LCD kapot/verkeerd aangesloten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-10 16:32
Hallo
Ik heb laatst een LCD gekocht en ik heb hem aangesloten op de printerpoort en heb hem aangestuurd met lcd smartie. Nu heb ik een probeem dat bij de laatste 6 karakters van beide rijen(het is een 2x16 scherm) er een deel van de karakters het niet doet(je krijgt dus halve letters). Nu is mijn vraag of dit een aansluitingsfout is of dat het kapot is. de aansluitingen zitten goed. Kan het ook zijn dat er een breukje in de kabel zit(hij is namelijk 3 meter lang)?
Alvast bedankt!

Edit: Hoe moet ik foto's toevoegen? ik heb net een paar foto's gemaakt.

[ Voor 20% gewijzigd door hardware.tom op 20-10-2009 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virus.elektro
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-10 14:58

virus.elektro

profesionele monitor sloper

zoals ik het lees heb je het scherm goed aangesloten. want het werkt en de letters zijn niet vreemd alleen half op het eind van de regel. ik denk dat er ergens op het lcd een paar koude lassen zitten die dit probleem veroorzaken. het ligt dus aan je scherm.

oh plaatjes invoegen gaat als volgt [img] link naar plaatje [\img]

elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
bedankt voor de reactie!
Ik heb net de winkel waar ik hem heb gekocht gemaild en nu moet ik even wachten op een reactie

[ Voor 12% gewijzigd door hardware.tom op 20-10-2009 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
gaat een lcd snel kapot als je hem verkeerd verbind? anders moet ik natuurlijk een nieuwe betalen. ;)

EDIT: het is al opgelost ik heb een nieuwe gekregen. :9

[ Voor 22% gewijzigd door hardware.tom op 23-10-2009 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooizo!
Overgens gaat een LCD niet zo gek snel kapot.. maar wel altijd dubbel chekken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-10 22:09

SA007

Moderator Tweaking
Wat goed kan is dat het contact tussen het bord en het lcd slecht is, je kan die beugeltjes allemaal terugbuigen en dan uit elkaar halen, de 2 (of 1) geleidende rubber(s) schoonmaken met zo puur mogelijke alcohol (>90%) en het lcd en print ook en weer in elkaar zetten.

Goede kans dat dat het fixed.
Pagina: 1