Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
De BIOS zal weinig uitmaken voor je Celeron, althans niet met de versies, die jij hebt. De multiplier van een Celeron is toch gelockt, zodat de CPU zelf zijn snelheid wel kiest. Zodoende zal een P3 1.13 Ghz ook gewoon op 1.13 Ghz lopen, ondanks de officiele 800 Mhz, die de P3B-F ondersteunt. Wat wel belangrijk is, is dat je P3B-F de juiste voltage ondersteunt. Dit is geen kwestie van BIOS versie, maar van revisienummer. Op je bord kan je het revisienummer lezen. Bij Asus staat uitstekend gedocumenteerd, welke revisie je minimaal moet hebben, om de (lage) voltages van de Celeron 2 te kunnen leveren. Ik geloof dat dat ergens rond rev 1.03 zat, maar dat moet je nog even opzoeken. BIOS kan je dus gevoeglijk vergeten, revisienummer is belangrijk...:)
Ik heb een Revisie 1.03 p3b, dus dat is geen probleem.. wat ik me afvraag, op welke kloksnelheid draaien die celerons tegenwoordig, nog steeds op 66mhz , of al op 100mhz, want met een maximale multiplier van 8.5 kom je niet verder dan 561mhz (8.5 x 66) voor een 66mhz celeron...
Misschien een domme vraag hoor, maar ik hou het allemaal niet zo erg bij wat cpu's betreft
Misschien een domme vraag hoor, maar ik hou het allemaal niet zo erg bij wat cpu's betreft
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Verwijderd
de celly 800 is de eerste die op 100fsb draait.... wat betreft je multiplier.. dat maakt nix uit omdat ie gelocked is... de processor geeft aan op welke multiplier het MB loopt. maakt nix uit als je MB niet verder dan 8.5 zou gaan...
Dit is dus de oude celeron! niet de (A) versies... toch?
Jup.. De coppermine dus..Op dinsdag 19 maart 2002 16:09 schreef lawaai het volgende:
Dit is dus de oude celeron! niet de (A) versies... toch?
Om concreet te zijn.. 't maximale wat op een BX bordje kan lopen is een Celeron 1100MHz (coppermine, 128KB cache), of een PIII 1100MHz (100MHz FSB, coppermine).
Verwijderd
Tenzij je bereid bent een beetje te solderen. Dan kun je er ook een celeron tualatin op kwijt (tot 1,3 GHz, 100 MHz FSB en 256 kB cache)... maar dat lijkt me een behoorlijk risico...Op dinsdag 19 maart 2002 16:22 schreef Twynn het volgende:
[..]
Jup.. De coppermine dus..
Om concreet te zijn.. 't maximale wat op een BX bordje kan lopen is een Celeron 1100MHz (coppermine, 128KB cache), of een PIII 1100MHz (100MHz FSB, coppermine).
Pagina: 1