, kan ik die wel opsturen naar je. ;)
Nice, ik zal wel even kijken straks, zelfde verhaal hier :P ( op school atm )

Wat betreft de voeding, er staat inderdaad 550Watt aangeraden in het Spec-boekje van me videokaart, maar dat is alleen ingeval met Pieken?

Want ik heb voor de aardigheid eens eventjes het verbruik van mijn kast getest. ( Wanneer ik Call of Duty 4 aant spelen was op max. instellingen 1280x1024, hoger kan mijn beeldscherm niet aan )
Kom ik neer op zo'n 200Watt-250Watt

Dat kom er op neer dat ik op het moment zo'n 250Watt speling heb. De kaart zelf wordt aangesloten op een 75Watt pin, dus meer als dat kan ie nooit krijgen? 250+75=325Watt of niet dan? Hoewel ik op de doos van mijn Videokaart wel las dat hij op 90Ampère kan draaien, maar dat laat de pin nooit door? Zijn dit de piek-stroompjes?

Kan het kwaad als ik ietjes onder het aanbevolen aantal Watt zit? Zeg maar zo'n 50Watt? Hij kan hoogstens uitvallen, niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:47
Een crossfire brug zit vaak ook gewoon bij je moederbord, zolang het moederbord in kwestie maar Crossfire ondersteund ;)

En hij gaat wel wat meer verbruiken dan 325Watt, ik zat een weekje terug nog met een E6750 en een 9800GT die op volledige belasting al 350Watt verbruikte. Nu is de 9800GT afgelopen weekend vervangen door 2 XFX 9800GTX kaarten, en ik trek op volledige belasting 480Watt maximaal uit het stopcontact.

Dit is gemeten met een Peaktech 9024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:04
FastFred schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 14:44:
Een crossfire brug zit vaak ook gewoon bij je moederbord, zolang het moederbord in kwestie maar Crossfire ondersteund ;)

En hij gaat wel wat meer verbruiken dan 325Watt, ik zat een weekje terug nog met een E6750 en een 9800GT die op volledige belasting al 350Watt verbruikte. Nu is de 9800GT afgelopen weekend vervangen door 2 XFX 9800GTX kaarten, en ik trek op volledige belasting 480Watt maximaal uit het stopcontact.

Nee hoor, alleen bij SLi moederborden wordt een SLi bridge meegeleverd. Bij ATi kaarten zitten die gewoon bij de kaarten zelf, niet bij het moederbord ;).

Vergeet ook niet dat het vermogen dat je uit het stopcontact trekt, niet het vermogen is dat je PC verbruikt, maar dat er ook een deel in de voeding verdwijnt (zo'n 15%), vanwege inefficientie, en dat de energie ook in warmte omgezet wordt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:47
AlexV schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 14:51:
[...]

Nee hoor, alleen bij SLi moederborden wordt een SLi bridge meegeleverd. Bij ATi kaarten zitten die gewoon bij de kaarten zelf, niet bij het moederbord ;).

Vergeet ook niet dat het vermogen dat je uit het stopcontact trekt, niet het vermogen is dat je PC verbruikt, maar dat er ook een deel in de voeding verdwijnt (zo'n 15%), vanwege inefficientie, en dat de energie ook in warmte omgezet wordt ;).
+ de stroom die m'n beide CRT's en speakerset verbruiken. Met dat inefficientie verhaal erbij verbruik ik dan alsnog 470watt ongeveer (met pc uit en speakers, schermen en printer aan verbruik ik 11Watt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 11:57
AlexV schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 14:51:
[...]

Bij mijn MSI K9A2 Platinum crossfire moederbord zat hij erbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
FastFred schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 16:32:
[...]

+ de stroom die m'n beide CRT's en speakerset verbruiken. Met dat inefficientie verhaal erbij verbruik ik dan alsnog 470watt ongeveer (met pc uit en speakers, schermen en printer aan verbruik ik 11Watt ;)
Ja, als die CRT's geen beeld hoeven weer te geven kosten ze inderdaad maar weinig stroom, maar als ze wel iets weergeven, schiet hun verbruik hard omhoog.

Maar wat ik bedoel met mijn inefficientie verhaal:
Stel, de PC zelf (dus de onderdelen) gebruiken 300Watt, en de voeding heeft een efficientie van 85%. Dan zal de voeding dus 345Watt uit het stopcontact trekken, aangezien er 45Watt omgezet wordt in andere energie dan elektrische energie, snap je wat ik bedoel? ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 13:53

KneoK

Not in a million lightyears

pimovietc schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 14:02:
[...]

Nice, ik zal wel even kijken straks, zelfde verhaal hier :P ( op school atm )

Wat betreft de voeding, er staat inderdaad 550Watt aangeraden in het Spec-boekje van me videokaart, maar dat is alleen ingeval met Pieken?

