Mijn situatie is als volgt:
Vorig schooljaar afgestuurd op MBO niveau 4 - ICT. In september begonnen met een HBO Bedrijfskundige Informatica opleiding en nu wil ik (graag) met deze opleiding stoppen. Dit heeft de volgende redenen:
Heeft er iemand nog tips/adviezen voor hetgene wat ik nog kan doen om aan een betaalde baan te komen, of moet ik me erbij neerleggen dat ik werk moet gaan zoeken dat niet ICT gerelateerd is?
Regio Eindhoven is de regio waar ik in zoek. Natuurlijk niet alleen in Eindhoven zelf, maar alles tot en met 50 km buiten Eindhoven vind ik acceptabel. (of is dit een te zware eis?)
Tevens had ik nog een vraag:
Vorig schooljaar afgestuurd op MBO niveau 4 - ICT. In september begonnen met een HBO Bedrijfskundige Informatica opleiding en nu wil ik (graag) met deze opleiding stoppen. Dit heeft de volgende redenen:
- Manier van lesgeven is zwaar. Erg veel theoretische informatie wat je in een keer moet verwerken (vergeleken met het MBO)
- Lesstof is van zodanige kwaliteit dat ik alles 3x mag doorlezen in het boek, voordat ik eindelijk snap wat er bedoelt wordt. (Hieruit kan ik makkelijk opmaken dat mijn begrijpend Nederlands niet al te best is.) Daarbij is het ook erg veel stof die je 'moet' doornemen.
- Lesweek bevalt me niet (ongeveer 2,5 dag les en 2,5 dag "vrij"). Helaas kan je je vrije tijd niet echt goed indelen omdat je 'regelmatig' moet samen werken met projectleden. Hierdoor kan ik ook geen werkgever vinden die mij een variabel contract kan aanbieden voor een paar uurtjes per week. Door dit zit ik me vaak door de weeks te vervelen en dat is niet goed! Wil graag (betaalt) aan het werk dan.
- Vakken die me totaal niet boeien. (Dit hebben ze echter niet gemeld toen ik vroeg wat ik kon verwachten aan vakken en vak inhoud.)
- Kon mij niet aanmelden voor een mee-loopdag, dit viel samen met mijn examens van school.

- Motivatie is door dit alles gedaald naar "zwak", terwijl ik toch erg gemotiveerd aan de opleiding begon.

- Diverse vacature sites afgestruind voor ICT vacatures; http://www.google.nl --> ict vacatures, eerste 30 resultaten bekeken en gesolliciteerd op wat voor mij haalbaar is (regelmatig helpdeskfunctie of junior systeembeheer)
- CV geplaatst op sites als nationalevacaturebank, monsterboard, etc.
- Aangemeld bij diverse uitzendbureau's/intermediairs.
Heeft er iemand nog tips/adviezen voor hetgene wat ik nog kan doen om aan een betaalde baan te komen, of moet ik me erbij neerleggen dat ik werk moet gaan zoeken dat niet ICT gerelateerd is?
Regio Eindhoven is de regio waar ik in zoek. Natuurlijk niet alleen in Eindhoven zelf, maar alles tot en met 50 km buiten Eindhoven vind ik acceptabel. (of is dit een te zware eis?)
Tevens had ik nog een vraag:
- Volgens een van de intermediairs zal van mijn bruto salaris (1200 - 1400 euro) weinig belasting afgaan. Hierdoor zou ik eventueel (1000 - 1200 euro) aan over kunnen houden. Ik dacht altijd dat je ongeveer 1/3e van je salaris kwijt was aan belasting? Iemand enig idee hoe dit zit? (kreeg het gevonden op o.a. google, wikipedia of ministerie van financien).Ik heb namelijk ooit geleerd dat bij box 1 van je inkomstenbelasting, zo'n 33% moest betalen namelijk.