Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Hallo mensen,

Sinds kort heb ik de Samsung 2443 BW. Vandaag omgeruild wegens zachte piep. Het viel me ook op dat als ik een vol grabit scherm had er een andere piep ontstaat. Dit is bij mijn nieuwe scherm ook zo, ook al is de standaard piep nu onhoorbaar. Ik denk dat het scherm moeite heeft met veel wit en zwart combineren, kan dat zo zijn? Wel toevallig dat beide schermen dit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gepiep dat zijn altijd van die magneetjes met zo'n koperen voortje om heen niets aan de hand dus.
Videokaarten hebben dit ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Ik zou er anders goed gek van worden. Misschien toch maar ander type scherm uitzoeken?
De oorzaak kan inderdaad zijn dat het contrastrijke beelden zijn. Dan moet bij de ene pixel een heel sterke verdonkering ingeschakeld worden en de ander weer uit, geeft erg pulserende stroompjes, en door zo'n spoel geeft dat dan weer gepiep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ojah zo'n spoeltje was het. Je kunt er eventueel zelf een dikke klodder lijm op smeren
Maar goed dat gaat weer tenkoste van de garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:13
Ik heb ook 2x een 2443BW, maar heb totaal geen problemen met een piep, bij welke applicatie dan ook. Dat veel zwart met wit combineren problemen geeft lijkt me sterk, anders had ik ook wel problemen gehad in een volle terminal.

Misschien eens een andere videokaart proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Is een radeon 4890 van 4 maandjes oud, zou dat kunnen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Komt de piep niet uit je PC? Fluitend spoeltje in je PC voeding? Dat komt ook wel vaak voor namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
pc staat op de grond onder een bureau dus lijkt me sterk
Pagina: 1