Want ik heb voor de aardigheid eens eventjes het verbruik van mijn kast getest. ( Wanneer ik Call of Duty 4 aant spelen was op max. instellingen 1280x1024, hoger kan mijn beeldscherm niet aan )
Kom ik neer op zo'n 200Watt-250Watt

Dat kom er op neer dat ik op het moment zo'n 250Watt speling heb. De kaart zelf wordt aangesloten op een 75Watt pin, dus meer als dat kan ie nooit krijgen? 250+75=325Watt of niet dan? Hoewel ik op de doos van mijn Videokaart wel las dat hij op 90Ampère kan draaien, maar dat laat de pin nooit door? Zijn dit de piek-stroompjes?

Kan het kwaad als ik ietjes onder het aanbevolen aantal Watt zit? Zeg maar zo'n 50Watt? Hij kan hoogstens uitvallen, niet dan?
Als je op 1280x1024 speelt weet ik niet of een tweede HD4850 wel zoveel nut heeft, op die resolutie ben je over het algemeen ook heel CPU limited.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimovietc
Oke,

ik heb een nieuw plan.
De HD5850 kost zo'n €250
Het verbruik van de stroom van de HD5850 is vrij laag, lager dan HD4850 Crossfire
De 3DMark 06 score van de HD5850 is zo'n 3000 hoger dan de HD4850 Crossfire.

Even samen gevat:
HD5850 €250
Verkoop HD4850 €50?
Totaal betalen: €200

HD4850 €100
Nieuwe voeding €150 ( niet op het randje, maar wat extra dus )
Verkoop voeding €40?
Totaal betalen: €210

Klopt mijn diagnose zo ongeveer? En raden jullie mij dan ook aan de HD5850 te kopen i.p.v. voor Crossfire HD4850 te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimovietc
KneoK schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 17:30:
[...]

Als je op 1280x1024 speelt weet ik niet of een tweede HD4850 wel zoveel nut heeft, op die resolutie ben je over het algemeen ook heel CPU limited.
Toevallig bijna gelijk gepost, vandaar dat ik nu dubble-post :P
Ik speel op 1280x1024 omdat mijn monitor het niet aan kan, vandaar dat ik ook van plan ben een nieuwe monitor aan te schaffen :P Maar daar zal ik vrij waarschijnlijk nog wel een ander topic over maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Naar mijn mening helemaal geen slecht plan. Je bespaart ten opzichte van tweemaal 4850 ook nog eens enorm veel stroom, een 5850 is volgens mij al zuiniger dan 1 4850 en je zou wat prestatie betreft dan op het niveau moeten zitten van 4850 Crossfire.

Edit vanwege je dubbelpost :P Op hogere resoluties zul je met een 5850 ook geen problemen krijgen voorlopig. En het voordeel is dat je dan over een paar maanden een 5850 kunt bijplaatsen (de prijs zal nog wel aardig wat zakken op termijn) wat nog veel meer prestatie levert dan nu tweemaal 4850.

[ Voor 37% gewijzigd door KneoK op 21-10-2009 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A Lurker
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:37
FastFred schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 14:44:

Dan heb je wel een verdacht inefficiente voeding. Ik trek met een E8400 @ 3.6GHz, 2x 8800GT en een flink zuipende nForce 750 chipset 360 watt piek uit het stopcontact met een Corsair HX620. Sowieso is het maximale vermogen van een voeding altijd uitgedrukt in dat wat de componenten mogen verbruiken, en niet in maximale vermogen uit het stopcontact, dus daar heb je nog een flinke slag om de arm mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
pimovietc schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 17:30:
Oke,

ik heb een nieuw plan.
De HD5850 kost zo'n €250
Het verbruik van de stroom van de HD5850 is vrij laag, lager dan HD4850 Crossfire
De 3DMark 06 score van de HD5850 is zo'n 3000 hoger dan de HD4850 Crossfire.

Even samen gevat:
HD5850 €250
Verkoop HD4850 €50?
Totaal betalen: €200

HD4850 €100
Nieuwe voeding €150 ( niet op het randje, maar wat extra dus )
Verkoop voeding €40?
Totaal betalen: €210

Klopt mijn diagnose zo ongeveer? En raden jullie mij dan ook aan de HD5850 te kopen i.p.v. voor Crossfire HD4850 te gaan?
Een nieuwe voeding kopen voor die HD4850 Crossfire opstelling zou geld weggooien zijn, aangezien die 550Watt voeding is voor als je een B-Merk voeding hebt, welke meestal maar zo'n 70% van hun opgegeven vermogen kunnen leveren. Die 500Watt Be Quiet! voeding is dus ruim zat voor die opstelling.

