Toon posts:

[ERVARINGEN] LCD TV gebruiken als computermonitor

Pagina: 1
Acties:
  • 335 views

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er ook Tweakers die een lcd TV gebruiken als computer monitor? Wat zijn je ervaringen en zijn er nadelen? :/

Ik zit er aan te denken om een mooi groot LCD scherm te kopen om deze a) als twee monitor te gebruiken van mijn werkpc; en b) te gebruiken als monitor voor mijn server(tje) en administratie pc. Daarnaast kan er ook gewoon tv op worden gekeken. De prijzen gaan naar beneden en de afmetingen perfect om er wat verder van af te zitten. Uiteraard gaat het om een Full-HD lcd-tv met een resolutie van 1920x1080. :)

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

tv's via hdmi aansluiten geeft vaak gezeik, de hdmi op tv's is "anders" dan die van computers en computer monitoren.. dus zoek dr een uit die ook vga of dvi heeft, of een waarvan de gebruikerservaring/reviews aangeven dat het wel werkt op hdmi..

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:45

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Ik gebruik dit al 2 jaar, Full HD scherm (37", LG), aangesloten via DVI <> HDMI kabel. werkt als een zonnetje.
1 nadeel. Paneel resolutie van 1920 x 1080 ziet er niet uit, veels te klein. 1 stap lager, 1366 x768 doet het perfect.

hopelijk heb je er wat aan.

I play my enemies like a game of chess...

• Hammer
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik gebruik in mijn HTPC setup een 40" samsung HDMI-HDMI 1920x1080, in windows de letters verschaald naar 150% en dat werkt perfect. ( Ik zit ongeveer 3.5M van het scherm af). Alleen moet ik dan in sommige programma's de compatibiliteitsmodus aanpassen, omdat deze de nieuwe DPI niet goed schalen. Rest de vraag natuurlijk of je dit voor beide monitors afzonderlijk kunt instellen, dus voor je normale monitor op 'standaard' en je TV op bijv. 150%.

Edit:

En een beetje de overscan instellinen van mijn ati-kaartje aanpassen om de weergave mooi schermvullend te krijgen.

[ Voor 15% gewijzigd door Hammer op 20-10-2009 19:13 ]

Verwijderd

Angelfire schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 18:33:
Ik gebruik dit al 2 jaar, Full HD scherm (37", LG), aangesloten via DVI <> HDMI kabel. werkt als een zonnetje.
1 nadeel. Paneel resolutie van 1920 x 1080 ziet er niet uit, veels te klein. 1 stap lager, 1366 x768 doet het perfect.

hopelijk heb je er wat aan.
Op een 37" is 1920x1080 je te klein?? Op mijn 24" 1920x1200 vind ik alles nog te groot, laat staan dat er 1366x768 gebruikt word op een 37". Volgens mij maak je ergens een fout en haal je afmetingen / resoluties door elkaar.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2009 19:58 ]

Verwijderd

Ik doe dit ook al een tijdje en het bevalt me goed.@angelfire:Dat is waarschijnlijk je scaling die je anders moet zetten.Ik heb ook een 37 inch full HD.En nergens last van perfect beeld.En nog nooit `gezeik`gehad!

Verwijderd

Ben hier ook heel erg benieuwd naar.. als je naar de prijzen kijkt van grote monitor tov. LCD TV... dan lijkt het veel voordeliger om een LCD tv te halen.

De resolutie vind ik ook perfect (1920x1200 of 1920x1080).. dus dat vind ik ook geen argument (om bijv een uberdure Dell 30" te halen)..

Verder nog tweakers die LCD gebruiken als monitor? Hoe bevalt dit?

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:57

BCC

Staar je niet blind op de resolutie. Mijn PC monitor is een HEEL stuk scherper dan mijn TV terwijl ze toch echt beide 1920x1080 doen.

[ Voor 8% gewijzigd door BCC op 20-10-2009 21:43 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het is alleen de bedoeling om [ervaringen] topics te openen als je zelf ook ervaringen hebt om met anderen te delen. Als je zelf ervaringen zoekt is er de GoT search. De vraag die je hier stelt is vaak zat voorbij gekomen, met inderdaad dezelfde conclusies als hier (ja, is te doen, maar nee, niet iedereen vindt het lekker werken - uiteindelijk blijft het subjectief). Aangezien het hier niet de bedoeling is om het wiel steeds opnieuw uit te vinden gaat dit topic dicht. Volgende keer graag eerst op zoek gaan naar andere topics over hetzelfde. Heb je na het lezen van die andere topics nog steeds specifieke vragen, dan mag je daar wel rustig een topic over openen - maar laat dan zien (dmv links in je topicstart) wat je allemaal al gevonden hebt en geef helder aan wat daar uit exact niet duidelijk geworden is.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.