verlichting uitzetten op de PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323021

Topicstarter
Heei,

Ik heb een Dell XPS 420, en ik zoek al een tijdje naar de instellingen om de verlichting uit te zetten. De blauwe lampjes aan de voorkant knipperen als ik m op slaapstand zet, (wat zwaar irritant is op de slaapkamer) Ik heb de instellingen niet in BIOS of vista kunnen vinden. Weet iemand de oplossing?

Dell XPS 420
BIOS v A07
6 GB RAM 800Mhz
3x HDD (2x 250GB RAID 0) + 1x 750GB
Video: Nvidia GF 8800GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Kan je volgens de handleiding bij deze versie ook de Led-kleuren aanpassen? Zoja, dan is deze als het goed is ook uit te zetten. Anders zwarte tape? :)

edit:
Dit, maar ik heb zo snel nog niet gezien welke modellen precies:
http://support.dell.com/s...1&doclang=en&toggle=false

[ Voor 53% gewijzigd door Kixtart op 20-10-2009 19:12 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee ik kan bij deze versie de verlichting kleur niet aanpassen. Ook kan ik geen lightFX software op de pc vinden of installeren via de dell site |:( (geen ondersteuning) Ik het nog via andere wel gedownload en geinstalleerd, maar het doet helemaal niks. Bedankt voor de reactie kixtart ;) , maar het is dus niet gelukt.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 323021 op 05-11-2009 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-03 09:51

LieveNiels

On Fire

Stekkertje lostrekken? Of doet de aan-knop het dan ook niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duroth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-04-2016

Duroth

No rest for the tweaked

Noot: Ook met de Alienware AlienFX-software kan je de LED lampjes van je power- en HDD button niet aanpassen. Flinke misser IMO, maarja, de PC zelf maakt al veel goed :P

Je zou kunnen proberen de case open te halen en de juiste draadjes los te halen. Anders dan dat is afplakken de enige oplossing, ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-03 09:51

LieveNiels

On Fire

Je zou het lampje ook nog kunnen inkleuren met een zwarte stift, dekt niet helemaal dus kun je altijd nog zien of hij aanstaat. Hij is alleen dan niet meer zo fel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09-2024
De draadjes loshalen is denk ik de makkelijkste oplossing (als je weet wat je moet hebben) De draadjes zitten gewoon in je moederbord met (denk ik) kleine pinnetjes. Post anders even een foto'tje dan durf ik wel te zeggen welke je evt. moet hebben :)

I agree met onderstaande! LED + en LED - en HDD staat 95% van de keren op de kabeltjes (dat ik daar ff niet aan dacht :O )

[ Voor 20% gewijzigd door scenix_ op 05-11-2009 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-06 21:40

painkill

Pain(k)(ill)

Sterker nog, het staat wel op de kabel:

Led + en Led - En nog hdd lampjes die er staat als Hdd

Haal je die eruit rechtsonderin je moederbord dan heb je geen verlichting meer :)

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
http://foto-uploaden.nl/zie/ud7xsqg
http://foto-uploaden.nl/zie/ngfhpzd
http://foto-uploaden.nl/zie/g65kzij

Ik heb ff foto's gemaakt want ik zie het kabeltje niet zitten.. bovenaan is een beetje minder te zien door kabeltjes en een 3e HDD die ik daar tussen heb gepropt :*)

ik heb er ff een url van gemaakt, ik kan ze iig wel op die manier zien (beetje irritante manier, weet ik)

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 323021 op 05-11-2009 17:42 . Reden: foto nu werken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322226

Je foto's werken niet je moet ze ff ergens anders uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ze werken nu, ik w8 wel op reacties aangezien ik het zelf niet kan vinden :?
iig iedereen al bedankt voor de reacties :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:01

the mod man

iets van beeldmaker

ALs je naar de plek van de ledjes kijkt en vanaf daar de kabeltjes volgt?? het zijn vaak hele dunne kabeltjes 1 rode en 1 zwarte (plus en min).

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Is de frontpanel er niet eenvoudig af te halen, zodat je gelijk ziet welk draadje? Anders even goed nakijken welke allemaal richting de frontpanel gaan en op het moederbord kijken (gewoonlijk LED) of gewoon handleiding raadplegen van het moederbord.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 22:55
Meestal zitten die connector's rechtsonder, maar aan de tekst te zien op je MB, is deze op zijn kop gemonteerd. Kijk dus is linksboven ( niet goed te zien op de foto's vanwege de kabels ervoor ). Anders even de draadjes volgen vanaf de LEDjes lijkt me.

Als je deze link volgt, lijkt het wel een gecombineerde aansluiting, en ik gok dan op nr4.
De rest is gespecificeerd voor de overige aansluitingen.

Kan wel zijn dat andere dingen dan niet werken, omdat niet gespecificeerd staat vermeld wat die aansluiting nr 4 exact doet, dus gebruik op eigen risico.

[ Voor 44% gewijzigd door Yippie op 05-11-2009 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:53

SA007

Moderator Tweaking
Ik denk dat aangezien dit een dell is het niet zo simpel is als een draadje lostrekken.
Dell heeft vaak het hele voorpaneel (leds, usb, firewire, knoppen etc) allemaal op 1 kabel zitten.
Vaak gaat de pc zelfs zeiken als die stekker er niet in zit en wil ie niet opstarten.

Mjah, makkelijkste blijft een tapeje erover.
Als je dan toch teveel licht blijft zien wordt het denk ik het frontpaneel uit elkaar halen en de led eraf slopen/solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-06 21:40

painkill

Pain(k)(ill)

Ik hoop voor je dat die laatste foto op de kop gemaakt is, anders is je kast verkeerd om :p

Maar goed, maak eens een overzichtsfoto van de hele pc, dan zeg ik wel waar de kabel zit, je kunt trouwens zelf ook wel nagaan dat het aan de kant van het frontpanel zit ;)

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
alle foto's zijn rechtop gemaakt! Dit is gewoon hoe het zat vanaf Dell (behalve dan de extra hdd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Stekkers lostrekken idd. Ik trek de powerled en zo los. Alleen die van de HDD's niet.
Ik plak ook tape over die stomme felle blauwe leds van mijn z2300. Leds op fans ook al van die onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb nog even 2 foto's bij gemaakt
http://foto-uploaden.nl/zie/xd9fdlu
http://foto-uploaden.nl/zie/un4advc
(ook beide foto's weer rechtop :+ )

Er is wel lastig bij te komen, sowieso het gedeelte van het frontpanel bij de power-knop. Het wil niet echt loskomen en veel kracht gaan zetten op n plastic kapje is ook niet echt een aanrader }:O 8)7

edit*
de tweede foto is van dat chipje bij het frontpanel, zoals Yippie had beschreven in zn link
http://support.euro.dell..../HTML/parts.htm#wp1474494)

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 323021 op 05-11-2009 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 22:55
Als je nou even een klein stukje naar beneden scrollt in dezelfde link, zie je hoe dat frontje losgehaald kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heei Yippie bedankt _/-\o_ :P ik had er ff niet aan gedacht :o ff een keer een schroevendraaiertje regelen en dan moet t hopelijk wel lukken ;)
Pagina: 1