Ook zou ik als ik jou was ook denken aan een evt. CPU upgrade erbij. HD5850 is snel, zeker op hogere resoluties, maar op lagere resoluties teld ook de CPU heel erg mee, en de Phenom I CPU's waren geen snelheidwonderen. Ik zeg niet dat ze slecht zijn, maar de Phenom II CPU's zijn een enorm verschil vergeleken met de Phenom I, dus een evt. upgrade is het overwegen ook wel waard, zeker zolang je op lage resoluties speelt.

Wat voor een scherm wil je eigenlijk gaan kopen? Want als je een 22" of kleiner gaat kopen, dan kan je net zo goed een HD5770 kopen, aangezien een HD5850 nogal overkill is op 1680x1050 of lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Niet alleen het maximale vermogen, rekening houdende met het rendement, is belangrijk, stabiele rails ook. Als je met 500Watt belasting maar 10V op je 12V rail overhoudt dan is het gedaan met de pret ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
KneoK schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 20:48:
Niet alleen het maximale vermogen, rekening houdende met het rendement, is belangrijk, stabiele rails ook. Als je met 500Watt belasting maar 10V op je 12V rail overhoudt dan is het gedaan met de pret ;)
Maar goed, aangezien het een A-Merk voeding is, zal dat natuurlijk niet gebeuren, en dat rendement, dat zit zo:

Stel die PC trekt inderdaad 500Watt, dan wordt er dus uit het stopcontact 500/0,85=588Watt uit het stopcontact getrokken, aangezien het rendement 85% is, en 85% van 588Watt is 500Watt ;). Dus het rendement gaat over wat een voeding uit het stopcontact trekt, en niet dat een voeding van 500Watt 500Watt uit een stopcontact trekt, en dat er dan maar 500x0,85=425Watt overblijft, want zo zit het niet ;).

Uit je post maak ik op dat je denkt dat het zit op de laatste manier die ik hier heb uitgelegd ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimovietc
Ik zat zelf te denken aan 20" of 22" :P
Maar ik ga misschien voor 24" ( daarmee haal je full HD kwaliteit toch? )

Ik heb besloten om eerst voor het beeldscherm te gaan, omdat dat waarschijnlijk het duurste gaat worden. En ik niet zo'n geweldig groot verschil heb met een HD5850 ( en mijn huidige HD4850 ) in mijn PC met mijn huidige beeldscherm. ( HPvs17, beetje gelimiteerd en verouderd... 17" max 1280x1024 op 75Hz :P )

Omdat mijn uitgave bedrag een beetje is ingedaald door een onverwachte tegenslag, ga ik eerst voor een monitor. Voor verdere info moet ik nog eventjes denken :P

@KneoK
Dat van die HD5850 en dan over een tijd die Crossfire was inderdaad ook mijn achterliggende gedachte ;)

@iedereen
Is het voor mij verstandiger om een nieuw topic te maken voor het beeldscherm? Of kan ik hier gewoon doorgaan? ( Zodat ik in principe 1 documentatie map heb :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
Ik denk dat je in principe hier wel door kunt gaan, maar maak er geen 'Wat moet ik kopen?' topic van, want dat vinden de modjes niet leuk :D.

En let even op: Crossfire is geen handig upgradepad, dat heb ik zelf ook ondervonden. Je bent erg afhankelijk van de schaling van spellen, en als het niet werkt, zit je aan één kaart vast, terwijl de andere uit zijn neus staat te vreten.

Er zijn ook 22" en 23" beeldschermen met een Full HD resolutie, dit begint zelfs de nieuwe standaard te worden. Maar voor een resolutie van 1680*1050 en lager is een HD5770 voldoende, maar bij 1920*1080 kakt de performance van de HD5770 in, vanwege de gelimiteerde geheugenbus. Dus zeker die HD5850 nemen als je op zoek bent naar een monitor met een resolutie van 1920*1080 of hoger.

Ik denk zelf niet dat de monitor het duurste onderdeel wordt, aangezien deze vanaf zo'n €150,- toch wel te vinden zijn (dus van een goed merk, en een goed model ;) ), en de HD5850 is toch zo'n €225,- en dat is toch €75,- meer dan het scherm.

[ Voor 13% gewijzigd door AlexV op 21-10-2009 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

AlexV schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 21:28:
Ik denk dat je in principe hier wel door kunt gaan, maar maak er geen 'Wat moet ik kopen?' topic van, want dat vinden de modjes niet leuk :D.

En let even op: Crossfire is geen handig upgradepad, dat heb ik zelf ook ondervonden. Je bent erg afhankelijk van de schaling van spellen, en als het niet werkt, zit je aan één kaart vast, terwijl de andere uit zijn neus staat te vreten.

Er zijn ook 22" en 23" beeldschermen met een Full HD resolutie, dit begint zelfs de nieuwe standaard te worden. Maar voor een resolutie van 1680*1050 en lager is een HD5770 voldoende, maar bij 1920*1080 kakt de performance van de HD5770 in, vanwege de gelimiteerde geheugenbus. Dus zeker die HD5850 nemen als je op zoek bent naar een monitor met een resolutie van 1920*1080 of hoger.

