Goedenavond,
Ik zit een beetje met een probleempje.
Ik wil graag een soort van reserverings systeem maken met de volgende functionaliteiten.
A je hebt een X aantal kamers (zeg 100)
B je kan de kamers reserveren voor een X aantal dagen vanaf datum X tot datum X
Zodra je een kamer gereserveerd van bijvoorbeeld 1 november tot 10 november kun je die kamer uiteraard niet meer boeken gedurende die periode.
Maar er zijn nog wel 99 andere kamers vrij in die periode.
Nu wil ik graag een systeem bouwen die bijhoud of er nog kamers vrij zijn in de vooraf ingegeven periode.
Daar de periode's dat de kamers vrij zijn niet vastliggen bij voorbaat vraag ik me af hoe ik dit nou kan maken.
Want ik heb echt geen flauw maar ook flauw benul waar ik hier moet starten om zoiets dergelijks op te zetten.
Voor elke reservering moet ik uiteraard een entry aanmaken neem ik aan.
Maar hoe ga ik nu checken welke periode's vrij zijn?
Ik heb al op Google gezocht maar echt éénvoudige scripts hiervoor zijn er niet.
Het lijkt wel bijna of dit bijna nooit gebruikt word.
Heeft er hier iemand hier ervaring mee?
Ik zit een beetje met een probleempje.
Ik wil graag een soort van reserverings systeem maken met de volgende functionaliteiten.
A je hebt een X aantal kamers (zeg 100)
B je kan de kamers reserveren voor een X aantal dagen vanaf datum X tot datum X
Zodra je een kamer gereserveerd van bijvoorbeeld 1 november tot 10 november kun je die kamer uiteraard niet meer boeken gedurende die periode.
Maar er zijn nog wel 99 andere kamers vrij in die periode.
Nu wil ik graag een systeem bouwen die bijhoud of er nog kamers vrij zijn in de vooraf ingegeven periode.
Daar de periode's dat de kamers vrij zijn niet vastliggen bij voorbaat vraag ik me af hoe ik dit nou kan maken.
Want ik heb echt geen flauw maar ook flauw benul waar ik hier moet starten om zoiets dergelijks op te zetten.
Voor elke reservering moet ik uiteraard een entry aanmaken neem ik aan.
Maar hoe ga ik nu checken welke periode's vrij zijn?
Ik heb al op Google gezocht maar echt éénvoudige scripts hiervoor zijn er niet.
Het lijkt wel bijna of dit bijna nooit gebruikt word.
Heeft er hier iemand hier ervaring mee?