RF Handzender van slagboom kopieren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-04 21:21
Sinds het bedrijf waar ik werk verhuisd is hebben we een parkeerterrein met een slagboom ervoor.
Nu is het zo dat we bij de huurbaas om de handzenders gevraagd hebben en hij zou dit regelen.
Helaas duurt dit nu al 2 maand en hij moet dit ook weer regelen bij een ander bedrijf.

Nu hebben we wel 1 handzender van de onderburen te leen.
Is er ergens een simpel goedkoop apparaatje te koop wat het signaal kan "leren" en dan uitsturen?
Dan kunnen we dit namelijk als tijdelijke oplossing gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:24

LauPro

Prof Mierenneuke®

Meestal zit er gewoon een schakelcontact. Daar kan je met wat modden zo een KaKu-setje met een 230V pulsrelais aan hangen oid, dan kan je zo aan de slag. Voor onder de 20 euro te doen.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Als je een windows remote hebt, zou je deze eens kunnen proberen; deze kan ook IR signalen leren, maar of daar de handzendersignalen van een poort bij zijn, durf ik je niet te zeggen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Op ebay kwam ik deze tegen, als de huidige zender met een signaal tussen 250 en 450 Mhz werkt dan zou dit apparaatje het in principe moeten kunnen denk ik? Voor $ 13 + shipping misschien het proberen waard? Al zit moet je daar waarschijnlijk ook wel een week of 2 á 3 op wachten voor het binnen is...

Op een andere site kwam ik deze nog tegen, moet je dr alleen wel direct 1000 afnemen 8)7

Eventueel kan je ook even langs een modelbouw winkel in de buurt gaan en daar even vragen of ze wat hebben? Zal wel een stuk duurder zijn denk ik.

[ Voor 18% gewijzigd door Dick op 20-10-2009 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Die van Ebay lijkt mij wel iets (voor een boothuis met twee deuren) echter heb ik geen frequentie teller (shame on me als zend amateur zijnde) maar daar kom ik met mijn scanner wel uit, weet niet of TS ook een scnanner/freq-teller heeft?
Verder zijn de porto kosten uit de VS nog wel eens relatief extreem hoog en wil een US pakketje nog wel eens bij de douane op vakantie gaan. Maar ik denk dat ik er eentje ga kopen, wist niet dat deze bestonden in deze prijsklasse.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-04 21:32

SA007

Moderator Tweaking
Negeer even alles van hierboven staat.

Een beetje poortbediening (zegmaar alle) gebruiken een systeem met encryptie.
Een normale zender kan je hier niet naar ombouwen. Geen optie, klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-04 19:51

AlexanderB

7800 rpm

hoeft niet, je hebt ook poort/garage/whatever RF systemen die alleen met een 8 bit code werken, en die code kun je dan in je universele bediening zetten door de correcte schakelaartjes, jumpertjes of soldeerbruggetjes te maken.. maargoed, dan moet je eigenlijk eerst uitvissen hoe die originele afstandsbedieningen werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-04 21:32

SA007

Moderator Tweaking
Meeste moderne systemen hebben dat ook niet meer, die hebben net als bij auto's afstandsbedieningen die een code genereren en opsturen, het systeem accepteert elk code maar 1x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:24

LauPro

Prof Mierenneuke®

SA007 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 17:51:
Een beetje poortbediening (zegmaar alle) gebruiken een systeem met encryptie.
Een normale zender kan je hier niet naar ombouwen. Geen optie, klaar.
Valt best wel mee ;) . Ik heb een slagboom gezien waarbij je gewoon een kunststof paneeltje opzij kon zetten en daar zat zelfs een schakelaar om hem open te doen 8)7 . Het kaartleessysteem was los geïntegreerd die gewoon een pulsje gaf naar die slagboom.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-04 21:21
Ik heb natuurlijk geen idee of er encryptie op zit.
Lijkt me niet noodzakelijk, is alleen toegang tot een parkeerterrein.
Er zit verder ook geen hek omheen en is verder wel vrij toegankelijk alleen met de auto dus niet.
Maar zou zomaar kunnen dat dat standaard is tegenwoordig!

Misschien denk ik wel wat te simpel hoor maar bij mijn laptop heb ik ook een afstandsbediening gekregen voor mediacenter die radiografisch werkt.
Is er niet een stuk software wat dit soort singalen kan oppikken?
Dan kan ik in ieder geval zien wat voor signaal er verstuurd wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:38
Zit dat spul niet op 443Mhz? Daar zitten garagedeurzendertjes (scrabble woord :P ) wel op geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Yohost! schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:24:
Ik heb natuurlijk geen idee of er encryptie op zit.
Lijkt me niet noodzakelijk, is alleen toegang tot een parkeerterrein.
Er zit verder ook geen hek omheen en is verder wel vrij toegankelijk alleen met de auto dus niet.
Maar zou zomaar kunnen dat dat standaard is tegenwoordig!

Misschien denk ik wel wat te simpel hoor maar bij mijn laptop heb ik ook een afstandsbediening gekregen voor mediacenter die radiografisch werkt.
Is er niet een stuk software wat dit soort singalen kan oppikken?
Dan kan ik in ieder geval zien wat voor signaal er verstuurd wordt!
Volgens mij kan Girder je daar wel mee helpen, die kan in ieder geval wel heel veel op het gebied van AB's....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls470
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-04 11:18
Het beste wat je kunt doen is op die handzender kijken welk merk en model (en eventueel frequentie) het is. De kans is groot dat je met wat googelen dezelfde zender kunt bestellen, en dan door dipswitches de juiste code er in steken...
Pagina: 1