Toon posts:

OpManager werkt niet naar behoren. Hulp gevraagd.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een project op school moeten we een aanval doen vanaf een Linux systeem naar een computer met daarop OpManager. Deze zijn simpelweg verbonden met een crosscable.

Naast OpManager hebben we een mailserver draaien op hetzelfde systeem. De bedoeling is dat OpManager gewoon zijn werk doet en een mailtje stuurt wanneer er zich problemen voordoen.

Bijna alle monitors werken; we zien het cpu verbruik, het geheugen verbruik, beschikbare schijfruimte, noem maar op. De mail notificatie werkt ook, bijvoorbeeld wanneer het processor verbruik hoger dan 70% ligt krijgen we netjes een mail hiervan.

Wanneer we willen zien hoeveel inkomende connecties er binnenkomen, werkt het niet. Als we voor 'test' kiezen krijgen we een foutmelding en een aantal mogelijke oplossingen: 'of het snmp protocol wel draait', (natuurlijk draait deze anders zouden de andere monitors ook niet werken.)

We willen dus via Linux een Teardrop aanval uitvoeren o.i.d, en Opmanager moet dit opmerken aan het aantal inkomende connecties en hiervan een mail versturen.

Onze hardware:

Een oude computer met Debian erop. De aanval voeren we hiervandaan uit met Targa.

Mijn laptop: een Acer 7520 met hierop een mailserver en OpManager, dit draait wel onder VMware op een Windows XP besturingsysteem.

We zijn eigenlijk pas een paar dagen bezig met snmp/OPmanager dus veel ervaring hebben we niet.

Ik hoop dat iemand ons hier verder kan helpen. :*)

Verwijderd

opmanager? dat zegt me niks... maar goed.

als 1 snmp-get werkt betekent het niet dat een andere get ook zou moeten werken. Het gaat erom of de juiste mib's geladen zijn.