Microsoft blokkeert geheugen <-> opslag

Pagina: 1
Acties:

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
nieuws: Microsoft blokkeert 'ongeautoriseerd' Xbox 360-geheugen

In de volksmond worden opslag (dingen als harde schijven, CDs, USB sticks etc) en geheugen (dingen als RAM, cache etc) te pas en te onpas door elkaar gehaald, maar dat is geen reden voor ons om het ook te doen. Sterker nog, we zouden juist het goede voorbeeld moeten geven.

Om de vraag te beantwoorden: "Is dit ding opslag of geheugen?" hoef je je alleen af te vragen of de data bewaard blijft als het apparaat uitgeschakeld of gereset wordt, danwel losgekoppeld wordt en ergens anders aan gehangen wordt. Als het antwoord daarop "ja" is, heb je te maken met opslag. Als het antwoord daarop "nee" is, is het geheugen.

In het geval van de apparaten die MS blokkeert in dit geval gaat het overduidelijk om dingen waar de data bewaard blijft, dus is het opslag. Het is geen toeval dat analoge apparaten voor de PC op GoT in Opslagmedia & I/O Controllers besproken worden, en niet in Processors, Moederborden & Geheugen :o

Oslik blyat! Oslik!

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 16:12

Jan Laros

Aerschtuner

De auteur zit nog in de trein, maar ik ben het met je eens en heb het aangepast. Ik zal het voor de zekerheid nog even langs de auteur en de rest van de redactie voeren. Bedankt voor de opmerkzaamheid in ieder geval :).

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-02 14:56
Ik ben het ook met je eens idd. Niet goed opgelet bij het vertalen van 'memory' :9

Ik ben helemaal geen stagiair

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
"Memory" is eigenlijk ook flink discutabel. In het Engels heb je namelijk ook gewoon "storage" voor dit soort dingen ;)

Tnx voor het aanpassen iig :)

Oslik blyat! Oslik!