Vreemde temperatuurgrafiek OCCT

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vandaag zo'n beetje aan de max gekomen want overclocken betreft met mijn systeem:

AMD Phenom II 955 (3,2 => 3,6 GHz)
Gigabyte GA-MA-790FXT-UD5P
4GB OCZ DDR3 1600 (draait op 1333, anders niet stabiel)
Club3d 4890 SuperClocked
Coolermaster M520 voeding
CM690 kast

Nu krijg ik een vreemde grafiek:
Afbeeldingslocatie: http://img14.imageshack.us/img14/7704/2009102019h26cpu1.png

Wijst het zaagtand profiel erop dat de CPU dethrottled wordt? ik zou een rechte lijn verwachte op de Tmax. Maak ik een denkfout?

Verder nog een bijvraagje: ik krijg met geen mogelijkheid mijn HTref boven de 200. Zelfs bij 201 kapt OCCT er binnen 5 minuten mee.. Ook bij een standaard multiplier. Is er iets mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
even een brainfart, kan dit een eigenschap zijn van heatpipe koeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mechaniker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:52
Yep, je maakt een denkfout. Kijk nou eens naar dat scherm van OCCT als je het draait. Dan zie je toch dat het programma niet continue 100% processorbelasting vraagt. Het daalt ook naar 50% - 25% (quad), dus dan daalt direct je temperatuur mee (die reageert binnen een seconde), dus nix throtteling, dit is gewoon normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
in het middenstuk (15-35 min) gebeurt dat dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 13:41

Darkasantion

Just keep swimming!

Maar het gebeurt wel, ik denk dat jij zowel de CPU als het geheugen test, dus dan wordt eerst het hele geheugen vol geschreven door OCCT, die data wordt door de CPU verwerkt(100% load en hoge temps) om erna door OCCT gecheckt te worden op fouten(lage load dus) erna schrijft OCCT mem weer vol en wordt de CPU weer gestresst.

Daarom zie je die pieken in de temperatuur, OCCT is dan of bezig het geheugen vol te schrijven, of bezig te uitkomst te checken om te kijken of deze klopt, en of de CPU dus wel stabiel is.

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!