Ik denk zelf niet dat de monitor het duurste onderdeel wordt, aangezien deze vanaf zo'n €150,- toch wel te vinden zijn (dus van een goed merk, en een goed model ;) ), en de HD5850 is toch zo'n €225,- en dat is toch €75,- meer dan het scherm.
Ik weet niet wat mensen tegenwoordig nog tegen Crossfire hebben, maar de schaling is prima in vrijwel alle spellen die niet met Crysis beginnen. Het is een prima upgrade als de kaart over een paar maanden voor 120 Euro over de toonbank gaat en de rest van je apparatuur er geschikt voor is. Als je een nieuw moederbord, processor, geheugen en voeding moet aanschaffen naast de kaart dan is er stof tot nadenken maar als je alleen een extra kaart hoeft bij te planten dan is het echt wel rendabel.

Heb mijn eerste 4870 voor 179 Euro gekocht, de tweede later voor 140 en heb nu nog steeds geen enkel probleem en kan elk spel op full settings draaien op 1920x1200. Het enige probleem dat ik nu heb is een luxeprobleem, als ik echt meer performance wil moet ik wachten op de 5870x2 of zien wat nVidia in het verschiet heeft omdat de 5870 niet veel meer performance biedt op het moment dan mijn Crossfire setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimovietc
Die HD5850 die komt er wel ;)
Maar wat betreft de monitor, de laatste keer dat ik een monitor gekocht heb ( nou ja, gekregen heb ) was ik nog een klein ventje die er niks vanaf wist.

Dus nu weet ik niet precies waar ik naar moet kijken.
Ik had inmiddels het volgende al bedacht:
- Ik wil graag een Monitor die Full HD haalt, waarschijnlijk 22" of 24"
- De input-lag moet zo laag mogelijk zijn
- De coating? Mat of glans? ( ik denk dat glans beter uit ziet, maar het reflecteerd dus advies? )
- TFT monitor?

Zoals jullie hier zien, is het niet zozeer de vraag Wat moet ik kopen? Maar de vraag Waar moet ik opletten voor ik iets ga kopen/selecteren voor eventueele aanschaf?

Wat is een beetje een degelijk merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPims
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-07-2024

iPims

~Lv200 Broan Nightlord~

pimovietc schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 09:42:
Die HD5850 die komt er wel ;)
Maar wat betreft de monitor, de laatste keer dat ik een monitor gekocht heb ( nou ja, gekregen heb ) was ik nog een klein ventje die er niks vanaf wist.

Dus nu weet ik niet precies waar ik naar moet kijken.
Ik had inmiddels het volgende al bedacht:
- Ik wil graag een Monitor die Full HD haalt, waarschijnlijk 22" of 24"
- De input-lag moet zo laag mogelijk zijn
- De coating? Mat of glans? ( ik denk dat glans beter uit ziet, maar het reflecteerd dus advies? )
- TFT monitor?

Zoals jullie hier zien, is het niet zozeer de vraag Wat moet ik kopen? Maar de vraag Waar moet ik opletten voor ik iets ga kopen/selecteren voor eventueele aanschaf?

Wat is een beetje een degelijk merk?
Hoi,

Was ik weer :P
Nog even over die Bridge. Had thuis gekeken, en tot conclusie gekomen dat mijn broertje hem in de pc had hangen. Dus dat gaat niet lukken, maar omdat je nu van plan bent om een 5850 te kopen hoeft da ook niet echt meer ;)

Zit toevallig ook voor een ander scherm te kijken, En op Azerty staat een mooi schermpje.
http://www.azerty.nl/2-10...10000-1-dynamisch-2-.html
Is een 22'' scherm met Full HD en maar 2ms responstijd * Win *O* *
En hij is nog niet eens zo duur :D Ik ga hem in iedergeval wel halen.

Mvg,
Pim

[ Voor 4% gewijzigd door iPims op 22-10-2009 09:58 ]

What the BBQsaurusrex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimovietc
Op zich een goede monitor, alleen ga ik dan als ik een zelfde ga halen voor de 24" versie :P
Maar ik vind dat hij eigenlijk dat hij een kleine inkijk-hoek heeft? Of ligt dat nou aan mij? XD (zoals ik al zei, ben nieuw op dat gebied )

Maar wat is het verschil tussen ACR & dynamisch?
want wat ik nu even heb gekeken, lijken mij dit wel 2 goeie kandidaten ( of toch niet? advies? )
Iiyama Pro Lite E2407hdsv
BenQ G2420hd

[ Voor 44% gewijzigd door pimovietc op 22-10-2009 17:13 ]

Pagina: 1